נשיא הפדרציה של יהדות מרוקו סם בן שטרית עם ד"ר עליזה בלוך, ראשת העיר בית שמש והרבנית ברוריה זבולוני אפרגן באירוע לציון 60 שנה לעלייה ממרוקו בבית שמש
נשיא הפדרציה של יהדות מרוקו סם בן שטרית עם ד"ר עליזה בלוך, ראשת העיר בית שמש והרבנית ברוריה זבולוני אפרגן באירוע לציון 60 שנה לעלייה ממרוקו בבית שמש
ערב הצדעה ליהדות מרוקו בעיר בית שמש
ערב הצדעה ליהדות מרוקו בעיר בית שמש
מתוך ערב ההצדעה באירוח הרב אברהם עמר שמונה ליו"ר סניף הפדרציה העולמית בבית שמש
מתוך ערב ההצדעה באירוח הרב אברהם עמר שמונה ליו"ר סניף הפדרציה העולמית בבית שמש
נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, סם בן שטרית
נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, סם בן שטרית
הודעה לעיתונות

בית שמש וראש העיר, ד"ר עליזה בלוך, הצדיעו ליהדות מרוקו המציינת 60 שנה לעלייה ההמונית בסדרת אירועים ברחבי הארץ

במעמד ראש העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך וראשי הפדרציה העולמית, התקיים ביום א' השבוע (15.9) בעיר בית שמש "ערב הצדעה ליהדות מרוקו" במלאת "60 שנה לעלייה ההמונית" ממדינה זו.

הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו מארגנת עשרות אירועים בחודשים הקרובים ללמעלה ממיליון יוצאי מרוקו. הפדרציה מדווחת כי למעלה מ- 300,000 נפש מיהודי מרוקו עלו לישראל החל משנות ה- 60. כיום לפני נתוני הפדרציה מתגוררים בארץ למעלה ממיליון יוצאי מרוקו, הקהילה השנייה בגדולה לאחר העלייה מחבר העמים.

ד"ר עליזה בלוך סיפרה כי ביקרה במרוקו, ארץ הולדת הוריה, לפני 4 שנים ואף ביקרה בבית הוריה בקזבלנקה. "זו הייתה חוויה בלתי נשכחת לשוב לריחות ולטעמים, לבקר את אנשי הקהילה היהודית שתמיד זכו ליחס אוטונומי-מצד הממשלה. מדינה, שבה פרחו ושגשגו מבחינה כלכלית, תרבותית ומעמדית. גם אני הערב מצדיעה ליהדות מרוקו ולהישגיה הרבים, כפי שפירטם נשיא הפדרציה-מר סם בן שטרית.

הרבנית ברוריה זבולוני אפרגן סיפרה על האירוע שהתקיים בניו-יורק, לרגל הכתרת הרב אברהם עמר ל"דמות רבנית מופתית". הגיעו רבים מכל רחבי אמריקה ודיפלומטים מישראל וממרוקו.

סם בן שטרית, נשיא הפדרציה של יהדות מרוקו הדגיש כי עם הקמת הפדרציה נקבע כלל ברזל: להקים מיזמים ומפעלים, שאיש לפנינו לא חשב עליהם. כך ייסדנו את "ספר הזהב ליהדות מרוקו", "מדליון המעברה", הכתרת "דמויות מופת בארץ ובעולם". שינינו את דימויה של המימונה. הענקנו 5,000 מלגות בסכום של 10,000,000$ לסטודנטים מעוטי- הכנסה.

הרב אברהם עמר המארח, הודה לכל אלה שהגיעו לכבדו ביום מינויו ליו"ר סניף הפדרציה העולמית בבית שמש, וכי בתוקף תפקידו כסגן נשיא איגוד רבני אמריקה הוא שוקד על הקמת סניף האגוד בישראל, שבו יכהנו רבנים ואנשי רוח. האחים הסופרים הרצל ובלפור חקק, חיברו מקמה לכבוד הרב עמר והקריאוה לתשואות הקהל.

אירועים דומים יתקיימו בקרוב גם בפתח תקוה, הרצלייה, דימונה, רמלה ועוד ואירוע נעילה בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות יו"ר הסוכנות היהודית, בוז'י הרצוג וראש עירית ירושלים, משה ליאון. במסגרת אירועי ההצדעה ליהדות מרוקו יחנך בעיר רמלה ב- 25 בנובמבר אתר הנצחה לזכר מעפילי ספינת "אגוז". במהלך האירועים יוצגו חלק מהישגיה של יהדות מרוקו ותרומתה לבניין הארץ ויישובה.

נשיא הפדרציה, סם בן שטרית מגלה כי מנתוני הפדרציה עולה כי יהדות מרוקו הקימה 111 יישובים ומושבים חקלאיים ברחבי הארץ. לדבריו בצפון, ישובים אלה היוו חומות מגן אנושיות, מפני פגיעות המחבלים מלבנון ומסוריה ובדרום, מפני חדירות הפדאיון מסיני וממצרים. לדבריו ההצדעה היא גם לאותם עולים שנעצו את ציפורניהם בטרשי הגליל ובחולות הנגב ולא זעו ולא נעו ממקומם. זאת ועוד, את מעברות העולים, שבהן שוכנו עולי מרוקו, הפכו בהמשך לערים גדולות. כך מעברת "חלסה" הפכה לקריית שמונה, מעברת "קסטינה" הפכה לקריית מלאכי ומעברות "בית מזמיל" בירושלים לשכונות קריית היובל וקריית מנחם.

באירועים לציון "60 לעלייה ההמונית ממרוקו", יושקעו על ידי הפדרציה ורשויות המקומיות כ- 3 מליון ₪ ומטרתם להבליט את הישגי יהדות מרוקו בתחומים השונים. "יהדות מרוקו, רשאית להתגאות בייצוגה הרב בכנסת ובממשלה, יותר מכל יתר 70 קהילות ישראל. כמחצית מראשי ערים ומועצות הינם יוצאי מרוקו. יוצאי מרוקו הצטיינו בתחומי הזמר, הפיוט והשירה האנדלוסית, הספורט, התרבות והתיאטרון, בצה"ל ובזרועות הביטחון, במשטרה, באקדמיה ובעולם התקשורת. לכולם אנו מבקשים להצדיע ולחגוג 60 שנה לעליה ההמונית ו- 20 שנה לפעילות הפדרציה".

הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו היא עמותה המייצגת את קהילת יהדות מרוקו בישראל ובתפוצות. התנועה הוקמה בשנת 2001 על ידי אנשי רוח, יש לה 70 סניפים בישראל ו 32 סניפים נוספים ברחבי העולם. במסגרת פעילותה העניקה הפדרציה בסיוע שותפיה כ- 5,000 מלגות לימוד לסטודנטים בסכום כולל של 10 מליון דולר. בכל שנה מכתירה הפדרציה לדמות מופת אישיות הפועלת למען הזולת.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.