הודעה לעיתונות

תעאיוש: דו"ח על שבוע מלא אלימות והתנכלות של מתנחלים, צבא ומג"ב / פעילויות בשטח בסוף השבוע

השבוע בדרום הר חברון, בקעת הירדן וירושלים, ובפעילות המסיק בשטחים הכבושים

מתנחלים ממשיכים להתנכל למסיק ברחבי הגדה ולתקוף באלימות קשה מוסקים פלסטינים, רבנים, קשישים ופעילות; חיילי מג"ב עצרו פלסטיני בזמן שמסק באישור על אדמתו, היכו אותו ואיימו עליו שלא יעז להביא עוד פעילים ישראלים לעזרה במסיק; חיילים פשטו על חדידיה בתואנה של חיפוש נשק, ומשלא מצאו נשק עצרו שני תושבים מפני שמצאו אצלם סכום כסף גדול, שאותו החרימו; בדרום הר חברון גורש עדר פלסטיני משטח המרעה על-ידי רחפן

השבוע עמד בסימן אלימות מתנחלים במהלך המסיק בבורין, כשהצבא עומד מנגד ומגרש את המותקפים. ביום רביעי, ה-16 באוקטובר, תקפו מתנחלים רעולי פנים את מתנדבי "רבנים למען זכויות אדם" בבורין באלות, צינורות ברזל ואבנים. מספר פעילים ופלסטינים נפצעו, אחד מהם נזקק לטיפול בבית חולים עם יד שבורה וחבלות בראשו. לאחר התקיפה הציתו המתנחלים את המטע, ובתוכו גם רכוש של הפלסטינים והמתנדבים. אחד מרעולי הפנים נעצר בידי הצבא, ושוחרר לאחר זמן קצר.
למחרת, כשהגיעו למקום פעילים להמשיך למסוק, כוח צבא מנע את המסיק באמצעות צו שטח צבאי סגור. כך היה גם ביום שישי, והפעם, לאחר שהפעילים יצאו מהשטח, עצרו חיילי מג"ב את הפלסטיני בעל הקרקע, שעל פי הצו רשאי היה להמשיך לעבוד שם, היכו אותו נמרצות, איימו עליו שלא יעז עוד להביא מתנדבים, ושחררו אותו.
ביום ראשון, 20 באוקטובר, חזרנו לשם והפעם המסיק עבר ללא הפרעה.

אלימות מתנחלים ומניעת המסיק בידי הצבא התרחשה גם ביום שישי באדמות סעיר שליד התנחלות מיצד. גם כאן הגיעו מתנחלים מההתנחלות, חסמו את רכבם של הפעילים וניסו למנוע את המסיק. כוחות צבא ומשטרה שהגיעו למקום לא התערבו, המתינו לצו שטח צבאי סגור ובהגיעו קטעו את המסיק וסילקו את הפעילים. בדרכם החוצה התברר שמתנחלים זרקו את תרמילה של אחת הפעילות לבור מים, ובכך גרמו נזק רב לתכולתו, והשביתו טלפון ומצלמה שהיו בו.

בקעת הירדן

בצפון בקעת הירדן תיעדו פעילים את המשך ההתרחבות של המאחזים באזור חמה ובאזור משכיות. ביום שני, 14 באוקטובר, בזמן שהפעילים תיעדו את המאחז ליד משכיות הגיע מתנחל, חסם את דרך יציאתם וקרא לצבא, שהגיע והציג צו שטח צבאי סגור. הצו נאכף על הפעילים בלבד, ולא על המתנחל. ביום רביעי, כשפעילים דיווחו לצבא על כלים כבדים שעובדים במאחז הבלתי-מורשה ליד אל-חמה, הצבא עידכן את המתנחלים - והכלים הסתלקו לפני שהגיעו כוחות צבא ומשטרה למקום. העבודות במקום המשיכו גם ביום חמישי.

ביום ראשון ערך הצבא פשיטה לילית על חדידיה בטענה של חיפוש נשק. נשק לא נמצא, אך החיילים עצרו שני תושבים שברשותם היה סכום כסף גדול (כנראה עבירה על חוקי הכיבוש). פעילות טלפונית מול הצבא והמשטרה הביאה לשחרורם המהיר של העצורים ולהשבת הכסף שהוחרם.

ליווי רועים באזור חמדת ביום שישי עבר ללא הפרעה. כך גם ליווי רועים בעוג'ה שבדרום בקעת הירדן.

כמדי שנה, עזבו תושבי סמרה את המאהל שלהם בחודשיים האחרונים וחזרו אליו עם תום עונת הקיץ, אז מצאו שהאוהלים והדיר חובלו, ורכוש רב נגנב.

לפרטים והרשמה לפעילות בבקעה

להצטרפות לקבוצת וצאפ סביב מועדי פעילות הבקעה:
גיא, 0527025743
יוסי, 0546237512
נטולי/ות וצאפ אפשר ליצור קשר במייל או טלפונית:

קרן, [email protected] 0586644208
זיכרו להביא תעודת זהות, מים, כובע ואוכל למשך היום
כדאי לקחת בחשבון הבדלים תרבותיים בבחירת הלבוש.

דרום הר חברון

פעילים התלוו למרעה באום אל עמאד, בוואדי סוויד, ובאזור עטאריה. העדר שרעה באזור עטאריה גורש מאזור המרעה באמצעות רחפן, כנראה של המתנחלים.

פרטים והרשמה לפעילות בדרום הר חברון בשבת (לא בסמס):0532363884.
אנא עשו מאמץ להירשם עד יום חמישי בערב כדי שנוכל לארגן מקום לכולכם\ן.
לצערנו לא נוכל להבטיח מקום לפונים\ות לאחר שעה זאת.
זיכרו להביא תעודת זהות, מים, כובע ואוכל למשך היום
כדאי לקחת בחשבון הבדלים תרבותיים בבחירת הלבוש.

ירושלים

בעיסאוויה חזרו כוחות המשטרה להטריד את תלמידי בתי הספר בשעת סיום הלימודים. משמרות של פעילים בשעות אלה במהלך ימי רביעי וחמישי גרמו להם לחדול מההטרדות.

להצטרפות למשמרות בעיסאוויה:
ניתן לשלוח הודעה בעמוד הפייסבוק של Free Jerusalem

או בדוא"ל: [email protected]

בואו להכיר - פעילות קבוצת תעאיוש בדרום הר חברון
יום שני, 4.11, 20:00
אםבאלה, רח' ינאי 3, ירושלים
לארוע פייסבוק: https://www.facebook.com/events/2414081168851034/
ביום שישי, ה-15.11, יתקיים גם יום הכרות בשטח. פרטים נוספים בערב בירושלים.

מסיק זיתים באזור שכם

מסיק זיתים , לבקשת חקלאים מאזור שכם אני מארגן הגעה לאזור לעזור להם במסיק הזיתים ביום שבת הקרוב 26/10/2019 הגעה ברכבים פרטיים נפגשים בתחנת הרכבת בראש העין בשעה 8:00 לתיאום ולשאלות בומה ענבר 054-7670511 כל הבא ברוך הבא,