קרדיט צילום: עידן גרוס
קרדיט צילום: עידן גרוס
הודעה לעיתונות

עשייה ותעשייה באקדמיה

בוגרי תכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה למינהל זכו להציג את פרויקטי הגמר שלהם בפני צוות שופטים רחב עליו נמנו בכירי תעשיית ההיי-טק

סיומם של הלימודים האקדמיים היא נקודת זמן מרגשת ומלחיצה עבור כל סטודנט - אחרי 3 שנים (לפעמים יותר) מסתיימת תקופה של השקעה מרובה, עמידה בדדליינים והתמודדות עם מבחנים ועבודות, ומתחילים ה"חיים האמיתיים".
עבור בוגרי בית הספר למדעי המחשב של המסלול האקדמי המכללה למינהל, סיום שנת הלימודים הופכת למרגשת עוד יותר, כאשר הם מקבלים הזדמנות להציג את מיזמי הגמר שלהם בפני צוות שופטים עליו נמנים נציגי הסגל האקדמי של בית הספר, בכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית ובוגרים לשעבר של המסלול.
יום הצגת מיזמי הגמר מהווה נקודת שיא של עבודה ממושכת ומאומצת לאורך שנה שלמה במהלכה שוקדים הסטודנטים על פיתוח המיזמים תוך שהם מלווים על ידי צוות מנחים, ואף משתתפים בהאקתונים שונים העוזרים להם למקד ולדייק עוד יותר את הפרויקטים שלהם.

פרופ' שמואל איציקוביץ, דיקן ומייסד ביה"ס למדעי המחשב, מציין כי מיזמי הגמר מהווים עבור הסטודנטים פלטפורמה ליישום ולהפנמה עמוקה של מגוון תחומי הידע אותם רכשו במהלך לימודי התואר והבאתם לכדי פיתוח מוצר תוכנה מאפס ועד אבטיפוס, כמו גם פלטפורמה למימוש היצירתיות והחדשנות שלהם. "לא פחות חשוב מכך, מיזמי הגמר מכשירים את הסטודנטים לסטנדרטים תעשייתיים להם יידרשו בעבודתם בתעשיית ההיי-טק", אומר פרופ' איצקוביץ'.

פרס כספי למיזם הזוכה
יום המיזמים, כאמור, מאפשר לסטודנטים לשפר את כישורי הפרזנטציה שלהם ולחשוף את הפרויקטים שלהם בפני בכירים מהתעשייה. כך, השנה נמנו על צוות השופטים מנכ"ל סיסקו ישראל, ה-CTO של מטריקס, מייסד ומנכ"ל Billie, ה-CTO של CYE, מנהל פעילות הסייבר בחטיבה הביטחונית במוטורולה ובכירים נוספים מחברות מובילות ביניהן צ'ק פוינט, נוקיה, AVAYA ועוד.
במהלך היום נבחרו 4 פרויקטים מובילים שעלו לגמר והוצגו בפני "פאנל הכרישים" - פאנל מצומצם יותר של שופטים הבוחר את המיזם הזוכה ומעניק לו פרס כספי.
המיזם שזכה השנה היה Kinderguarden - אפליקציה שמיועדת למסגרות הגיל הרך שפיתחו ישראל תובל, צח בכר, דני סגל, גון לובל ואוראל מוסרי. Kinderguarden מצטרפת למהפכת "שירותי בריאות מותאמים אישית" ומציעה לא רק את היכולות הבסיסיות הקיימות כיום - שיתוף המידע עם ההורים - אלא גם בקרה ומעקב טיפולי והתפתחותי על ידי איסוף מידע באמצעים מגוונים וניתוחו בזמן אמת.

פרופ' איצקוביץ', מציין כי חיזוק הקשר עם תעשיית ההיי-טק מהווה כלי אסטרטגי חשוב למימוש חזון ביה"ס. "שילוב אנשי תעשייה בכירים בשיפוט מיזמי הגמר אינו אלא נדבך אחד ממכלול שיתופי פעולה של ביה"ס עם תעשיית ההיי-טק, הכוללים גם מיזמי גמר משותפים, שילוב מרצים מומחים מהתעשייה בתוכנית הלימודים, ועדכון רציף ודינמי של תכנית הלימודים על פי צורכי התעשייה הנוכחיים והעתידיים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המסלול האקדמי המכללה למינהל.