מפרסם: קרנית בסון יחסי ציבור
תאריך: 06/10/2019 11:01
נושא: תרבות, מחול
אורי טורקניץ ורותם פרימר_יולי שילוח
אורי טורקניץ ורותם פרימר_יולי שילוח
כרם שמי_Rebecca Ann Tess (1)
כרם שמי_Rebecca Ann Tess (1)
עינת רווה_אילן שבכר (1)
עינת רווה_אילן שבכר (1)
עינת רווה_אילן שבכר
עינת רווה_אילן שבכר
שלי פלמון_הדפס ישעיהו רבינוביץ_באדיבות מגזין פנינה
שלי פלמון_הדפס ישעיהו רבינוביץ_באדיבות מגזין פנינה
עמוס חץ- צילום ורוניקה דירנהופר
עמוס חץ- צילום ורוניקה דירנהופר
הודעה לעיתונות

חגיגות 30 לפסטיבל ריקודי חדר - פסטיבל ריקודי חדר | ROOM DANCES FESTIVEL

ניהול אמנותי: עמוס חץ וטליה דה פריס
זמן - הווה, עתיד, עבר
30 באוקטובר – 9 בנובמבר
שני סופי שבוע בתל אביב ובירושלים

פסטיבל ריקודי חדר- פסטיבל המחול הקאמרי היחיד בישראל, חוגג השנה 30 להיווסדו בניהולו האמנותי של עמוס חץ וטליה דה פריס.
נושא הפסטיבל השנה: זמן – הווה, עתיד, עבר והוא יתקיים במשך שני סופי שבוע בתל אביב ובירושלים.

השנה יציגו עבודות חדשות בפסטיבל: ענת שמגר בשיתוף עם אמנית המופע עדינה בראון, עמוס חץ, שלי פלמון, אנה ווילד, אורי טורקניץ בשיתוף עם המוזיקאית רותם פרימר, כרם שמי, עינת רווה ואביגיל ספז בשיתוף עם המשורר אמיר מנשהוף והמוסיקאי אלעד ברדס. יבוצעו גם כן שני ריקודים של עמוס חץ שבוצעו בשנים הראשונות של הפסטיבל.

בפתח הפסטיבל נשיק קטלוג חגיגי לכבוד 30 שנה לריקודי חדר ובו נקיים רב שיח בהשתתפותם של גב' דינה אלדור, מנכ"לית להקת מחול בת שבע, איריס לנה וטליה דה פריס, עורכות הקטלוג, וכותבי הטקסטים לקטלוג - ענת שמגר, עמוס חץ, דר' עידית סוסליק וליאור אביצור, שתנחה את הערב.

גם בשנתו השלושים לקיומו של הפסטיבל עמוס חץ, מבקש להציע דרכים להקטין את המרחק באולם בין הצופה ליוצר, בתקווה שחווית התנועה תתקיים בשני הצדדים בו זמנית.
במאה השנים האחרונות האמנות על צורותיה השונות שינתה את פניה ולעיתים אף באופן קיצוני. אמנות הריקוד החדשה, כמו זו של המוסיקה, מתגלה בזמן אמת ובמרחב שממדיו מוגדרים, בו היוצר והצופה נמצאים בחלל אחד.

הריקוד הוא אמנות תנועת הגוף האנושי המשוחרר. התרבות המערבית החלה לגלותה רק בשלהי המאה ה 19, עם תגליותיו של פרויד, שהצביע על הקשר הסמוי שבין הגוף לנפש. במקביל כל האומנויות כולן החלו להאיר את צלו של הלא מודע, והריקוד אף הוא החל לחפש את הסמוי ולבקש את ההכרה - הבלט הרוסי, איזדורה דנקן, רודולף לאבאן (שגם המציא כתב תנועה), ריקוד ההבעה הגרמני וחלוצי הריקוד בארצות הברית. בשנות השישים עלה גל נוסף של מחדשים - תיאטרון הריקוד ג'דסון בניו יורק ואנה הלפרין בסן פרנסיסקו. באותן השנים בארץ נועה אשכול יוצרת עם אברהם וכמן את כתב התנועה אשכול וכמן, ומופיעה עם קבוצתה בריקודים מופלאים.

"היום החיפוש העיקש אחר ההיוּלי בתנועה, ובקיום הגוף בשדה הכבידה הינו עדיין בהתהוות. נראה שהריקוד העכשווי מעכל את השיעורים הגדולים של החלוצים האלה.
חיבור ריקוד וצפיה בו הינו אתגר. ההקשבה נעה בין אחיזה בפרטים מחד גיסא, לחוויית השלם מאידך גיסא. את הפרדוקס הזה יש לקבל, וללמוד לעשות את השניים בו זמנית. צורתה של ההקשבה הזו היא גל העולה ויורד, בדומה לגופנו בשדה הכבידה. קבלתו נעשית תוך הקשבה באברי גופנו, דרכם אנו חשים תנועה. " אומר עמוס חץ
"אני מקווה שכולנו נתפוס את הגל הנע בין המכלול לפרטים; נצליח לרכב עליו. וכאשר הים יסער ואף ישקוט, נחוש את האדוות בגופנו, נימצא בשינוי, כי בו מתגלה החד פעמי שיש להקשיב לו מבלי להתערב. כך תתגלה החוויה."

