מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 05/12/2019 11:49
נושא: בידור ופנאי, תרבות
אנדרי גשיורובסקי, המארח עם זמרי האופרה וחברי פסטיבל אורות ירושלים בקונצרט מרגש בבית שלום בקיסריה בפני ניצולי שואה
אנדרי גשיורובסקי, המארח עם זמרי האופרה וחברי פסטיבל אורות ירושלים בקונצרט מרגש בבית שלום בקיסריה בפני ניצולי שואה
ארבעת הטנורים בקונצרט בבית שלום
ארבעת הטנורים בקונצרט בבית שלום
מקהלת הילדים המרגשת מוונקובר קנדה.
מקהלת הילדים המרגשת מוונקובר קנדה.
הודעה לעיתונות

פסטיבל אורות ירושלים התארח השבוע בבית שלום בקיסריה לקונצרט מרגש בפני ניצולי שואה ביוזמת עמותת יד לעזרה ישראל

ארבעה זמרי אופרה מצטיינים שהופיעו בקרנגי הול ומקהלת ילדים מחממת לב מקנדה עם נגנים וזמרים מישראל הופיעו השבוע בקונצרט מופלא ומרגש במסגרת פסטיבל "אורות ירושלים" בפני עשרות ניצולי שואה בבית שלום בקיסריה ביוזמת ארגון יד לעזרה ישראל.

אורות ירושלים הוא פסטיבל בינלאומי שהוקם בוונקובר קנדה בשנת 2014. המוזיקאים, חברי הפסטיבל הופיעו בשבוע האחרון ברחבי הארץ וקיימו קונצרט סיום מיוחד שריגש מאוד את עשרות ניצולי השואה שהובאו מחדרה לקונצרט האופרה.

זמרי האופרה שהופיעה בקונצרט מורכבת מארבעה טנורים: קרשניק ז'בג'אקו, ואגו אוחניאן, איורי וידרמן, ויצחק חיימוב. ארבעת הטנורים המפורסמים כבר הופיעו בעבר בקרנגי הול בניו יורק. כאן ראוי לציין את שמה של מרגריטה קגן, מפיקת מוזיקה אמריקאית, שאיחדה אז כוחות עם אלכסנדרה גרסון, עיתונאית קנדית ומייסדת "אורות ירושלים". זו הייתה הפעם הראשונה שלהם בישראל והחוויה ריגשה אותן מאוד.

מקהלת הילדים במיוחד חיממה את ליבם של עשרות ניצולי השואה. גם הילדים התרגשו מאוד ובמיוחד נער מקסים ואמיץ שאביו נפטר יום קודם לכן ולאחר ששר עם חבריו פרש הצידה וצפה בלוויה של אביו באמצעות פייסטיים. בקונצרט השתתפו גם זמרים ומוזיקאים ישראלים בהם מייקל ריסקין, אלכס גולד וסניה קרויטור.

אנדרי גשיורובסקי, המארח ומייסד יד לעזרה ישראל אמר כי אורות ירושלים היא התשובה של יהודים רבים הגרים בקנדה, חלקם ממוצא רוסי וכולם אוהבים את ישראל, את ירושלים ואת המוסיקה המסורתית היהודית. אנדרי מדגיש כי מטרת הקונצרטים המתקיימים בכל רחבי הארץ היא לשמח ולעודד את ניצולי השואה ולאפשר להם ליהנות ממוסיקה איכותית כמו גם להוציאם מביתם ומבדידותם.

לוק גשיורובסקי, מנהל עמותת יד עזרה לישראל מסר כי מופעים וקונצרטים מתקיימים לאורך השנה בפני קהל מצומצם של בין 80 – 200 ניצולי שואה, שמובאים למופעים באוטובוסים מיוחדים. הקונצרטים נערכים במספר מועדוני קשישים ומרכזי תרבות עירוניים ברחבי הארץ ובהם קונצרט בירושלים בחיפה, בנתניה, בחדרה, בקיסריה ובערים נוספות. לדברי גשיורובסקי המוזיקאים הגרמנים שהגיעו לישראל מתרגשים מאוד מהמפגשים עם ניצולי השואה ורואים בכך תרומה וסיוע לאיכות חייהם של הניצולים. בסיום כל אירוע מתקיים שיח עם הניצולים.

יד לעזרה ישראל הוקמה על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים אנדרי גשיורובסקי שיחד עם צוות עובדים מקצועי ומסור פועל בכל רחבי הארץ במגוון פרויקטים שכל מטרם סיוע לניצולי השואה החיים בארץ. העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה וגופי סיוע רבים ומטרתה לעזור, במיוחד במקרים הומניטריים, לניצולי השואה החיים עמנו ובקרבנו.

העמותה החליטה לאחרונה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים החיים ברחבי הארץ ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור מגוריהם ברחבי הארץ.

לפרטים על פעילות העמותה ברחבי הארץ טלפון: 04- 6897030

יחסי ציבור : יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.