מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 09/01/2020 12:06
נושא: ספרות
עיצוב הכריכה – יוליה דהן
עיצוב הכריכה – יוליה דהן
הודעה לעיתונות

2030 הוא רומן על רקע פוליטי המציב לקהל הישראלי מראה מול הפנים

גיבורי הרומן החדש של דני וינשטיין, "2030" הם מתנחלת פמיניסטית וחקלאי מופנם מתנועת העבודה, עלייתה של ממשלת ימין קיצונית מציבה מבחן לאהבתם על רקע שינויים קשרים במישור הכלכלי והבטחוני של ישראל, עשר שנים מהיום.

ניר בן שדה, מושבניק בן חמישים מכפר ויתקין ואתי ויסמן, בת ארבעים מתנחלת שגרה במושב כפר הרוא"ה. הוא חקלאי מופנם, היא פמיניסטית ומנהיגה. הוא איש תנועת העבודה, היא מובילה גרעיני התיישבות לגבעות השומרון. אשתו עזבה אותו, לטובת מדריך טיולים צרפתי, בעלה הגנרל בוגד בה במשך שנים. השניים נפגשים ומתאהבים בעקבות תאונת דרכים שמתרחשת בשנת 2026. השניים מנהלים רומן למרות שהם נשואים לבני זוג אחרים ולמרות שהם מחזיקים בהשקפות עולם שונות לכאורה. סיפור אהבתם נפרש על רקע המסע הכואב והאלים שעוברת החברה הישראלית במישור הביטחוני והכלכלי. שיאו הדרמטי של הספר מתרחש בשנת 2030 ומהווה אזהרה למה שצופן לנו העתיד הלא רחוק.

ביום התאונה, ממשלה לאומית חדשה נבחרת בישראל ברוב גדול . מראשית ימיה הממשלה מחוקקת חוקים לאומניים והעולם מגיב בגינוי וסנקציות.

הארץ בוערת. פיגועים רצחניים רודפים זה את זה. דם נשפך, יהודי וערבי. כל פיגוע מביא אחריו נקמה.

תוך כדי כך, אתי וניר מתאהבים. אהבתם מתגברת על הטאבו הדתי, המרחק הפוליטי, והלחץ החברתי המופעל עליהם. הספר מוביל אותנו בקצב מהיר בין הפוליטי לאישי, בין הדם שנשפך ברחובות לחיבוק ולאהבה.

דני וינשטיין בחר לספר את סיפורו מנקודת מבט של אדם אוהב הארץ ואנשיה. הוא אוהב את הרפתן איש תנועת העבודה ואת החקלאים עם הכיפות הסרוגות. את הנוער הכובש את גבהות השומרון ואת הטנקיסטים המשרתים במילואים. לדבריו: "אנו נעים כעיוורים לעבר מציאות איומה של מדינה אחת לשני עמים שמשמעותה קץ החזון הציוני."

זהו ספרו החמישי, אחרי : "איש צוות" בשנת 1995, "הברק" בשנת 1996, שניהם בהוצאת "שלגי".

"הפותחת בקלפים" בשנת 1999, "חופשה איטלקית בשנת 2006, שניהם בהוצאת "נירם". הספרים נמכרו באלפי עותקים וזכו לביקורות משבחות.

דני וינשטיין, "2030". עורכת: הגר ינאי, עיצוב הכריכה – יוליה דהן , 253 עמודים מחיר ספר אלקטרוני: 42 ₪ , ניתן להשיג: "עברית" , "גט בוקס" , אינדיבוק בלינק

https://www.e-vrit.co.il/Product/16674/2030

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.