הודעה לעיתונות

הפגנת חירום: הסכם שלום ולא עסקת סיפוח! מוצ"ש בת"א‎

הזמן לפעול הוא עכשיו: מחר מוצאי שבת 1 בפברואר, נתכנס ב-19:00 בכיכר דיזנגוף בתל-אביב. משם נצא לצעדת חירום, כדי לדרוש את הדבר האחד שיבטיח חיים בביטחון לנו, למשפחות שלנו, לילדים שלנו: משא-ומתן לסיום הכיבוש ולשלום של שתי מדינות, ישראל ופלסטין.

آن الأوان للتحرك: مساء السبت القريب، 1 من فبراير-شباط، سوف نحتشد في ساحة ديزينجوف تل-أبيب في تمام الساعة 19:00. من هناك سننطلق بمسيرة طارئة نطالب من خلالها بالأمر الواحد والوحيد الذي من شأنه أن يضمن لنا، لعائلاتنا ولأبنائنا عيشًا آمنًا: مفاوضات تهدف لإنهاء الاحتلال ولتحقيق السلام للدولتين - إسرائيل وفلسطين.

רשימת היישובים מהם תצא הסעה سيتم حتلنة البلدات التي ستخرج منها السفريات

טופס הרשמה

ירושלים 18:15, בנייני האומה القدس، بنياني هأوما 18:15
באר שבע 17:40, מרכז המורים بئر السبع، مركز المعلمين 17:40
חיפה 17:30, מגדל הנביאים حيفا، بناية هنفيأيم 17:30
אום אול-פחם - תחנת הדלק בכניסה 17:00
כפר קרע - תחנת הדלק בכניסה 17:15
נצרת - איזור המעיין (מול בית הידידות) 16:30 الناصرة - ساحة العين (بجانب بيت الصداقة) 16:30
נצרת - צומת אלונים (בתחנה לכיוון תל אביב) 17:00 الناصرة - مفرق الونيم (بمحطة الوقود لاتجاه تل ابيب) 17:00
טייבה, טירה, כפר סבא 18:00 طيبة، طيرة، كفر سابا 18:00
כפר קאסם 18:25 كفر قاسم 18:25
רהט 17:50 رهط 17:50
קריית שמונה - תחנה מרכזית 16:00 كريات شمونة 16:00
טובא-זנגרייה 16:15 طوبا الزنغرية 16:15
ראש פינה - מסוף האוטובוסים 16:30 روش بينا - محطة الباصات 16:30
נהריה - תחנת הרכבת 16:30 نهاريا - محطة القطار 16:30
ג'דיידה מכר - כיכר המעיין 16:45 جديدة-المكر - دوار العين في المكر، 16:45
טמרה - כיכר אלקודס (ליד הבניין הצהוב) 17:15 'طمرة - دوار القدس (بجانب البناية الصفراء) 17:15

https://groups.io/g/actleft/message/158

זו היא שעת חירום. תכנית טראמפ-נתניהו מסוכנת לכולנו: לישראלים, לפלסטינים, לעתיד של שני העמים. תכנית טראמפ-נתניהו היא לא הסכם שלום, ששני הצדדים שותפים לו ומסכימים עליו, שיביא צדק ופתרון לסכסוך. זו עסקת סיפוח חד-צדדית, שנכפית עלינו מרחוק, ושתדרדר אותנו לאלימות, לאלימות, לאלימות.

دَق ناقوس الخطر.صفقة ترامب-نتنياهو تهددنا كلنا، اسرائيليين وفلسطينيين، وتشكل خطر على مستقبل كلا الشعبين. صفقة ترامب-نتنياهو هي ليست معاهدة سلام أبرمت بمشاركة وبموافقة الطرفين، كما وأنها غير قادرة على حلّ النزاع وتحقيق العدالة. إنما هي صفقة ضمّ أراضي أحادية الجانب، سقطت علينا من بعيد، وستودي بنا نحو العنف المتواصل.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScaKIKfv7QfQs3-D74iuIP07J_0uFyw4PfnAgGzBLkJBZPRmw/viewform

התכנית נותנת לממשלה אור ירוק לספח את הגדה המערבית, להיכנע לתכתיבים של המתנחלים הקיצוניים, ולשלול את האזרחות של מאות-אלפי ערבים אזרחי ישראל שחיים בוואדי עארה והמשולש. الخطة أتت لمنح الحكومة صلاحيات بضم أراضي من الضفة الغربية، والرضوخ لمطالب ومخططات يرسمها المستوطنين المتطرفين، كما وأنها تسعى لسحب الجنسية من مئات آلاف العرب من مواطني إسرائيل، ممّن يسكنون في منطقة وادي عارة والمثلث.

