יוזמי האירוע , אנדרי ולוק גשיורובסקי עם פסטור ג'ורג' אננדרואי (במרכז)
יוזמי האירוע , אנדרי ולוק גשיורובסקי עם פסטור ג'ורג' אננדרואי (במרכז)
תיירים מאסיה רוקדים יחד עם ניצולי השואה בארוחת צהריים חגיגית בעיר טבריה
תיירים מאסיה רוקדים יחד עם ניצולי השואה בארוחת צהריים חגיגית בעיר טבריה
לוק גשיורובסקי יחד עם אחדים מניצולי השואה באירוע לכבוד חנוכה
לוק גשיורובסקי יחד עם אחדים מניצולי השואה באירוע לכבוד חנוכה
האירוע שנערך עם 550 ניצולי שואה לכבוד חנוכה בטבריה
האירוע שנערך עם 550 ניצולי שואה לכבוד חנוכה בטבריה
רוקדים, שרים וחוגגים חנוכה יחדיו
רוקדים, שרים וחוגגים חנוכה יחדיו
הודעה לעיתונות

כ-550 ניצולי שואה חגגו חנוכה בטבריה עם 150 תיירים מאסיה באירוע מרגש של "יד לעזרה ישראל" ו"אסיה פסיפיק"

סדרת אירועים שמתקיימים החודש, מפגישים בין הניצולים המספרים את סיפורם לתיירים שנרתמים לסייע בחלוקת אלפי סלי מזון לניצולי השואה

קבוצה של 150 תיירים אוהדי ישראל מרחבי העולם מארגון "אסיה פסיפיק" מצאה דרך מקורית לציין את שהותם בישראל. ביום א' האחרון הם ארגנו וממנו אירוע מחווה מרשים לקראת חג החנוכה ל – 550 ניצולי שואה שהגיעו מכל רחבי הארץ להשתתף בארוחת צהריים, שירה וריקוד בעיר טבריה.

לוק גשיורובסקי, מנהל עמותת יד עזרה לישראל שארגן את האירוע יחד עם פסטור ג'ורג' אננדרואי, מייסד ויו"ר ארגון שלום ישראל ורעייתו מנו, מסר כי מפגש זה הוא אחד מסדרת מפגשים שהתקיימו במהלך חודש דצמבר בירושלים וברחבי הארץ ומטרתם להכיר לתיירים, כולם נוצרים אוהבי ישראל, את ניצולי השואה באופן אישי ולאפשר להם לתרום ולשפר את איכות חייהם של ניצולי השואה החיים עימנו. לדבריו באמצעות מפגשים אלה וביקורים בכותל ובמוזיאון יד ושם האורחים הופכים לשגרירים נאמנים של עם ישראל ומדינת ישראל ומסייעים ככל יכולתם לניצולי שואה.

מאות ניצולי השואה הובאו מביתם למפגש וארוחת צהריים חגיגית עם התיירים שהגיעו בעיקר מאסיה וקידמו את ניצולי השואה בשירת "שלום עליכם" וחלוקת מתנות שהכינו מבעוד מועד. אחדים מניצולי השואה עלו במהלך האירוע לבמה וסיפרו בהתרגשות את סיפור הישרדותם כילדים בשואה. אין להמעיט בחשיבותם של מפגשים אלה. ניצולי השואה הבודדים זוכים לכבוד, לחברה אוהדת, ארוחה חמה ולצרור מתנות והתיירים ששרו ורקדו הורה עם ניצולי השואה קרנו מאושר מהמפגש האישי ומגלים שזו פסגת הביקור שלהם בישראל.

למעלה מ 150 אלף ניצולי שואה חיים כיום בישראל ורבע מהם חיים מתחת לקו העוני. עמותת יד עזרה לישראל מסייעת במיוחד לאוכלוסיה זו שמרביתה, יוצאת מדינות מזרח אירופה במטרה לשפר את איכות חייהם ורווחתם ככל שניתן ולסייע להם בצרכיהם הבסיסיים כמו גם בקבלת מלוא זכויותיהם – מדגיש גשיורובסקי שמגלה כי היום, 74 שנים לסיום המלחמה, ממוצע גילם של ניצולי השואה הוא 83 שנים.

נשיא ושותף מייסד של עמותת יד עזרה לישראל, אנדרי גשיורובסקי, שהשתתף באירוע, מסר כי לקראת החורף נמשכת חלוקת אלפי סלי מזון הכוללים מצרכים מגוונים ומוצרי יסוד בסיסיים לאלפי ניצולי שואה ברחבי הארץ. מאות פעילי ומתנדבי עמותת יד עזרה לישראל מסייעים בחלוקה בלמעלה מ- 25 ערים וישובים כולל ירושלים, מבשרת, מטה יהודה וכן ברחבי הארץ.

קואליציית יד לעזרה ישראל (Helping Hand Coalition ) הינו ארגון הפועל לסייע לניצולי שואה ברחבי הארץ במגוון פעולות ואמצעים ובהם פרויקט בית שלום, הפועל בוילה בקיסריה ומוקדש למפגשים של ניצולי שואה ותיירים מרחבי העולם לארוחות, אירועי תרבות מוסיקה וקירוב לבבות. הארגון פועל בכ- 25 רשויות מקומיות ומאפשר לניצולי שואה ליהנות מארוחות חמות, מפגשים חברתיים, חלוקת מזון ותלושי מזון, תיעוד זיכרונותיהם של ניצולי השואה, מוקד עזרה רפואית, ייזום חגיגות בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג זאת בילדותם, סיוע והשתתפות במצעד החיים, פרויקט סיוע לחיילים בודדים בצה"ל באזור הצפון ועוד עשרות פרויקטים נוספים.

לאחרונה החליטה העמותה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים החיים ברחבי הארץ ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור מגוריהם ברחבי הארץ.

לפרטים על פעילות העמותה ברחבי הארץ טלפון: 04- 6897030

יחסי ציבור : יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.