לרגל הנסיבות
לרגל הנסיבות
הודעה לעיתונות

הרומן החדש של הפסיכולוגית הקלינית רוית ראופמן: הסיפור שמעולם לא סופר על הניצולה ממחנה ההשמדה בלזץ

מחנה ההשמדה בלזץ שבפולין, היה מחנה ההשמדה הראשון שהקימו הנאצים. זה היה המקום שבו פותחה ויושמה לראשנה השיטה להשמדת בני אדם בתאי גזים. רק לאחר פיתוח השיטה בבלזץ, הוקמו אח"כ מחנות הההשמדה הידועים כגון אושוויץ וטרבילנקה.

מחנה בלזץ הוא הפחות "מפורסם" מבין מחנות ההשמדה, בעיקר מכיווןן שאין ממנו כמעט ניצולים. כמעט. לפי הידוע ומצויין במוזיאון המחנה ובויקיפדיה, היו שלושה ניצולים בלבד, מתוך למעלה משש-מאות אלף יהודים שהושמדו בו. מניצולים אלו, שכבר אינם בחיים, כמעט ואין עדויות ולכן מעטות מאוד הידיעות על המחנה. אבל ברומן חדש שהתפרסם השנה נחשפת עדות מצמררת ומפורטת של ניצולה נוספת ולא מוכרת, שהיתה ילדה בעת שהוברחה מהמחנה וחייה ניצלו על-ידי מי שלימים הוכרה כחסידת אומות עולם.
הנאצים השקיעו מאמצים רבים כדי לטשטש ולהעלים כל עדות ממחנה זה, שמבחינתם "לא היה". אולם מסתבר כי יש עדויות שלא ניתן להעלים. סיפורה הבלתי נתפס של אותה ניצולה נדירה סופר לימים לכלתה, הסופרת, הפסיכולוגית הקלינית וחוקרת הספרות דר' רוית ראופמן, מאוניברסיטת חיפה, ד"ר רוית ראופמן. ברומן החדש והמטלטל שפרסמה, "לרגל הנסיבות" שראה אור השנה בהוצאת כנרת זמורה דביר היא משלבת את סיפורה של חמותה ז"ל בתוך עלילה דרמטית רבת תהפוכות, המשלבת מציאות ובדיון, ומעבירה את הקוראים חוויה בלתי נשכחת.
לרגל הנסיבות. הוצאת כנרת. מופץ ברשת צומת ספרים. http://bit.ly/2G1OVtK
___________________________________________________________________
ד"ר רוית ראופמן, ילידת קיבוץ גבעת חיים, מתגוררת בזיכרון יעקב. פסיכולוגית קלינית וחוקרת ספרות, מרצה בכירה בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה ומלמדת בתכניות להנחיית קבוצות (החוג לייעוץ והתפתחות האדם) ובבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות.
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בין תחומי- פלוקלור ופסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה.
רווית פרסמה בעבר ספרי עיון וכן קובץ סיפורים קצרים. לרגל הנסיבות הוא הרומן הראשון שלה , והוא נמכר בחנויות צומת ספרים (כעת במבצע, ניתן להזמין אם אזל בחנות), בגירסה דיגיטלית באתר עברית ובגירסה קולית אייקאסט.

לפרטים נוספים ולתאום ראיונות עם ד"ר רוית ראופמן, אנא פנו למנהל השיווק והפרסום ב ContentoNow: אלון חסיד: 054-6668988 או במייל: [email protected] או לד"ר רוית ראופמן 052-6458502

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.