מפרסם: אנרג'יאן
תאריך: 03/10/2019 14:53
נושא: אנרגיה, תשתיות
הודעה לעיתונות

אבן דרך משמעותית למאגר 'כריש': האסדה הצפה (FPSO) של חברת אנרג'יאן הורדה למים

אבן דרך משמעותית לכריש: האסדה הצפה (FPSO) של חברת אנרג'יאן הורדה למים במספנה בסין

== גוף האסדה יגיע למספנות בסינגפור בסוף השנה הנוכחית, לקראת הרכבת המבנה העילי; הזרמת הגז צפויה ברבעון הראשון בשנת 2021

באנרג'יאן מציינים אבן דרך משמעותית בתחום בטיחות בעבודה, עם השלמת 3 מיליון שעות עבודת אדם ללא פגיעות
==

כ-10 חודשים לאחר חיתוך הפלדה הראשון ותחילת העבודות במספנה של Cosco Shipyards בסין, חברת אנרג'יאן מעדכנת על אבן דרך משמעותית בבנית האסדה הצפה (FPSO) - הורדת גוף האסדה (Hull) למים, לקראת המשך עבודות הבניה והרכבת המבנה העילי הצפויה בסוף השנה הנוכחית בסינגפור.

האסדה הצפה, אשר מידותיה 225מ' X 50 מ' X כ- 28מ', צפויה לצאת לכיוון ישראל בסוף השנה הבאה לקראת הזרמת הגז בתחילת שנת 2021. האסדה עתידה לטפל בגז הטבעי שיופק בפרוייקט כריש תנין במים הכלכליים של ישראל. תהליך ההפקה והטיפול בגז יבוצעו על פי הבאר, במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף.

עוד ציינו בחברה אבן דרך משמעותית בתחום הבטיחות בעבודה, עם השלמה של 3 מיליון שעות עבודת אדם ללא פגיעות; ניהול העבודות נעשה על ידי חברת TechnipFMC.
בחברת אנרג'יאן מציינים כי פיתוח פרוייקט כריש מתקדם כמתוכנן, וכי הגז צפוי להתחיל לזרום ברבעון הראשון לשנת 2021.

רצ"ב תמונות לשימושכם (קרדיט: יח"צ אנרג'יאן); לצפיה בוידאו קצר המסכם 10 חודשי עבודה במספנה, לחצו כאן.

לפרטים נוספים:
חגית גניש גיל, מנהלת קשרי חוץ ותקשורת
אנרג'יאן ישראל
טל. 052-3838085

רקע - חברת אנרג'יאן:
‎חברת אנרג'יאן נסחרת בבורסת לונדון (ENOG:LSE) ברשימת הפרימיום, ובבורסת תל אביב, במדד ת"א 35. החברה פועלת בתחום חיפוש והפקה של נפט וגז טבעי, והיא בעלת פרויקטים בישראל, ביוון ובים האדריאטי.

אנרג'יאן נכנסה לשוק הישראלי בשנת 2016, עם רכישת רשיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין. בחודש מרץ 2018 קיבלה החברה החלטת השקעה סופית לפיתוח פרויקט הדגל שלה, מאגרי הגז הטבעי כריש-תנין, אשר יבוצע באמצעות FPSO (מתקן טיפול צף) במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף; תחילת הפקת הגז צפויה בשנת 2021. החברה חתומה על הסכמים למכירה של 4.7 bcm של גז טבעי לשוק הישראלי, כאשר הסכמים עתידיים צפויים להתמקד הן בשוק המקומי והן בשווקי ייצוא מרכזיים באזור. בנוסף, מחזיקה החברה ב-9 רישיונות חיפוש נוספים במיים הכלכליים של ישראל.

לאחרונה רכשה אנרג'יאן את פעילות הגז והנפט של חברת אדיסון האיטלקית, ולאחר השלמת העסקה צפויה הקבוצה המורחבת להחזיק בפרוייקטים גם באיטליה, במצרים, בקרואטיה, באלג'יריה ובים הצפוני, עם פורטפוליו של משאבים מוכחים (P2) בהיקף של mmboe 639, מתוכם 80% גז טבעי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אנרג'יאן.