מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 01/01/2020 08:17
נושא: אמנות, אדריכלות
שולמית קופף
שולמית קופף
שולמית קופף
שולמית קופף
שולמית קופף
שולמית קופף
הודעה לעיתונות

האמנית שולמית קופף פותחת השבוע תערוכת יחיד בתל אביב!

שעת החסד

אמנית- שולמית קופף
אוצר—קובי כרמי
הי מיכל,
3 לינואר , יום שישי, בשעה 12 בגלריה צדיק,, רחוב שמעון הצדיק 16ת יפו.

שם התערוכה נלקח משירו של יהודה עמיחי שבו הוא כותב ״זו הייתה הזדמנות...לשנות את הכל ולהתחיל יחדו עולם חדש״.״
עבור האמנית תהליך היצירה הוא שעת חסד הזדמנות להפוך בד לבן לעולם קסום מלא צבע ואור.
שולמית מרבה לצייר מופשט והתערוכה מציגה מגוון של עבודות בסגנון זה. ממופשט גאומטרי בצבעוניות עזה כזו שבחרנו לתמונת ההזמנה המושפע מאבות המופשט מונדריאן, קנדיסקי ומלאה ניקל בארצנו, דרך מופשט עשיר בטקסטורה בטפטופים והתזות בסגנון של אסכולת ניו יורק כמו יצירותיו של גקסון פולק.
שולמית מרבה לעשות ניסיונות בטכניקה, בצבע בחומרים שונים, ״במשחקים שאין להם סוף״ לפי שירו של עמיחי, ולספק את סקרנותה לגבי השאלה : מה יקרה אם...
בציוריה אנו רואים את עקבות החלל החדש והגדול שהיא חולקת עם הצייר אריאל אסאו בקרית המלאכה. עבודותיה נעשו גדולות יותר, היא מצמידה את הבד לקיר ועוברת עם צבע וגלגליות אשר יוצרות הדפס של הטקסטורה הגסה של לבני הבטון על פני הבד. היא מרבה להשתמש בדבקים מעורבבים בצבעי אקריליק היוצרים טקסטורה תלת-ממדית המזכירים את קרקע הירח. ביצירתה היא משלבת חומרים שונים מהיום יום.
היא מתחילה את הציור בצורה ספונטנית. הבחירה שלה בצבעים המונחים על הבד, הטקסטורות ושילוב החומרים נעשה לפחות בהתחלה בצורה אקראית. רק עם התפתחות הציור מתחיל להיכנס ארגון וסדר.
שולמית שבאה מרקע של ספרות ושירה אנגלית מכניסה טקסטים בתוך היצירות, לדוגמה המחווה ללואיס קרול וליצירתו ז״ברווקי העוסקת בדמות מפחידה שהיא משנה לדמות מלאת חן ודמיון.
עבורה הציור הוא לא רק שעת החסד אלא גם קרקע פורה לניסיונות כאשר כל ציור הוא נדבך לציור הבא ההולך ומשתפר ומתמלא בעוצמה ובצבע.

תערוכות יחיד ב-2019 :
״ממוסקבה ועד לברלין״—בית יד לבנים רמת גן
ממוסקבה ועד ברלין – קרקוב, פולין
עדות ראשונה –קונספט גלרי פריז
שעת החסד—גלריה צדיק, יפו

פרס מיכלאנגלו לאומנות, רומא

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.