פסטיבל ריקודי החדר, 30 באוקטובר – 9 בנובמבר מחיר כרטיסים: 85 ₪
הכניסה חופשית לאירוע השקת הקטלוג ורב שיח.
לרכישת כרטיסים:
https://www.roomdancesfestival.com/he/home

תכנית הפסטיבל:
פתיחת הפסטיבל, אירוע השקת קטלוג ורב שיח –
סטודיו דליה, להקת מחול בת שבע | יום ד' ה-30/10 בשעה: 20:00

תכנית א' –
עמוס חץ, אורי טורקניץ ורותם פרימר, שלי פלמון –
תל אביב- סטודיו זהבה, מרכז סוזן דלל- יום ה', 31/10
ירושלים - אולם ליאו מודל, מרכז ז'רר בכר - יום ה', 7/11
*אורי טורקניץ ורותם פרימר יופיעו בירושלים בתכנית ב' ב-6/11

תכנית ב' –
עמוס חץ, כרם שמי, אביגיל ספז-
תל אביב- סטודיו זהבה, מרכז סוזן דלל- יום ו', 1/11
ירושלים- אולם ליאו מודל, מרכז ז'רר בכר- יום ד', 6/11
*אביגיל ספז תופיע בירושלים בתכנית א' ב-7/11

תכנית ג' –
ענת שמגר ועדינה בראון, עינת רווה, אנה ווילד –
תל אביב - סטודיו זהבה, מרכז סוזן דלל - יום שבת 2/11
ירושלים - אולם ליאו מודל, מרכז ז'רר בכר- יום שבת 9/11

פתיחת הפסטיבל, אירוע השקת קטלוג ורב שיח - יום ד', 30/10, 20:00
דברי פתיחה - גב' דינה אלדור, מנכ"לית להקת מחול בת שבע ועמוס חץ, מייסד ומנהל אמנותי של פסטיבל ריקודי חדר.
הרצאה של ד"ר עידית סוסליק.
רב שיח בהנחייתה של ליאור אביצור ובהשתתפות ענת שמגר, איריס לנה, טליה דה פריס ועמוס חץ.

תוכנית א' –
תל אביב- סטודיו זהבה, מרכז סוזן דלל- 31/10, 21:00
ירושלים- אולם ליאו מודל, מרכז ז'רר בכר - 7/11, 20:30

רשתות
חיבור וביצוע: עמוס חץ

מחזור הריקודים האלה חובר באמצעות רשתות שניטוו בכתב התנועה. בעקבותן התגלו לי אירגונים גופניים שלא הכרתי.
אבקש מהצופים את שאני מבקש את עצמי, להקשיב לריקודים דרך קיום הגוף בשדה הכבידה, ולמשכי הזמן - שמעוררים את זכרוננו.

יש משהו שמטריד אותי מאתמול
חיבור, מוזיקה וביצוע: אורי טורקניץ ורותם פרימר
בשיתוף עם Flutgraben Festival, ברלין.

היצירה ״יש משהו שמטריד אותי מאתמול״ הוא סיפור אחד שחוזר על עצמו בלופ. בכל חזרה הסיפור ממציא את עצמו מחדש. הזיכרון של הסיפור משתנה וממציא את העבר מפרספקטיבה חדשה בכל פעם. סט הסיפורים מתרחש במקביל לתנועה ולמוזיקה הנמצאים בדיאלוג. החזרתיות מאפשרת מטאמורפוזה של הנראטיב. העבר מגיח באופן חזרתי אל ההווה ומטריד את מנוחתינו.

החיבור בין אורי טוקרניץ (כוריאוגרף) לרותם פרימר (מוזיקאית) נוצר בעקבות עבודה משותפת בעבר, והכמיהה שלהם כיום לספר משהו ישיר, אישי ואמיתי לעולם.
*מופע זה יתקיים בירושלים בתכנית ב' ב-6/11, 20:30

הצטרפות
חיבור: שלי פלמון
רוקדות: יואנה בליקמן ושלי פלמון
תלבושות: ישעיהו רבינוביץ
תודות: זואי פולנסקי

דואט הנע בין המצאות בתחושת הזמן הטבעית לחריגות ממנו; האספויות, שהיות, התמהרויות, המרעידים את גוף הרוקדות כמו גם את המרחב המקיף אותן.

