מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 06/11/2019 11:25
נושא: תיירות
הודעה לעיתונות

ענקית התיירות Booking.com פרסמה את דו"ח התיירות בת-הקיימא לשנת 2019: התיירים מודעים יותר, אבל היעדר סינון ברור מקשה עליה

Booking.com חושפת את הממצאים העיקריים של דו"ח התיירות בת-הקיימא לשנת 2019: 53% מהמטיילים הישראלים סבורים כי “צריך להתחיל לפעול ולבצע בחירות אקולוגיות כבר עכשיו, כדי להציל את כדור הארץ בשביל הדורות הבאים"

מעל למחצית (55%) מהנוסעים בעולם (26% מהמטיילים הישראלים) דיווחו כי הם נחושים יותר לבחור בתיירות ידידותית לסביבה. כך לפי ממצאי דו"ח לתיירות בת-קיימא השנתי של Booking.com. לפי הדו"ח,72% מהתיירים בעולם וכ- 53% מהתיירים הישראלים מאמינים שכדי להציל את כדור הארץ בשביל הדורות הבאים צריך לפעול כבר עכשיו ולבחור בתיירות בת-קיימא.

מקומות אירוח ירוקים
בהתאם לכוונתם של המטיילים לבחור בתיירות יותר ידידותיות לסביבה, כך גם מקומות אירוח ירוקים הופכים פופולריים יותר ויותר – כ-73% מהמטיילים ברחבי העולם וכ-41% מטיילים ישראלים מתכוונים לשהות לפחות פעם אחת במקום אירוח ירוק או אקולוגי בשנה הקרובה. בנוסף, 70% מהנוסעים ברחבי העולם וכ-50% מהמטיילים הישראלים מציינים כי קיימת סבירות גבוהה יותר לכך שיזמינו מקום אירוח בידיעה שהוא אקולוגי.

עם זאת, כאשר מדובר בזיהוי מקומות אירוח ירוקים, כ-72% (91% מהמטיילים הישראלים) מהמטיילים ברחבי העולם אומרים שהם לא מודעים לקיומה של התווית האקולוגיות המסמנת את מקומות האירוח. יותר משליש (37%) מהמטיילים בעולם וכ-25% מהמטיילים הישראלים מאשרים שתקן בינלאומי לזיהוי מקומות אירוח ידידותיים לסביבה יעודד אותם לטייל בצורה אקולוגית יותר, ו-47% מהמטיילים הישראלים (לעומת כ-62% מהמטיילים בעולם) ירגישו טוב יותר בנוגע לשהייה במקום אירוח אם ידעו שהוא קיבל תווית אקולוגית.

תיירות אקולוגית תמורת הקלות מס
הצביעו גם על כך שנוסעים רבים יותר יטיילו באופן ידידותי לסביבה אם יוצעו להם תמריצים כלכליים, כמו הקלות במס, כאשר יבחרו באפשרויות אקולוגיות (46% מהמטיילים העולמיים לעומת כ-60% מהמטיילים הישראלים). בנוסף, רבים מהם אמרו שיבחרו בבחירה האקולוגית אם אתרי הזמנות מקוונים יציעו אפשרות סינון לפי מקומות אירוח אקולוגיים או ידידותיים לסביבה.
בכל הנוגע לחוויות בזמן החופשה, יותר מחצי (52%) מהנוסעים ברחבי העולם וכ-41% מהמטיילים הישראלים אמרו שהם משנים כעת את התנהגותם ומשתדלים להיות יותר מודעים לסביבה כאשר הם הולכים ברגל, נוסעים באופניים או מטיילים בטבע. בנוסף, 68% (לעומת כ- 32% מהמטיילים הישראלים) אמרו שהם רוצים שהכסף שהם מוציאים על נסיעות יחזור לקהילה המקומית. באופן דומה, כמעט שני-שליש (72%) מהנוסעים ברחבי העולם וכ- 62% מהמטיילים הישראלים מחפשים חוויות אותנטיות המייצגות את התרבות המקומית, שניים מתוך חמישה (41%) לעומת 24% מהמטיילים הישראלים, רוצים שחברות הנסיעות יציעו טיפים בנושא קיימות בנסיעות, ו-56% מהמגיבים מכל העולם לעומת 37% מהמגיבים הישראלים, אומרים שאם הייתה להם אפשרות להקטין את טביעת הרגל הפחמנית של מקום האירוח שלהם, הם היו עושים זאת.

דור ה-Z מציל את העולם
נראה שמי שיסייע לתיירות העולמית הוא דווקא צעירי דור ה-Z, שמעל מחצית מהם (52%) מתכנן מתכננים לבקר ביעדים מוכרים פחות, אם הביקור ביעדים אלה יזיק פחות לסביבה.

