מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 22/01/2020 15:50
נושא: אמנות, אדריכלות
יעקב גילדור
יעקב גילדור
יעקב גילדור
יעקב גילדור
יעקב גילדור
יעקב גילדור
הודעה לעיתונות

תערוכת פלאות בגלריה משרד-האמן יעקב גילדור לוקח את הצופה למסע מהפנט

יעקב גילדור | Jacob Gildor
בארץ הפלאות | Wonderland
אוצרת: רחל סוקמן Curator: Rachel Sukman
תערוכת יחיד
פתיחה: יום שישי, 10 בינואר 2020, בשעה 12:00
Opening: Friday, 10 January 2020, 12 pm

10.1.20-6.2.20

בגלריה משרד רח' זמנהוף 6, תל אביב

דומה שבחירתו של יעקב גילדור באמנות הקולאז' הייתה מהלך מתבקש. בראשו מתערבלים מזה זמן רעיונות מרעיונות שונים; נושקים, חופפים, מקבילים ולעתים מגבילים. באחת החליט לפרוץ את גבולות הציור המוכר והטוב ולפסוע לעבר עולם חדש, עכשווי, עתיר בדימויים צבעוניים של יופי נשי ושל יצירות אמנות, שאליהן ערגה נפשו מאז ומעולם.
מבט בוחן וחודר בעבודות יזהה קטעים מיצירות מופת, שהיו לנכסי צאן ברזל של האמנות החזותית לאורך מאות שנים ויותר. בנקל נוכל למצוא בהן ראש פסל יווני, מקטעים מציורו של פיטר ברויגל האב, חתונה כפרית, ופלח מציורו האיקוני של רב האמן, יאן ורמר, נערה עם עגיל פנינה. עוד נמצא שתי נשים בעירום מפתה מתוך האודליסק של ז'אן-אוגוסט-דומיניק אנגר (Ingres) ומחווה לקורט שוויטרס הגרמני. אם נתאמץ נוכל לאתר גם את פבלו פיקאסו ואת מקס ארנסט, שאותם הוא מעריץ, אזכור של כרזה לסרט הישראלי זאת היא הארץ, שהוקרן בשנת 1935 בקולנוע מוגרבי האגדי, ואף את השחקנית היפה, אודרי הפבורן, השזורה באחד הקולאז'ים.
בתערוכה "ארץ הפלאות", שהתגבשה בחמש השנים האחרונות, מוצגים 64 קולאז'ים ברוח האמנות העכשווית, השואבת מכאן ומשם, מן העבר ומן ההווה, כאוות נפשה: גיבורי תרבות, ציירים ופסלים, תיאטרון וקולנוע.
בבואו אל מצע העבודה, חמוש במספריים ובדבק ותו לא, החל גילדור במסעו לחיפוש דימויים, צורות וצבעים מן המוכן, שכמו המתינו לו. הוא ברר, בחר וגזר בקפידה מתוך שבועונים, עיתונים, ספרים, כרזות, ניירות עטיפה, שקיות נייר, גלויות, קטלוגים, מודעות רחוב, ומה לא, עד שהצטברו אצלו ערימות גדושות של גזירי נייר, צבעוניים ברובם, ומהם שאב את השראתו ליצירת קולאז'. שיטת העבודה הייתה נהירה לו, והוא הבין כי די בדימוי טוב אחד כדי לבנות סיפור: "בקולאז' אני יוצא לטיול בדמיון".
טכניקת הקולאז' משתלבת היטב עם הציור הסוריאליסטי, שבו עסק גילדור במשך שנים רבות. כבר אז הכיר בחשיבות הצבעוניות והקומפוזיציה. "שילוב של נשים יפות מהווה כוח משיכה, לא רק עבורי. גם דברים קשים מושכים אותי, וזה חלק מהעבודה. כל אחד יכול לפרש את היצירה באופן שונה", מוסיף האמן. המציאות החדשה, הנבראת מתוך מעשה ההדבקה, מאפשרת נוכחות לתיאטרון האבסורד וחיבור לתנועת הדאדא, שכמו מרחפת ממעל בנימה הומוריסטית אישית.
במרבית העבודות נוכחת דמות אדם, ובחלקן ניכר מבע סוער, כמו מאתגר האמן את הצופה לזהות את משתתפי החגיגה הפרועה. אך האמנם הייתה זו כוונת היוצר? לאו דווקא. לעתים העלילה מייצרת קומפוזיציות תיאטרליות, במיוחד כאשר הוא שותל דמויות סוריאליסטיות בנופים דמיוניים. מאחורי כל קולאז' ישנו סיפור, אך לא תמיד רוצה גילדור לחלוק אותו עם הצופה, ועל פי רוב הוא מעדיף שכל אחד יבנה את הסיפור שלו בעצמו.
יעקב גילדור נולד בפויכטונגן, גרמניה, 1948; חי ויוצר בתל אביב

דף האמן באתר הגלריה :
http://www.officeintelavivgallery.com/project_215h.htm
שעות פתיחה: שלישי-חמישי, 12:00 – 18:00; שישי, 11:00 – 14:00
Gallery hours: Tues.-Thurs., 12 noon – 6 pm; Fri., 11 am – 2 pm

רח' זמנהוף 6, תל אביב 066 Zamenhoff St., Tel Aviv 64373
Tel. 03-5254191 / 054-4527052
www.officeintelavivgallery.com
בתמיכת: משרד התרבות והספורט ועיריית תל אביב-יפו
With the support of the Ministry of Culture and Sports & Tel Aviv-Yafo Municipality

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.