הזמן לפעול הוא עכשיו: במוצאי שבת הקרובה, 1 בפברואר, נתכנס ב-19:00 בכיכר דיזנגוף בתל-אביב. משם נצא לצעדת חירום, כדי לדרוש את הדבר האחד שיבטיח חיים בביטחון לנו, למשפחות שלנו, לילדים שלנו: משא-ומתן לסיום הכיבוש ולשלום של שתי מדינות, ישראל ופלסטין. آن الأوان للتحرك: مساء السبت القريب، 1 من فبراير-شباط، سوف نحتشد في ساحة ديزينجوف تل-أبيب في تمام الساعة 19:00. من هناك سننطلق بمسيرة طارئة نطالب من خلالها بالأمر الواحد والوحيد الذي من شأنه أن يضمن لنا، لعائلاتنا ولأبنائنا عيشًا آمنًا: مفاوضات تهدف لإنهاء الاحتلال ولتحقيق السلام للدولتين - إسرائيل وفلسطين.

אנחנו נמצאים ברגע של מבחן. טראמפ ונתניהו העלו את כולנו על מסלול לעתיד שכולו כיבוש, סבבי אלימות בלתי-פוסקים, דם וצער. בעתיד שהם מנסים לכפות עלינו, פלסטינים וישראלים ימשיכו להיפגע, ואף-אחד לא יחיה בביטחון. הם קראו לזה "תכנית", אבל זו תרמית. הם קראו לזה "שלום", אבל זה אותו כיבוש שאנחנו מכירים כבר עשרות שנים, מחוזק בסיפוח. הפעולות שלנו בימים הקרובים הן שיקבעו אם הם יצליחו בתכנית שלהם. אנחנו לא נשב בצד!

نحن في خضم المرحلة الحاسمة. لقد قام ترامب ونتنياهو بارسالنا نحو المستقبل بواسطة مسارٍ مكلل بالاحتلال، بالمواجهات الدامية والمتواصلة وسفك الدماء. حيث سيعيش الفلسطينيين والإسرائيليين تحت التهديدات ودون الشعور بالأمان في المستقبل المزعوم.فقد سموها صفقة، ولكنها عملية احتيال، نعتوه بالسلام، ولكنه ذات الاحتلال الذي نعرفه منذ عشرات السنين إنما معزز بقرار الضم. نشاطنا في الأيام القريبة هو الذي سيقرر إما ان ينجحوا بتطبيق صفقتهم او لا. لن نجلس مكتوفي الايدي، ونحتاجكم معنا.

מול תכנית הסיפוח אנחנו יוצאים לרחוב, כבר מחר במוצאי שבת בשעה 19:00 (מתחילים מכיכר דיזנגוף בתל אביב). אנחנו חייבים להיות שם המונים, וחזקים מאי-פעם. זו אזעקת אמת, ואנחנו לא מוכנים להמר על העתיד שלנו.

سوف نخرج يوم السبت القادم الساعة 19:00 (نبدأ من ساحة ديزينجوف في تل ابيب) لملئ الشوارع ضد مخطط سلب الارض. علينا أن نحتشد بالمئات، منتفضين أكثر من أي وقت مضى. هذا انذار حقيقي، ونحن لسنا بصدد المراهنة على مستقبلنا. هل ستساعدونا؟

לא שלום אלא אפרטהייד‎

עם פרסומה של "תוכנית טראמפ", כמה מילים קצרות בתגובה.

מה משתנה היום? הרי המציאות בשטח כבר מתאפיינת בשליטה ישראלית מלאה על כל השטח ועל כל בני האדם בין הירדן והים, מציאות של מדינה אחת, לא דמוקרטית ממהותה. השינוי המרכזי, אם כן, טמון בכך שישראל וממשל טראמפ מתקדמות צעד נוסף בהבהרת כוונתן להנציח מציאות זו. בהירות זו מצמצמת משמעותית את הפער בין המצב הקיים לבין האופן המכובס שבו הוא מתואר.

