מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 22/10/2019 09:32
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

יומן המסע של אגי והורטי לפרחי ארץ ישראל כתבה ואיירה: בלהה פישר הוצאת אבן חושן

ציפי לוין יחסי ציבור
רח' סוקולוב 52א' תל אביב 6228406
טל' 03-6042210, פקס 03-5467465, פלאפון 050-5400379
[email protected]

יומן המסע של אגי והורטי לפרחי ארץ ישראל
כתבה ואיירה: בלהה פישר
הוצאת אבן חושן
*****
מספר עמודים:67, מחיר: 74 ₪

לפני מספר שנים בעת שטיילה בנורמנדי, בין שיחי הורטנזיה וצמחי אגאפנתוס פורחים, עלה בדעתה של מחברת ומאיירת ספר זה, בלהה פישר, שהיא רוצה להעביר את אהבתה הגדולה והתפעלותה מפרחי הבר של ארץ ישראל לדור הבא – הדור של הנכדים, שבאותה העת עדיין לא נולדו.
להעביר אהבה לפרחי הבר פירושו להדביק את הקורא בהתפעלות מהיופי, מהאסתטיקה, מהסימטריה של הפרח, להציג את הייחוד של כל פרח בר, את סביבת הגידול המיוחדת לו, את עונת השנה שבה הוא גדל, את קשריו עם עולם החי שסביבו ולהתפעל מן הקסם והתבונה של צמח הבר משורש/פקעת ועד לעלי הכותרת, מעלים ועד אבקנים ומניצן ועד פרי.
סיפור המסגרת מספר על המסע של זוג פרחים (אגי והורטי) שבאו מנורמנדי שבצרפת כדי להכיר את פרחי הבר של ישראל. הוא כתוב כיומן, לפי חודשי השנה, ומכיל ציורים מרהיבים ולצידם הערות בכתב יד המלמדות על הפרח ומאפייניו. האיורים שונים ומגוונים - מציור-על של מרבדי פרחים ובהם אגי והורטי ועד לציור של ניצנים הנפרשים לפרח, פקעת הפרח, הפריה על ידי דבורים, יחסי גומלין עם נמלים ועוד.
כל פרק מתרחש במקום אחר בארץ וכן מתוארים הנופים שבסביבתו - משמורת ירוחם בדרום (חלמוניות) ועד אלוני הבשן בצפון (כרכומים, סתוונית התשבץ).
כל פרק מספר על נושא בוטני אחר כמו - בית גידול, גיאופיט, סימטריה בפרחים, בחירה בין אסטרטגיות רבייה ועוד.
הנושאים הללו מתווכים בחביבות על ידי דמויות אנושיות שונות בכל פרק, כמו: פקח בדואי של רשות הטבע והגנים, נזיר יווני-אורתודוקסי, צנחנית בצניחה חופשית ועוד.

הספר הזה יזכה את הקוראים, ילדים, נוער ואף מבוגרים, בלימוד מרתק על הקסם של פרחי הבר הישראליים.

על המחברת
בלהה פישר היא פרופסור לכימיה העוסקת בפיתוח תרופות ושיטות איבחון והיא משמשת דיקן הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר-אילן. כתיבת הספר הזה זיכתה אותה בחוויה נפלאה שבה היא איירה שעות ארוכות באופן מדוקדק ויפהפה את הפרחים, וכתבה, כיד הדמיון הטובה עליה את סיפורי המפגשים המרתקים של אגי והורטי עם נופים ואתרים בארץ ישראל ועם שלל דמויות ססגוניות.
היא אם לשלוש בנות, סבתא לשלושה נכדים ומתגוררת בשוהם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.