תוכנית ב' –
תל אביב- סטודיו זהבה, מרכז סוזן דלל- 1/11, 14:00
ירושלים- אולם ליאו מודל, מרכז ז'רר בכר - 6/11, 20:30

ביצוע שני ריקודים שחוברו ונרקדו בשנים הראשונות של הפסטיבל:
חיבור וביצוע: עמוס חץ

1. גֵּו (1972)
הריקוד הוא אחד מ -13 ריקודים שונים שחוברו בתחילת דרכי, סדרה של שישה עשרה כיווני תנועה. חזרתי עליו בגרסאות שונות לקבוצה, דואט, וסולו.

2. אני משוך בין צירים רביםֿ (1996)
גם הוא בנוי עם סדרת שש עשרה הכיוונים כמו הגֵו.
את גרסתו הראשונה רקדתי ב-Vexations בריקודי חדר ב-1996. גרסה נוספת בוצעה תוך כדי דיבור בכנס באריזונה ב-1998, וב-1999 עם קבלת פרס ירושלים.

הנחה, סימון, ריקוד

חיבור: כרם שמי
ריקוד: אלה מזרחי וכרם שמי
מוסיקה מקורית: אלבינה פינטו

התרחשויות מרחביות, זמניות וגופניות חושפות יחסים ומשמעויות אשר נבנים ומתמוססים, מתמלאים ומתרוקנים.
הפנים מתרחב אל החוץ והחוץ מהדהד פנימה.
תהליכים של התבהרות ומקריות נשזרים לתוך מרחב דינמי, נעים על הקו הדק שבין המשמעי להבלותי.

כרם שמי הינה רקדנית ואמנית לחימה המתגוררת בברלין. מרכז עניינה הנוכחי הוא בהשפעות ההדדיות של אמנויות הלחימה והריקוד וכיצד אלו מתבטאות ביצירה ובהוראה. כרם סיימה תואר ראשון במחול וכוריאוגרפיה מטעם האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. חקירתה התנועתית הובילה אותה ללמוד בסין אמנויות לחימה עפ"י מסורת וודאנג. ב-2015 עברה לאקדמיה לאמנויות לחימה במסורת וודאנג בברלין, שם היא מתאמנת ומלמדת כיום.

זה לא נכתב אבל זה גוף
מפגש בימתי יזום מאת אביגיל ספז

התמסרות לא מאלצת בין צורות דומות ושונות של קיום. דבר לא נשמר, זמזום מותיר טעם. מתקדמים ולא בטוח איך. לתת לכל זה לרצד ולא לחדול מלבחור. שיתוף פעולה עם המשורר אמיר מנשהוף והמוסיקאי אלעד ברדס.
*מופע זה יתקיים בירושלים בתכנית א', ב- 7/11, 20:30

תוכנית ג' –
תל אביב- סטודיו זהבה, מרכז סוזן דלל- ש' 2/11, 21:00
ירושלים- אולם ליאו מודל, מרכז ז'רר בכר - ש' 9/11, 20:30

הזדמנות
חיבור וריקוד: ענת שמגר בשיתוף עם אמנית המופע עדינה בראון
שתי אמניות ותיקות עם הרבה הערכה הדדית, ניסיון ואהבה - במפגש מינימליסטי,
חולקות עניין משותף בעבודה כהרפתקה, בדקויות שנרקמות מתוך פרקטיקה והשראה.

ממורי ממורי, קפיצת הדרך

חיבור: אנה ווילד
ביצוע: אנה ווילד וסביון
הפקה: פסטיבל ריקודי חדר, Akademie Schloss Solitude

'חולית' היא אחת מיצירות-המופת של ספרות המדע הבדיוני: ספר שהעמיד פילוסופיה שלמה ויצר תרבות בין-כוכבית דמיונית ורבת פרטים. זהו סיפורו של המשיח מואדדיב, המגלה את שליחותו, שליחות קפיצת-הדרך על פני כוכב שכולו חול.
העולם העתידני המתואר ב'חולית' הוא עולם פוסט-טכנולוגי בו אנשים שיכללו את יכולותיהם האנושיות לכישורים דמויי כוח-על. הטכנולוגיות המתוארות בו אינן מגולמות במכשירים או מכונות, כי אם באנשים. מסדר הנשים בנות גשרית פיתח שיטות הכשרה בהן נערות צעירות לומדות לשלוט בשריריהן ומערכות העצבים שלהן; לתמרן את פחדיו ושאר רגשותיו לקרוא את תגובותיהם של אנשים על ידי התבוננות במיקרו-תנועות של גופם וקולם; לשלוט במין עובריהן; לחוש בשקר ובאמת.
בעבודה 'ממורי ממורי, קפיצת הדרך' הזמנתי את הרקדנית, המשוררת והמתמטיקאית סביון לתרגל איתי טכנולוגיה אנושית, שבבסיסה אקט של שמירה ונשיאת מידע אל העת 'יד – לשנן את הספר 'חולית' בן שש-מאות העמודים.
הספר 'חולית' מאת פרנק הרברט בתרגום עמנואל לוטם, הוצאת עם עובד

גינה ריקה
חיבור וריקוד: עינת רווה
"דרכך לידיעה היא גינה פרטית", מתוך שיר עירום/ ללה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.