מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 06/01/2020 19:42
עדכון: 07/01/2020 11:19
נושא: ספרות
עיצוב הכריכה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין
עיצוב הכריכה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין
הודעה לעיתונות

גלי המחאה החברתית של 2011 מהדהדים בספרות הישראלית

הרומן של איציק אביב מסופר דרך נקודת מבטן של דמויות תל אביביות מגוונות המאפיינות את אוכלוסיית העיר, וכל זאת על רקע המאורעות שסחפו מדינה שלמה בקיץ 2011 והביאו תקווה לשינוי.

ביצירת אנסמבל צבעונית, המתרחשת על רקע המחאה החברתית של קיץ 2011, פורט איציק אביב את חייהן של משפחות המתגוררות בבניין אחד אופייני בלב תל אביב ודמויות המתקשרות לאותן משפחות. כך, למשל, אילנה לוי מנסה להחזיק את מפעל מסגרות המשקפיים שהקימה והקורס כלכלית. רוזי לוי שמאוהבת במנשה הלום קרב, גיא לוי ודורון לוי הבעלים של אילנה ורוזי המפנטזים על מכירת דירותיהם במיליונים, הניה מקלר, ניצולת השואה האלמנה שבנה גרי בוגד ביעל אשתו עם גילה שבתאי שכנתה של אמו. גילה, סגנית מנהל תיכון, בזה לבעלה תמיר שקיבל מידי הרוקח שלו דירת מסתור כפיקדון בה הוא נפגש עם ריקי הרופאה שמאסה בעבודתה, ושפרה המורה לספורט, אם חד הורית לרון הסובל מאלמות סלקטיבית. יפתח מוועד הבית מסוכסך עם מר וייס שמסרב לשלם דמי ועד משום שאשתו נוהגת להביא מגשי אוכל לג'ורג' שאחראי על ניקיון הבניין. מר וייס גם מתקשה לישון בגלל הרעש שבוקע כל לילה מחדר המיטות של אמיר הערבי-נוצרי ועלמה, הזוג הצעיר ששוכר דירה בבניין.

מעל אלה ואחרים משקיף מוטי בן בסט, דוקטורנט להיסטוריה וכותב ערכים בוויקיפדיה, שגר עם הוריו והתחבר לפרופסור אביגיל מלאך שניבאה שתהיה מחאה חברתית בישראל.

וכולם נסחפים על גלי המחאה של אותו קיץ, מקווים שהמאבק הקולקטיבי יחולל שינוי מיטיב גם בחייהם האישיים.

איציק אביב סופר, איש הייטק ובן לניצולת שואה. שירת כ-20 שנה בממר"ם, והשתחרר בדרגת סגן-אלוף. לאחר שחרורו מצה"ל המשיך לעבוד בתחום פיתוח מערכות תוכנה ומידע. איציק בעל 3 תארים בתחום מקצועו: מדעי המחשב ומערכות מידע, את הדוקטורט העניקה לו אוניברסיטת תל-אביב, ובעל תואר שני נוסף בתקשורת ופוליטיקה (מדע המדינה), גם כן מאוניברסיטת תל אביב.

בשנת 2001 הצטרף לאפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, ובה הקים, פיתח ועמד בראש המחלקה להנדסת תוכנה.

עד כה ראו אור כמה רומנים מפרי עטו, כמו הבלש ומוכרת הפרחים (ידיעות אחרונות), הערמונים (תמוז). סיפורים שלו הופיעו באנתולוגיות של הוצאת כתב, ושניים מהם זכו במקום הראשון. זכה גם במקום הראשון בתחרות מספרי סיפורים (שנערכה בחולון) שנושאה היה שכנים. מפרסם גם סיפורים בקפה דה מרקר ובאתר "בננות". בנוסף פרסם עשרות סיפורים קצרים במוסף הספרותי של שבועון העיר ירושלים (מבית שוקן-הארץ).

איציק אביב. "קיץ של מיליונרים". הוצאת טוטם ספרים. עריכה: לילי פרי, עיצוב הכריכה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין, 383 עמודים

לפרטים נוספים ורכישת הספר:https://tinyurl.com/ydssy29s

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.