מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 06/10/2019 14:07
נושא: חוץ
התזמורת הסימפונית הלאומית של קזחסטאן
התזמורת הסימפונית הלאומית של קזחסטאן
ברוך ברלינר מימין נחום סלוצקר משמאל בבית הכנסת הקוראלי בנסט פטרסבורג 2019
ברוך ברלינר מימין נחום סלוצקר משמאל בבית הכנסת הקוראלי בנסט פטרסבורג 2019
הודעה לעיתונות

לראשונה יצירות של מלחין ישראלי יושמעו בקזחסטן.

לראשונה יצירות של מלחין הישראלי יושמעו בקזחסטן.

ב-15 לאוקטובר, חול המועד סוכות, יתקיים ערב הצדעה למלחין הישראלי דר. ברוך ברלינר. באולם הפילהרמוניה של נור-סולטן, בירת קזחסטן. בתוכנית, הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" והקונצ'רטו לוויולה ולתזמורת "חלום יעקב".

קונצרט נוסף מיצירותיו של ברוך ברלינר יתקיים ברחבי העולם, והפעם, בבירה הקאזחית, נור-סולטן. הקונצרט מהווה המשך ישיר למסע הקונצרטים של ברלינר בסדרה של הצלחות על במות העולם. הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" בוצעה בהצלחה רבה ברחבי העולם והתקבלה בחום רב על-ידי קהל המאזינים. מה שמייחד את היצירה בגרסתה הנוכחית היא העובדה, שבכל ארץ הטקסט המקראי נקרא בשפת המקום, וזאת בזכות היות התנ"ך רב-המכר הגדול ביותר של כל הזמנים, שתורגם ל-636 שפות. בקונצרט, הקריין מקריא את פסוקי התורה בשפה המקומית וגורם לקהל להיות מעורב רגשית, רוחנית ופילוסופית בשאלות הנצחיות שביסוד הקיום האנושי מאז ועד היום.

"בריאת העולם" בנויה משבעה פרקים: 1. בריאת היום הראשון, 2. בריאת אדם וחווה, 3. הגירוש מגן עדן, 4. קין והבל, 5. נח, 6. המבול, 7. ברית הקשת.

הנושא המרכזי ביצירה הוא כוח הבחירה בין טוב לרע שניתן לאדם. ברלינר מטבעו איש אופטימי ולכן, למרות שחלק מהפרקים שמים דגש על אירועים דרמטיים וקשים, יצירתו זו מסתיימת באופן אופטימי עם "ברית הקשת".

באוגוסט 1992 הוקמה שגרירות ישראל ברפובליקת קזחסטן ובמאי 1996 הוקמה שגרירות קזחסטן בתל אביב. ישראל ראתה חשיבות מיוחדת בכינון יחסים עם מדינה שרוב אוכלוסייתה מוסלמית. כיום מתגוררים בקזחסטן בין 12,000 ל-30,000 יהודים, בשש קהילות. מאז עלייתו של נורסולטן נזרבייב לנשיאות קזחסטן, נהנים בני הקהילה מסובלנות דתית מלאה ומתמיכה ועידוד ממשלתיים במדינה האסלאמית וקונצרט זה הוא הוכחה לכך.

התזמורת הסימפונית הלאומית של קזחסטאן State Orchestra “Academy of Soloists”, הוקמה ב-1991. נגני התזמורת הם נגנים ברמה מקצועית בינלאומית, זוכי תחרויות בינלאומיות. התזמורת נגנה תחת שרביטם של גדולי המנצחים והופיעה בהצלחה רבה בארצות אירופה, אסיה וארה"ב.

המנצח מיכאיל קירכהוף (MIKHAIL KIRCHHOFF) בוגר אקדמיה למוזיקה על שם צ'ייקובסקי במוסקבה. מתמחה במוזיקה סימפונית, קולית, אך אהוב עליו במיוחד העיסוק במוזיקה אופראית. ברפרטואר שלו קלאסיקות עולמיות כגון:

"לה טרוויאטה" ו- “ריגולטו” של ורדי, "חליל הקסם" של מוצארט, "הספר מסביליה" של רוסיני, "כרמן" של ביזאט, "הנסיך איגור" מאת בורודין, "יבגני אונייגין" מאת צ'ייקובסקי ועוד.

הקריין, סרגיי מטווייב (SERGEY MATVEYEV), הוא הבמאי והשחקן של התיאטרון הלאומי. כשחקן ובמאי, זכה בפרסים רבים בפסטיבלים ברוסיה, סין וספרד. בנוסף מטוויב הוא זמר אופרה ושר תפקידים ראשיים באופרות שונות. הוא זוכה פרס ראש הממשלה עבור תרומתו המיוחדת לאומנות, תרבות וחינוך המדינה.

הוויולן הבינלאומי אלכסיי לודוויג יבצע את הקונצ'רטו לוויולה ולתזמורת מאת ברוך ברלינר. הקונצ'רטו נכתב על פי נושאים מהפואמה הסימפונית "חלום יעקב". קיימת לקונצ'רטו גרסה לצ'לו שבוצעה בעבר בהצלחה רבה על ידי הצ'לן הרוסי-אמריקאי הבינלאומי, סרגיי אנטונוב. לאלכסיי לודוויג שיתוף פעולה מוצלח במיוחד עם דר. ברוך ברלינר וזהו המפגש הרביעי לאחר הופעות מוצלחות בקלינינגרד, טאלין וסנט פטרסבורג.

הקונצ'רטו לצ'לו על ידי סרגיי אנטונוב - https://www.youtube.com/watch?v=ZZg7LyiLnYw

ד"ר ברוך ברלינר פעיל מאוד בסצנה המוזיקאלית והספרותית בארץ ובעולם. בשנים האחרונות הלחין שלוש פואמות סימפוניות: "בריאת העולם", "אברהם" ו"חלום יעקב". פואמה נוספת "עקידת יצחק" נמצאת על שולחן עבודתו.
ד"ר ברוך ברלינר עובד בשיתוף פעולה הדוק עם נחום סלוצקר, מוזיקאי ויזם בחינוך למצוינות.

למיקס "בריאת העולם מסביב לעולם".https://www.youtube.com/watch?v=hntSfYI1ETU

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.