מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 03/09/2019 13:40
עדכון: 05/09/2019 07:57
נושא: נדל"ן
מיקי גליה, מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים
מיקי גליה, מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים
הודעה לעיתונות

ניהול נכסים כפתרון לסכסוך בין אחים

מאת מיקי גליה, מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים

המקרה המוזר של האח הנדיב

שלושה אחים מגבעתיים החזיקו בשתי דירות שהורישו הוריהם. שכר הדירות שולם כראוי, כאשר האח הבכור היה אחראי על הקופה המשותפת ועל הטיפול בנכסים. לאחר מספר שנים, כאשר ביקשו שאר האחים לבדוק כמה כסף יש בקופה המשותפת נוכחו לדעת כי היא כמעט ריקה. מסתבר שהאח הבכור החליט 'לשלם' לעצמו שכר טרחה גבוה עבור הטרחה שבניהול הנכסים.
שלושת האחים לא לבד. מריבות משפחתיות, חיכוכים ויחסים גרועים בין בני משפחה עלולים להפוך לסכסוך מר אם נכס משפחתי לא מנוהל בצורה מקצועית. קבלת החלטות משמעותיות כמו מציאת דיירים, חתימה על חוזה שכירות, טיפול בתקלות שונות בנכס – הופכות מורכבות ומסובכות.
אז מה עושים? שוכרים. לא דיירים אלא חברה לניהול נכסים שנמצאת בקשר ישיר עם בעלי הנכס ומטפלים בכל היבט שלו. יש לא מעט סיפורים על סכסוכים בין אחים ומריבות עם שוכרים עד למצב של תביעות משפטיות והוצאות כספיות מיותרות. כמובן שאיש לא רוצה להגיע לשם, אבל המציאות מלמדת שדווקא הרבה מאוד אנשים כן מגיעים למקום הזה. ברגע שמתחילה מריבה, כל אחד מתבצר בעמדתו, לא מצליחים לראות בצורה בהירה והגיונית את התמונה כולה.

איך אפשר בכל זאת להימנע מסכסוכים ומחלוקות?
* לפני הכל, הכינו חוזה פנימי המגדיר במפורש את חלוקת התפקידים בן האחים. מה תפקידו של כל אחד מבני המשפחה בניהול הנכס? איך מתנהלים בתרחישים כמו טיפול בתקלות או סכסוך מול הדיירים? חוזה כזה יכלול פתרונות לקונפליקטים פנימיים ויבהיר את תהליך קבלת ההחלטות במשפחה ועוד.

ואיך אפשר להימנע מסכסוכים עם שוכרים?

  • לצאת גדולים בדברים הקטנים. לא להיות קטנוניים כאשר מדובר בדברים קטנים. לתת לדיירים לגור בהרגשה טובה ולהפוך אותם לשוכרים טובים שישמרו על הנכס שלכם. לדוגמה, אם הדיירים מתלוננים על נמלים/ג'וקים בדירה, עשו ריסוס לדירה, זו הוצאה של כמה מאות שקלים וזה משתלם לשני הצדדים.
  • לשמור על הנכס במצב תקין. יש לשמור על הנכס ולא לדחות תיקונים כיוון שהם לא נעלמים, נהפוך הוא, הם רק יחמירו ויעלו בסופו של דבר הרבה יותר.
  • היו זמינים וקשובים. תנו לדיירים הרגשה שיש להם על מי לסמוך ולמי לפנות. תמיד היו זמינים או חיזרו תוך פרק זמן קצר. אל תיעלמו/תתעלמו או תסננו.

מיקי גליה, מנכ"ל האוסמנג'ר www.housemanager.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.