עטיפת הספר 'לרגל הנסיבות'
עטיפת הספר 'לרגל הנסיבות'
הודעה לעיתונות

הרומן החדש של הפסיכולוגית הקלינית רוית ראופמן: ל'רגל הנסיבות' דן ביחסים המורכבים שבין אם לביתה על רקע זיכרונות השואה

הרומן החדש של הפסיכולוגית הקלינית רוית ראופמן: ל'רגל הנסיבות' דן ביחסים המורכבים שבין אם לביתה על רקע זיכרונות השואה, ילדות בקיבוץ, אהבה בלתי אפשרית ומשברים אחרים בני ימנו.

דר' רוית ראופמן היא פסיכולוגית קלינית מומחית העוסקת ביחסי הגומלין השונים שבין החלומות לסיפורים.
ברומן האחרון שכתבה "לרגל הנסיבות" (הוצאת כנרת זמורה דביר), היא ממחישה היטב את מורכבות ההעברה הבין דורית ואת הרגע בו זיכרונות שואה קשים לעיכול פוגשים במציאות יום יומית מורכבת לא פחות. כמעט עשור עבר מהרגע שבו כתבה ומחקה לראשונה את גרסת ספרה הראשונה. ספר שהיווה הבטחה לחמותה ברכה ראופמן ז"ל, לספר את סיפורה כניצולת שואה.
"לרגל הנסיבות" הוא רומן מטלטל, קל לקריאה אך יחד עם זאת קשה לעיכול. זהו אינו ספרה הראשון של המחברת, שעיקר ספריה, מאמריה ופרסומיה מתייחסים אל עולם המחקר ממנו היא מגיעה ועוסקים בפשר חלומות, פסיכולוגיה דינאמית ומשתנים התנהגותיים קוגניטיביים.

רווית היא בעלת שלושה תארים, השלישי שבהם הוא תואר בין תחומי המשלב את תחומי הפולקלור והפסיכולוגיה, בכובעה הנוסף היא משמשת כחוקרת ומרצה בכירה בחוג לספרות עברית השוואתית. ברומן "לרגל הנסיבות" היא מתעמתת, בין היתר, עם מהות הטיפול הפסיכולוגי ומה באמת נחוץ כדי להציל או לרפא.
בראיון שנערך עם עורכת הספר עלמה כהן ורדי היא מספרת על תהליך הכתיבה האינטואיטיבי שזימן לה התנסות חד פעמית לחוות את אותם רגעים בהם הסיפור נרקם מתוך עצמו ומוצא את השפה שלו: "ברומן הזה יש דיוק פנימי ותחושה שיש משהו שהוא גדול ממני. וכך דרך המילים, היצירה מצליחה לגעת בזהירות בחוויות הסבוכות של החיים ולבטא את "האמת". בהקבלה לעולם הטיפול, הרגשתי לעיתים, שהטקסט יודע יותר. לכתיבת הספר הזה יצאתי עם תכנית- אבל כמו כל דבר בחיים, מצבים או דברים אחרים מעניקים תפניות ואפשרויות אחרות, שלא ניתן היה לצפות אותן".
___________________________________________________________________
רוית ראופמן, ילידת קיבוץ גבעת חיים, מתגוררת בזיכרון יעקב. פסיכולוגית קלינית וחוקרת ספרות, מרצה בכירה בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה ומלמדת בתכניות להנחיית קבוצות (החוג לייעוץ והתפתחות האדם) ובבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות.
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בין תחומי- פלוקלור ופסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה.
רווית פרסמה בעבר ספרי עיון וכן קובץ סיפורים קצרים.
"לרגל הנסיבות" הוא הרומן הראשון שלה, וניתן להשיגו ברשת חנויות צומת ספרים (כעת בהנחה וניתן להזמין אם אזל בחנות).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.