מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 03/12/2019 10:32
נושא: הגיל השלישי, חברה, חדשות
לוק גשיורובסקי יחד עם מלווין מארק וניצולי שואה שרים יחדיו בפני מאות תיירים באירוע במלון עץ הזית בירושלים
לוק גשיורובסקי יחד עם מלווין מארק וניצולי שואה שרים יחדיו בפני מאות תיירים באירוע במלון עץ הזית בירושלים
תיירת מסינגפור מעניקה חיבוק ושי לניצולת שואה
תיירת מסינגפור מעניקה חיבוק ושי לניצולת שואה
קשר אישי ומתנות לניצולי שואה בירושלים
קשר אישי ומתנות לניצולי שואה בירושלים
רוקדים הורה עם ניצולי השואה
רוקדים הורה עם ניצולי השואה
ראש הקבוצה מסינגפור, מלווין מארק מספר על אהבתו לישראל וחשיבות המפגש עם ניצולי השואה
ראש הקבוצה מסינגפור, מלווין מארק מספר על אהבתו לישראל וחשיבות המפגש עם ניצולי השואה
הודעה לעיתונות

מאות תיירים מסינגפור אירחו השבוע עשרות ניצולי שואה מירושלים ושמעו את סיפורם המזעזע

במהלך החודש יתקיימו סדרת מפגשים בין ניצולי שואה לתיירים שנרתמים לסייע להם ביוזמת עמותת יד לעזרה ישראל

קבוצה של 150 תיירים אוהדי ישראל מסינגפור מצאה דרך מקורית לציין את שהותם בירושלים. ביום ב' האחרון הם ארגנו וממנו אירוע מחווה מרשים לעשרות ניצולי שואה ברחבי ירושלים והסביבה והזמינו אותם לארוחת צהריים, מפגש אינטימי שכלל גם שירה וריקוד במלון עץ הזית בירושלים.

לוק גשיורובסקי, מנהל עמותת יד עזרה לישראל שארגן את האירוע יחד עם ראש הקבוצה, מלווין מארק, מסר כי מפגש זה הוא אחד מסדרת מפגשים שיתקיימו במהלך חודש דצמבר בירושלים ומפגשים נוספים ברחבי הארץ ומטרתם להכיר לתיירים, כולם נוצרים אוהבי ישראל, את ניצולי השואה באופן אישי ובלתי אמצעי ולאפשר להם ליצור קשר אישי, לתרום ולשפר את איכות חייהם של ניצולי השואה החיים עימנו. לדבריו באמצעות מפגשים אלה וביקור בכותל ובמוזיאון יד ושם התיירים הופכים לשגרירים נאמנים ואוהבים של עם ישראל ומדינת ישראל ומסייעים ככל יכולתם לניצולי שואה.

עשרות ניצולי שואה הובאו מביתם למפגש וארוחת צהריים חגיגית עם התיירים מסינגפור. אחד אחרי השני הם עלו לבמה וסיפרו בהתרגשות את סיפור הישרדותם כילדים בשואה. יעקב ליברמן ואברהם ליטובסקי – ניצולי שואה מירושלים ריגשו את הקהל עד דמעות בסיפורם – כיצד ברחו, התחבאו, סבלו ברעב ובקור, כל איש וסיפורו המזעזע. אחריהם סיפרה אלנה ז'רובסקי, יועצת ראש העיר ירושלים לענייני עליה וקליטה, את סיפורו של אביה ניצול השואה.

אין להמעיט בחשיבותם של מפגשים אלה. ניצולי השואה הבודדים זוכים לכבוד, לחברה אוהדת, ארוחה חמה ולצרור מתנות והתיירים ששרו ורקדו הורה עם ניצולי השואה קרנו מאושר מהמפגש האישי ומגלים שזו פסגת הביקור שלהם בישראל.

למעלה מאלף ניצולי שואה רשומים חיים כיום בירושלים מתוך כ-150 אלף ניצולי שואה החיים כיום בישראל ורבע מהם חיים מתחת לקו העוני. עמותת יד עזרה לישראל מסייעת במיוחד לאוכלוסיה זו שמרביתה, יוצאת מדינות מזרח אירופה במטרה לשפר את איכות חייהם ורווחתם ככל שניתן ולסייע להם בצרכיהם הבסיסיים כמו גם בקבלת מלוא זכויותיהם – מדגיש גשיורובסקי שמגלה כי היום, 74 שנים לסיום המלחמה, ממוצע גילם של ניצולי השואה הוא 83 שנים.

נשיא ומייסד עמותת יד עזרה לישראל, אנדרי גשיורובסקי, מסר כי לקראת החורף נמשכת חלוקת אלפי סלי מזון הכוללים מצרכים מגוונים ומוצרי יסוד בסיסיים לאלפי ניצולי שואה ברחבי הארץ. מאות פעילי ומתנדבי עמותת יד עזרה לישראל מסייעים בחלוקה בלמעלה מ- 25 ערים וישובים כולל ירושלים, מבשרת, מטה יהודה וכן ברחבי הארץ.

קואליציית יד לעזרה ישראל (Helping Hand Coalition ) הינו ארגון הפועל לסייע לניצולי שואה ברחבי הארץ במגוון פעולות ואמצעים ובהם פרויקט בתים חמים המופעל בכ- 25 רשויות מקומיות ומאפשר לניצולי שואה ליהנות מארוחה חמה ומפגש חברתי, יבוא מכולות עם פרטי לבוש המחולקים חינם לניצולי השואה, חלוקת תלושי מזון לשימושם של ניצולי השואה, תיעוד זיכרונותיהם של ניצולי השואה, מוקד עזרה רפואית, ייזום חגיגות בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג זאת בילדותם, סיוע והשתתפות במצעד החיים, פרויקט סיוע לחיילים בודדים בצה"ל באזור הצפון ועוד עשרות פרויקטים נוספים.

לאחרונה החליטה העמותה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים החיים ברחבי הארץ ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור מגוריהם ברחבי הארץ.

לפרטים על פעילות העמותה ברחבי הארץ טלפון: 04- 6897030

יחסי ציבור : יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.