מה לא משתנה היום? גם מחר נוסיף כולנו ונחיה כאן: 14 מיליון בני אדם בין הירדן והים, מתוכם כחמישה מיליון נתינים פלסטינים ללא זכויות פוליטיות, כאשר כולנו כפופים בדרך זו או אחרת לאותה ממשלה בירושלים, הפועלת כל העת לקידום עליונותו של עם אחד על חשבון עם אחר, תוך רמיסה בלתי פוסקת של זכויותיו.

והעתיד? מה שמוצע כעת לפלסטינים אינו זכויות או מדינה, אלא מצב קבוע של אפרטהייד. שום אריזה שיווקית לא תוכל למחוק חרפה זו או לטשטש את העובדות. אלא שמהעובדות הכואבות של היום צומחת גם תקווה לעתיד – העתיד היחיד המבטיח, באמת, שלום. עתיד שאינו מבוסס על עליונות לאלו ודיכוי לאלו – אלא על שוויון מלא, חירות, כבוד וזכויות לכולם.

תוכנית הממשל האמריקאי הממותגת כ"דיל המאה" היא גבינה שוויצרית במסגרתה מציע הנשיא טראמפ להעניק לישראלים את הגבינה ולפלסטינים את החורים. ישנן דרכים רבות לסיים את הכיבוש, אבל האפשרויות הלגיטימיות היחידות הן אלו המבוססות על שוויון וזכויות אדם לכולם. לכן, התוכנית הנוכחית – שמכשירה, מקבעת ואף מרחיבה את היקף הפרות זכויות האדם שביצעה ישראל ב-52 השנים האחרונות – אינה חלופה מתקבלת על הדעת.

תוכנית טראמפ מרוקנת מתוכן את עקרונות המשפט הבינלאומי ומעקרת לחלוטין את העיקרון של דין וחשבון בגין הפרתם. טראמפ מציע לתת לישראל פרס על התנהלותה הבלתי חוקית והבלתי מוסרית מאז כבשה את השטחים: היא תוכל להמשיך לגזול אדמות ומשאבים פלסטיניים, לשמור על ההתנחלויות ואף לספח שטחים נוספים לשטחה – כל זאת בניגוד מוחלט להוראות המשפט הבינלאומי. אזרחים ישראלים שחיים בשטחים ימשיכו ליהנות מכל הזכויות הניתנות לאזרחים ישראלים אחרים, כאילו אינם גרים בתוך שטח כבוש, ובכלל זה מזכויות פוליטיות מלאות ומחופש תנועה.

הפלסטינים, לעומת זאת, יאלצו להסכין לחיים במובלעות קטנות, מסוגרות ומבודדות, ללא שום שליטה על גורלם ועל חייהם, כשהתוכנית מנציחה את ריסוקו של המרחב הפלסטיני לרסיסי טריטוריה קטנים ומנותקים המתקיימים בים של שליטה ישראלית – בדומה לבנטוסטנים של משטר האפרטהייד בדרום אפריקה. בהעדר רצף טריטוריאלי, לא יוכלו הפלסטינים לממש את זכותם להגדרה עצמית וימשיכו להיות תלויים לחלוטין ברצונה הטוב של ישראל בניהול חיי היומיום שלהם, ללא זכויות פוליטיות וללא יכולת להשפיע על עתידם. הם ימשיכו להיות כפופים למשטר ההיתרים הדרקוני שמיישמת ישראל ועדיין ייאלצו להמתין, לשווא, להסכמה ישראלית לכל בנייה או פיתוח. כלומר התוכנית לא רק שאינה משפרת במאום את מצבם, אלא אף מחמירה אותו בכך שהיא מקבעת אותו ונותנת לו הכרה.

התוכנית חושפת תפישת עולם הרואה בפלסטינים נתינים נצחיים ולא בני אדם חופשיים ואוטונומיים. "פתרון" כזה, שלא יבטיח את זכויות האדם, החירות והשוויון של כל בני האדם החיים בין הירדן לים – ובמקום זאת מנציח את הדיכוי והנישול של צד אחד על ידי הצד האחר – אינו פתרון לגיטימי. בעצם, זה אינו פתרון כלל אלא רק מתכון לעוד ועוד דורות של דיכוי, עוול ואלימות.