הודעה לעיתונות

דו"ח תעאיוש - האירועים שאף אחד לא דיווח עליהם

ארועי השבוע (24 עד 30 בנובמבר) בירושלים, בקעת הירדן ודרום הר חברון: פעילה הותקפה במשמרת
`נשים בשחור` במרכז ירושלים ונחבלה בראשה; גירוש רועים פלסטיניים מרשאש (גב ההר) ומוואדי סוויד (דרום הר חברון) נמשך בשיתוף פעולה בין המתנחלים לצבא; פעולות מחאה במערב ירושלים בנסיון לעצור את מסע ההתעמרות המתמשך של משטרת המחוז בעיסאוויה.

ההסתה הפוליטית מימין כבר ניכרת בשטח: ביום שישי (29.11) הותקפה פעילה במהלך משמרת המחאה של `נשים בשחור` במרכז ירושלים ולאור יום. הפעילה הוטחה בכביש, נחבלה בראשה, ונזקקה לטיפול רפואי. התוקף נמלט.

פעיל נוסף הותקף בידי מתנחל ביום שבת בשעה שליווה רועים באזור המאחז החדש שליד חמדת בצפון בקעת הירדן. בשני המקרים הוגשה תלונה למשטרה.

ברשאש שבגב ההר המשיכו מתנחלים מהמאחז הסמוך להשתולל ולנסות לגרש את העדרים בימים ראשון ושני. הצבא, כרגיל, הגיע מאוחר והשלים את גירוש העדרים. ביום שלישי (26.11) הגיע מפקד הגזרה, הסביר שכל רצונו הוא שקט, שמע בנימוס את טענות הרועים, ולבסוף אימץ, כמובן, את גבולות הגזרה שקבעו המתנחלים. מאחר שגם את הסתייגויות הרועים מהסדר זה שמע בנימוס והבטיח לבחון שוב בימים הקרובים, הגבילו עצמם הרועים לעת עתה לגבול שהגדיר.

בעיסאוויה התקיימו משמרות נוכחות במהלך כל השבוע ונשמר שקט יחסי למעט ביום שני (25.11), אז נכנסו כוחות גדולים של מג`ב ויס`מ וחזרו למתכונת הרגילה של הטלת מורא ושיבוש החיים בכפר, וגרמו במכוון לעימות עם התושבים. ביום שישי (29.11) שבו כוחות המשטרה לעמוד ברחבת המסגד במהלך כל התפילה, וגרמו לשיבושי תנועה קשים בשעות העומס בהן חוזרים המתפללים לבתיהם. כוחות גדולים נכנסו ושיבשו את החיים בכפר גם בשבת.

במהלך השבוע התקיימו פעילויות במערב העיר במטרה להגביר את המודעות למתרחש
בשכונה. ביום שלישי נפתחה במועדון `הפונדק` תערוכת צילומים מתוך התיעוד של משתתפי המשמרות בכפר, ונערך פאנל בהשתתפות נציגים מעיסאוויה. לאירוע הגיע קהל רב מאד.

ביום חמישי, במהלך ישיבת מועצת העיר, הניפו פעילים שישבו בקהל כרזות הקוראות לעיריית ירושלים לקחת אחריות על התעללות המשטרה בתושבי השכונה שבתחומה. אף שהפעילים פונו מהאולם בידי סדרנים, חברי המועצה מצאו עצמם נדרשים להתייחס למתרחש בעיסאוויה.

במוצאי שבת התקיימה שוב הפגנה מול בית ראש העיר, בדרישה שיתערב ויפעל להפסקת ההתעמרות של המשטרה בתושבים. שוטרים שהגיעו למקום בחרו לפגוע גם בזכות המחאה של המפגינים ועצרו חמישה מהם. העצורים שוחררו מאוחר יותר באותו לילה.

בדרום הר חברון שוב גרשו ביום שישי (29.11) מתנחל וכלבו רועים באזור ואדי סוויד. בשבת היו אלה
כוחות צבא ומת`ק שמנעו מרעה במקום למרות שהפעילים שליוו את המרעה הציגו בפניהם מכתב של יועמ`ש איו`ש המאשר את זכותם של הרועים לרעות שם ללא צורך בתאום. ליווי רועים בעטאריה הסמוכה עבר ללא הפרעה.

כמובן שכל מקרי האלימות הנ`ל אינם מרתיעים את פעילי תעאיוש מלצאת שוב לשטח גם בסוף השבוע הקרוב, 6-7.12.19.

לפרטים
גיא, 052-7025743
יוסי, 054-6237512
קרן, 058-6644208
[email protected]