גאל גרינוולג צילום יובל אראל
גאל גרינוולג צילום יובל אראל
רותי פרום אריכא צילום יובל אראל
רותי פרום אריכא צילום יובל אראל
הודעה לעיתונות

ראש החטיבה להתיישבות: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תמנה שר לנושאי תכנון"

גאל גרינוולד : "חוסר התכנון לטווח ארוך פוגע באיכות החיים וגורם להוצאות מיותרות". הדברים נאמרו בפתיחת כינוס של הרשות לתכנון במשרד החקלאות

ראש החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד, קורא לממשלה החדשה שתקום למנות שר לנושאי תכנון: "הגיע הזמן שבממשלת ישראל יהיה שר שיעסוק בתכנון, אין אצלנו תכנון לטווח ארוך וצריך לעשות סדר בנושא, בסופו של דבר חוסר התכנון פוגע באיכות החיים שלנו וגורם להוצאות מיותרות".

גרינוולד אמר את הדברים במסגרת כנס של הרשות לתכנון במשרד החקלאות שנערך הבוקר בתל אביב "קחו לדוגמא את הנעשה בסירקין ליד פ"ת. החליטו לפנות את הבסיס הצבאי וטוב שכך, אבל מה שקורה בשטח הוא שקודם יישבו שם מאות משפחות ורק אחר כך יתכננו ויקימו את המחלף ואת דרכי הגישה לשם. ככה לא עובדים. האוכלוסייה במדינת ישראל עומדת להכפיל את עצמה בשלושת העשורים הקרובים, ואנחנו חייבים לתכנן היטב את העתיד".

ד"ר רותי פרום אריכא, מנהלת הרשות לתכנון במשרד החקלאות הוסיפה ואמרה: " אמנם אין בישראל שר תכנון, אבל יש כאן מספר גופים שעוסקים בתכנון. הבעיה היא שאין סנכרון בין הגופים שעוסקים בתכנון וכך יוצא שהתוכניות אינן מתואמות ולעתים סותרות אחת את השנייה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.