תיירות-התנדבותית
בני דור ה-Z נחושים לתת חזרה, מה שהופך אותם לדור שהכי מעוניין בהתנדבות כחלק מחוויית הטיול (37% לעומת 31% שהוא הממוצע הכללי). מחצית (52%) מבני דור ה-Z שלא התנדבו לפני כן, פתוחים לרעיון ההתנדבות בטיול עתידי (57% נשים לעומת 48% גברים) וכמעט חצי מבני דור ה-Z ציינו שחשוב להם לתת חזרה לקהילה המקומית במהלך הטיול (44%).

כוונות דוריות בעלות השפעה
בני דור ה-Z ציינו שכאשר הם מתכננים את הטיול הבא שלהם, הם מודעים לשמירה על הסביבה ולהשפעה שיש להחלטותיהם עליה. מעל מחציתם (54%) ציינו שמידת ההשפעה של הטיול על הסביבה ביעד מסוים, מהווה גורם משמעותי שיש לקחת בחשבון בעת הטיול. יותר מחצי (52%) יעדיפו לבקר ביעדים פחות מוכרים ופופולריים, אם המשמעות של החלטתם היא השפעה במידה קטנה יותר על הסביבה.

עם זאת, מה שמפתיע הוא שבני דור ה-Z עושים זאת מעט פחות מבני דורות אחרים. כשבוחנים ספציפית את נושא תיירות-היתר, 63% מבני דור ה-Z ישקלו שלא לבקר ביעד מסוים, אם הם מודעים לסכנה קיימת לפגיעה בו בשל תיירות-יתר. כך שבני דור הבייבי-בום (בני 55 ומעלה, 67%), דור ה-X (מי שגילם 40-54) ודור המילניום (מי שגילם 25-39) (שניהם 65%) מדורגים גבוה יותר.
מעל מחצית (56%) מבני דור ה-Z הם בעלי כוונות טובות, וציינו שבבואם לתכנן ולהזמין טיול, הם ירצו לשהות במקום אירוח אקולוגי/ידידותי לסביבה. עם זאת, זהו למעשה הנתון הנמוך ביותר בהשוואה לדורות מבוגרים יותר, משום שבני דור הבייבי-בום הם בסבירות הגבוהה ביותר (62%) לבחור במקום אירוח אקולוגי, ואחריהם דור ה-X (60%) ודור המילניום (58%).

מיעד אל"ף ליעד בי"ת בקרב בני דור ה-Z
מעל מחצית (51%) מהמטיילים בעולם בכל הגילים, יעדיפו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם, על ידי הגבלת המרחק שיעברו בטיול, ומספר זה עולה בבואנו לעסוק בבני דור ה-Z, ש-63% מהם ציינו שעם הגיעם ליעד הם ישתמשו באמצעי תחבורה ידידותיים יותר לסביבה, כגון רכב שכור היברידי/חשמלי, תחבורה ציבורית, הליכה או רכיבה על אופניים. למרות שהמספרים נעים בכיוון הנכון מההיבט של טיול בר-קיימא, בני דורות מבוגרים יותר מובילים גם כאן, עם 68% מבני דור הבייבי בום, ו-65% מבני דור ה-X שיעדיפו אפשרויות תחבורה בנות קיימא בעת התכנון והזמנת הטיול.

אודות Booking.com:
חברת Booking.com B.V, אשר נוסדה באמסטרדם ב 1996, צמחה מסטארט-אפ הולנדי קטן לאחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם בתחום התיירות באינטרנט. כחלק מקבוצת Booking Holding Inc. (נאסד"ק: BKNG), Booking.com מעסיקה כיום יותר מ-17,500 עובדים ב-198 משרדים ב-70 מדינות ברחבי העולם.
במשימתה לסייע לאנשים לחוות את העולם, חברת Booking.com משקיעה בטכנולוגיות דיגיטליות שמסייעות בנטרול קשיים הכרוכים בתכנון נסיעות. ב-Booking.com מחברים בין מטיילים למבחר הגדול ביותר של מקומות לינה נהדרים, כולל הכול, החל מדירות, בתי נופש ואירוח B&B בניהול משפחתי ועד לאתרי נופש ברמת 5 כוכבים יוקרתיים, בתי עץ ואפילו איגלואים. אתר Booking.com והאפליקציות בנייד קיימים ב-43 שפות ומציעים יותר מ-28 מיליון מקומות אירוח על כל גווניהם הפרושים על פני יותר מ-148,000 יעדים ב-229 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.
מדי יום, מוזמנים יותר מ- 1.5 מיליון לינות בחדרים באמצעות הפלטפורמה של Booking.com, כך שלא משנה אם נוסעים למטרות פנאי או עסקים, לקוחות יכולים להזמין במהירות את מקום האירוח האידאלי עבורם עם Booking.com, ללא עמלות הזמנה ובגיבוי הבטחתנו להשוואת מחיר. באמצעות צוות חוויית הלקוח של החברה, לקוחות יכולים ליצור קשר 24/7 לקבלת סיוע ותמיכה ב-43 שפות, בכל שעה ביום ובלילה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.