חברי המשלחת עם מריו בוקרו, שגריר גואטמלה בישראל והמארח דניאל רוזן מהנהלת ארגון יד לעזרה ישראל
חברי המשלחת עם מריו בוקרו, שגריר גואטמלה בישראל והמארח דניאל רוזן מהנהלת ארגון יד לעזרה ישראל
ראש המשלחת מגואטמלה, ד ד"ר ג'ורג' לואיס בוריו ראייס, עם דניאל רוזן והשגריר מריו בוקרו
ראש המשלחת מגואטמלה, ד ד"ר ג'ורג' לואיס בוריו ראייס, עם דניאל רוזן והשגריר מריו בוקרו
ראש המשלחת מגואטמלה והשגריר
ראש המשלחת מגואטמלה והשגריר
אנדרי גושיורובסקי, מייסד ארגון יד עזרה לישראל
אנדרי גושיורובסקי, מייסד ארגון יד עזרה לישראל
הודעה לעיתונות

משלחת של 30 אנשי עסקים וממשל מגואטמלה מבקרת בישראל ביוזמת ארגון יד לעזרה ישראל

== משלחת של 30 אנשי עסקים וממשל מגואטמלה מבקרת בישראל, ערב ביקור הנשיא ג'יאמטאי בדצמבר, במטרה לבחון שיתופי פעולה כלכליים. את המשלחת, שביקרה השבוע בבית שלום בקיסריה, בשגרירות בירושלים ובכנסת, מארח ארגון יד לעזרה ישראל
==

קבוצת אנשי עסקים וממשל מגואטמלה, נוצרים תומכי ישראל, מתארחת לראשונה ונפגשה בימים אלה עם אנשי עסקים ישראלים במטרה לבחון שיתופי פעולה במספר תחומים בהם רפואה, חקלאות, תרבות, ממשל ועוד.

המשלחת הכוללת למעלה מ-30 אנשי עסקים ופקידי ממשל בכירים הגיעה כאורחי וידידי ארגון יד לעזרה ישראל ((Helping Hand Coalition ששם לו למטרה לסייע לעשרות אלפי ניצולי שואה ברחבי הארץ.

המשלחת מקדימה את ביקורו של נשיא גואטמלה החדש, אלחנדרו ג'יאמטאי שכבר עם היבחרו בחודש אוגוסט הצהיר על כוונתו לבקר בישראל. ג'יאמטאי צפוי להגיע לביקור רשמי בישראל ובשגרירות החדשה בירושלים בתחילת חודש דצמבר הקרוב, במטרה לחזק את הקשר עם ישראל ולבחון מספר שיתופי פעולה בתחומי החקלאות, החדשנות והיי-טק.

בין השאר ביקרה המשלחת בבית שלום בקיסריה, שם נפגשה עם ניצולי שואה ומתנדבים המסייעים להם, כמו כן ביקרה המשלחת בשגרירות החדשה של גואטמלה בגן הטכנולוגי בירושלים, שם נפגשה עם שגריר גואטמלה בישראל, מריו בוקרו שסיפר על ההתרגשות וההצלחה הכבירה שבמעבר שגרירות גואטמלה לירושלים, מיד לאחר המעבר של שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, וכן ביקרו חברי המשלחת בבניין הכנסת בירושלים.

במסגרת הביקור, שנמשך שבוע ימים, סיירו חברי המשלחת בגליל וברחבי הארץ והתמקדו בניסיונות למצוא שיתופי פעולה כלכליים עם עסקים ומוסדות בישראל בתחום החקלאות וגידולי ירקות ופרות, יבוא ירקות לישראל שיחל בעוד שנה, תחום הרפואה והדברת מחלות תורשתיות, פיתוח תחום התיירות מגואטמלה לישראל וקשרים כלכליים נוספים כגון יבוא קפה מגואטמלה לחברות ישראליות.

אנדרי גשיורובסקי, איש העסקים והפילנתרופ שהקים את ארגון יד עזרה לישראל, מדגיש כי אירוח המשלחת מגואטמלה בישראל הוא נדבך נוסף בפעילות הארגון שמסייע לאלפי ניצולי שואה באמצעות צוות עובדים מקצועי ומסור הפועל בכל רחבי הארץ במגוון פרויקטים שכל מטרם סיוע לניצולי השואה החיים בארץ. העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה וגופי סיוע רבים ומטרתה לעזור, במיוחד במקרים הומניטאריים, לניצולי השואה החיים עימנו ובקרבנו.

בראש המשלחת מגואטמלה עומד ד"ר ג'ורג' לואיס בוריו ראייס, דיפלומט בכיר ואוהד ישראל ששימש בעבר כנציג גואטמלה באו"ם, בג'נבה, ובשוויץ והינו מומחה לחוק הבינלאומי. ד"ר ראייס ששימש במשך שנים רבות כיועץ לנשיא מוראלס, מגלה כי המליץ ותמך בהעברת שגרירות גאוטמאלה מתל אביב לירושלים. לצידו במשלחת גם עורך הדין לואיס פרננדו ח'ררה טולידו ואשת התקשורת סילביה גאוורו סנפוד.

דניאל רוזן, חבר הנהלה בכיר ביד לעזרה ישראל, המלווה את המשלחת, מדגיש כי חברי המשלחת שהגיעו להכיר את ישראל, תרבותה וכלכלתה, מתחברים בעיקר למסר ולחזון של סיוע לניצולי השואה החיים בינינו.

לוק גשיורובסקי, מנהל עמותת יד עזרה לישראל מסר כי העמותה פועלת לסייע לניצולי שואה ברחבי הארץ במגוון פעולות ואמצעים ובהם פרויקט בתים חמים המופעל בכ- 25 רשויות מקומיות ומאפשר לניצולי שואה ליהנות מארוחה חמה ומפגש חברתי, יבוא מכולות עם פרטי לבוש המחולקים חינם לניצולי השואה, חלוקת תלושי מזון לשימושם של ניצולי השואה, תיעוד זיכרונותיהם של ניצולי השואה, מוקד עזרה רפואית, ייזום חגיגות בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג זאת בילדותם, סיוע והשתתפות במצעד החיים ועוד עשרות פרויקטים נוספים ובהם בית שלום בקיסריה – בית המשמש כמקום מפגש לעשרות חוגים, הרצאות, סדנאות, שיעורים ומפגשי לימוד, מופעי אומנות, מוסיקה ותרבות במהלך כל השנה לעשרות אלפי ניצולי השואה החיים ברחבי ישראל.

העמותה החליטה לאחרונה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים החיים ברחבי הארץ ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור מגוריהם ברחבי הארץ.

לפרטים על פעילות העמותה ברחבי הארץ טלפון: 04- 6897030

יחסי ציבור : יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.