מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 06/10/2019 09:02
נושא: היי טק
צוות מערכות עסקיות של מטריקס בכנס. צילום: יח"צ
צוות מערכות עסקיות של מטריקס בכנס. צילום: יח"צ
הודעה לעיתונות

מטריקס משרטטת את אבני הדרך לניהול חברת מתן אשראי בעידן הדיגיטלי

"חברות האשראי חייבות לשלב מערכות התומכות בתהליכי מתן האשראי, ברגולציה ובאבטחת המידע באוטומציה מלאה"

"קיימים 5 מפתחות משמעותיים שחייבים להיות בבסיס של כל חברה בתחום ניהול ומתן אשראי: מערכת מידע מתאימה, מנוע החיתום, מערך שיווק דיגיטלי, מערכת אנליטית ומערכת תומכת ברגולציה. שוק האשראי החוץ בנקאי נהנה בשנים האחרונות משגשוג ממגוון סיבות שעיקרן נובעות ממצב המשק הישראלי והעולמי, מה שמחייב את החברות לפתרונות טכנולוגיים התומכים בהליכי מתן האשראי, ברגולציה ובאבטחת מידע וכל זאת תוך אוטומציה מלאה". דברים אלו אמר דורון גרוף, מנהל אגף תפנית בחטיבת מערכות עסקיות של מטריקס, במהלך כנס שערכה החטיבה בשבוע שעבר בנושא פתרונות מתן אשראי בעידן הדיגיטלי.

בכנס השתתפו גם תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב- Coface Bdi, אשר הציגה את השלכות חוק נתוני האשראי ומודל דירוג של FICO BDI; רן צחר, מנכ"ל ESI, אשר דיבר על האתגר הטכנולוגי ב- Scoring, רוני זיגמן מנהל Matrix IFS EMEA, אשר דיבר על דרכים למניעת הונאות ואמיר פורת, מנהל פעילות אנליטיקס במטריקס BI, אשר דיבר על אנליטיקה בעולם המימון. בסיומו של הכנס נערך פאנל מומחים מחברות מתן אשראי בהנחית זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה. המומחים מחברות כגון: פמה, קרן יסודות ופלטינום פיננסים חלקו מניסיונם אודות אתגרים בענף מתן האשראי וביישום מערכת ממוחשבת לניהול חברות מתן אשראי.

לדברי דורון גרוף, "בין אם מדובר בחברות המעניקות ניכיון צ'קים, שירותי פקטורינג, ליסינג מימוני, ניכיון כרטיסי אשראי או כל השירותים הללו יחדיו, כל מערכת המידע ובמיוחד בחברת מתן אשראי חוץ בנקאי חייבת להיות נגישה לעולם, בעלת יכולת לתמוך במגוון כלי אשראי שהחברה רוצה לספק כיום ובעתיד, יכולת לנהל אירועים מול שותפים עסקיים, שתהיה מסוגלת לעסוק בגיוס הון וניהולו, שתתמוך ברגולציה ובכלל התהליכים הארגוניים".

"מערכת מידע צריכה ולתמוך במגוון מוצרים עם יכולת לתמוך בניהול הבטוחות, ניהול עמלות, בילינג, גביה רכה וגביה קשה. כל זאת עם גמישות לטפל בכלל האירועים לאורך חיי ההלוואה. מערכת כזו צריכה לנהל את התהליכים הארגוניים ולא שהתהליכים ינהלו את הארגון", ציין גרוף.

גרוף הוסיף כי "בעידן הדיגיטלי על חברות לחשוב בתפיסת הלקוח, עם יכולת לראות תמונה מלאה של כל לקוח, עסקי או פרטי לווה או ערב. התשתית היום מאפשרת לפגוש את הלקוחות בכל מקום פיסי או ברשת: באינטרנט, במובייל, ברשתות החברתיות או פנים אל פנים. החשיבות ולנהל הקשרים בין בני משפחתו של לוקח האשראי והקשרים העסקיים של לקוח לבין החברה על מנת לקבל את תמונת האשראי המלאה של כל הלקוח".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.