הודעה לעיתונות

מתנחלים בריונים תקפו מוסקי זיתים פלסטינים וישראלים, היכו במוטות ברזל את הרב משה יהודאי בן 80, הציתו אש בכרם

מעשה נבלה בגבעת יצהר: מתנחלים בריונים תקפו מוסקי זיתים פלסטינים וישראלים, היכו במוטות ברזל את הרב משה יהודאי בן 80, הציתו אש בכרמי הזיתים תוך סיכון חיי אדם

אתמול, כמדי יום מאז תחילת אוקטובר, יצאה קבוצת מתנדבים שאורגנה בידי עמותת "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם" לחבור למסיק פלסטיני-ישראלי משותף. היעד שנבחר היה הכפר בורין מנפת שכם שאדמותיו גובלות להתנחלות יצהר והמאחז ההתנחלותי גבעת רונן.

ארגוני קואליציית המסיק מצטרפים למסיקים ועבודות חקלאיות מאז 2002. מתוך אמונה שזוהי זכותם הבסיסית של החקלאים לעבוד את אדמתם, ומתוך הבנה שטיפוח שכנות טובה מגינה בסופו של דבר על מדינת ישראל.

אתמול בשעות הבוקר, קבוצת מתנדבים מישראל הצטרפה למשפחות חקלאים לסייע בידם למסוק את עצי הזית בכרמן. בסמוך להגעתם, עוד לפני שהספיקו לארוז שק אחד, ירדו מספר מתנחלים מהתנחלות יצהר בידיהם מוטות ברזל ואבנים. במהרה החלו לידות אבנים במטרה להניס את המוסקים.

חמישה פעילים ישראלים נפצעו. אחד מהם - הרב משה יהודאי, חבר הנהלה בעמותת רבנים לזכויות האדם, נלכד בידי הפורעים והוכה נמרצות בגפיו העליונות וראשו נפגע במכת מוט ברזל. ואז פורעי החוק השאירו אותו מוטל על הקרקע, הציתו אש גדולה בכרם הזיתים אשר סיכנה את חייו של משה ונמלטו מן המקום. בתושייה של פלסטינים וצוות רפואי של הסהר האדום ניצלו חייו, כאשר במהלך החילוץ שניים מהמחלצים נפצעו. משה אושפז בבית החולים מאיר עם חבלת ראש ושבר בידו. הבוקר שוחרר לביתו.

למרות הישגים שהושגו במשך השנים, האלימות של מתנחלים כלפי החקלאים הפלסטינים לא פוסקת כמו גם ביזת פרי וכריתת ושריפת עצי זית.

הטרור והאלימות לא ירתיעו את מאות המתנדבות/ים הבאים מדי שנה לעמוד שכם אל שכם עם חברינו החקלאים הפלסטינים. מובן מאליו שפעולות המסיק המתוכננות לימים הקרובים יצאו לפועל כמתוכנן.

( שישי 18.10 בכפר יאסוף בהובלת רבנים לזכויות האדם, שבת 19.10 בכפר קליל בהובלת קבוצת "רעך כמוך").

בפגישות תיאום שהקואליציה מנהלת מדי שנה עם נציגי היועץ המשפטי של הצבא בגדה המערבית ואנשי המנהל האזרחי אנו מתריעים שוב ושוב מפני מעשיהם של מתנחלים פורעים.

אנו קוראים לממשלת ישראל ולמבצעי הפקודות לשמור על התקנות וההוראות באמנת ג'נבה הנוגעות לחובות הכובש כלפי הנכבש ולכבד את זכויותיהם הבסיסיות של הפלסטינים, ולא רק בימי המסיק והעבודות החקלאיות.

אנו תובעים מכוחות הבטחון לתפוס את המפגעים מיצהר ולמצות עמם את הדין.

עמוס גבירץ, רון פולמן, אריק אשרמן ויעקב מנור - קואליציית המסיק.

לפרטים נוספים: יעקב טל. 050-5733276, 09-7670801

ק ו א ל י צ י י ת ה מ ס י ק כוללת את הארגונים והקבוצות הבאים:

*אנשים ללא גבולות*אגף המשימות בתנועה הקיבוצית *גוש שלום*הועד הישראלי נגד הריסת בתים *המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית*הטלביזיה החברתית*יש דין*לוחמים לשלום*מחסום ווטש*על צד שמאל'-מגזין הסוציאל-דמוקרטיה*פרופיל חדש*קבוצת הכפרים*קואליציית נשים לשלום*רעך כמוך *שומרי משפט-רבנים למען זכויות אדם *תעאיוש-שותפות ערבית-יהודית*תראבוט-התחברות*

ת.ד. 1335, כפר-סבא, 44113. טל. 050-5733276, 09-7670801