ג'סיקה שוהם ויצחקי גולן מנהל בית הספר גאון הירדן קרדיט צילום רויטל לב גורן, רשת דרכא
ג'סיקה שוהם ויצחקי גולן מנהל בית הספר גאון הירדן קרדיט צילום רויטל לב גורן, רשת דרכא
הודעה לעיתונות

מחקר של תלמידת כיתה י' מביה"ס גאון הירדן דרכא בעמק המעיינות, שיוצג בכנס STEM ישראל, מצביע על שיטת הזנת דגים חסכונית ויעי

היום, (יום ה') התקיים כנס ה- STEM של ישראל, בסימן אקו-סיסטם. הכנס התקיים במסגרת מאמץ כלל-ארצי להגביר את העניין, המודעות והיכולת במקצועות המדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה כגישה המקדמת את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21.

בין המחקרים שהוצגו בכנס, התלמידה ג'סיקה שוהם הציגה תוצאות משמעותיות של מחקר שערכה כחלק מפרויקט המתקיים בבית הספר גאון הירדן דרכא, בעמק המעיינות, בנושא האכלת דגי אמנון; נושא שרלוונטי למגדלי דגים בעמק המעיינות, בו מיוצרת 70% מתוצרת החקלאות הימית בישראל.
מדובר במחקר שבדק בתנאי חממה, את ההשפעה של מספר הפעמים בהם דגי האמנון מקבלים הזנה ביום על קצב הגדילה שלהם, במטרה למצוא את תבנית ההזנה היעילה ביותר. התוצאות הראו כי לאחר 10 שבועות, הדגים שקיבלו שלוש הזנות ביום גדלו באופן מובהק בהשוואה לאלו שקיבלו שתי הזנות והזנה אחת.
יצחקי גולן, מנהל בית הספר גאון הירדן דרכא, בעמק המעיינות: "תפיסת הלימוד של STEM שדרכא מקדמת בעמק המעיינות, בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית עמק המעיינות ושותפות ביחד (הפדרציה היהודית בקליבלנד), מעודדת את התלמידים לחקור ולשאול, להיות סקרניים ויצירתיים, לעבוד בצוות וליזום ולפתח מתוך תקווה שבעתיד יתרמו להמשך שגשוג כלכלי וצמיחה ישראלית. אני גאה שבתי ספר רבים הצטרפו למגמה המתפתחת ומשקיעים בחינוך הדור הבא, לא רק השבוע, אלא לאורך כל השנה, כדי לתמוך בתנופה הזו להגברת הייצוג המגוון ב- STEM."
הכנס, ביוזמת TIES, הארגון המפתח והמארגן של קהילת ה- STEM Learning Ecosystem בארה"ב, מזמין את משרד החינוך ואת הרשויות המקומיות בישראל להפוך למערכת אקולוגית אחת של STEM. הכנס מהווה מפגש בו מוצגים מחקרים משמעותיים, חשיבה מדעית ובנוסף, מתקיימת חשיפה ולמידה הדדית מפעילויות וחוויות בנושאי STEM ופעילויות חקר הדורשות מיומנויות למידה של המאה ה-21.

לפרטים נוספים:
פיליזר תקשורת 03-5598438
אביגייל ברגרבסט 052-6101321

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- FC-קבוצת פיליזר תקשורת.