מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 20/02/2020 11:45
נושא: היסטוריה, חוץ, משרד הרווחה
אנדרי גושויורובסקי מארח משלחת רמת דרג מנפאל הלומדת גם על ההיסטוריה של ניצולי השואה ולומדת על ישראל במטרה לקדם שיתופי פעולה חקלאיים ואחרים.
אנדרי גושויורובסקי מארח משלחת רמת דרג מנפאל הלומדת גם על ההיסטוריה של ניצולי השואה ולומדת על ישראל במטרה לקדם שיתופי פעולה חקלאיים ואחרים.
משלחת מנפאל בביקור בכנסת
משלחת מנפאל בביקור בכנסת
חלוקת משקפי קריאה וראייה למאות ניצולי שואה התקיימה במהלך השבוע בערים נתניה, אופקים, אשקלון, עכו, בני עייש ועוד
חלוקת משקפי קריאה וראייה למאות ניצולי שואה התקיימה במהלך השבוע בערים נתניה, אופקים, אשקלון, עכו, בני עייש ועוד
חלוקת הליכונים וכסאות גלגלים לניצולי שואה ברחבי הארץ על ידי מתנדבי יד לעזרה ישראל
חלוקת הליכונים וכסאות גלגלים לניצולי שואה ברחבי הארץ על ידי מתנדבי יד לעזרה ישראל
חלוקת ציוד רפואי וסיוע לניצולי שואה ברחבי הארץ.
חלוקת ציוד רפואי וסיוע לניצולי שואה ברחבי הארץ.
הודעה לעיתונות

ארגון יד לעזרה ישראל, אירח משלחת רמת דרג מנפאל במסגרת ציון 75 שנה לשחרור אושוויץ

==
ארגון יד לעזרה ישראל, המטפל באלפי ניצולי שואה, אירח השבוע משלחת רמת דרג מנפאל במסגרת ציון 75 שנה לשחרור אושוויץ וממשיך בפעילות ענפה בשימור זיכרון השואה ובחלוקת מצרכים לניצולים בשווי כולל של למעלה מ- 10 מיליון ₪.
==

אירוע מרשים ומכובד התקיים השבוע ביוזמת הפורום העולמי של ארגון יד עזרה לישראל שאירחה משלחת רמת דרג של חברי פרלמנט לשעבר ואישי ציבור מנפאל. בראש המשלחת עמד כמאל פרסד חולאגאין,( Kamal Prasad Chaulagain ), שר העבודה והתחבורה לשעבר בממשלת נפאל ויועץ בכיר למכון מחקר. המשלחת מנפאל כללה 22 מנהיגים, חברי ממשלה ופרלמנט לשעבר, אלמנות וקורבנות מאבק העימות האלים בן עשר שנים בנפאל, ראשי ערים, נציגי תקשורת ועיתונאים.

מטרת הביקור שהתקיים בין ה – 10- 16 בפברואר הייתה לבנות ולחזק את קשרים בין נפאל לישראל, לימוד וציון אירועי 75 שנה לשחרור אושוויץ. במהלך הביקור התאפשר לכל מדינה לחלוק סיפורים על האנשים הנוגעים בסכסוך. חברי המשלחת ביקרו בכנסת וכן בשיתופי פעולה חקלאיים, שם למדו על ייצור ועיבוד המזון של ישראל, על ענף החליבה, על ניהול מים ופסולת ועל ארגון הערים שנבנה באחרונה.

יו"ר ושותף מייסד של ארגון יד עזרה לישראל, אנדרי גשיורובסקי, מסר כי פרויקטים עתידיים של ישראל ונפאל כוללים הפעלת שותפות לערים-אחיות, פרויקט חקלאות וחינוך ישראלי בנפאל ויצירת סוכנות ייעוץ לשיתוף פעולה עתידי בין ישראל לנפאל. הביקור אורגן ונערך עמותת יד עזרה לישראל, קואליציית ארגונים הומניטריים בינלאומיים העוסקים בצרכי מדינת ועם ישראל. מאז 2007 הקואליציה מעניקה סיוע מתמשך לכמעט 80,000 ניצולי שואה בלמעלה מ- 70 ערים ברחבי הארץ. ארגון "יד לעזרה ישראל" מחלק באמצעות מתנדביו במהלך השנה מוצרי צריכה, סלי מזון, ביגוד, מתנות ותווי קניה בשווי של למעלה מ – 10 מיליון ₪ שיחולקו לכ - 15,000 ניצולי שואה הרשומים בעמותה.

מהארגון נמסר כי מתנדבי ופעילי העמותה סייעו במהלך השנה לניצולי שואה ווטרנים ברחבי הארץ. לרגל יום הזיכרון הובאו עשרות ומאות ניצולי שואה באוטובוסים מכל רחבי הארץ לאירועים בבית שלום בקיסריה, שם נהינו מארוחות חמות ומגוון פעילויות תרבות. במקביל מתקיימים ברחבי הארץ פרויקטים של עזרה רפואית, מרפאות עיניים, חלוקת ציוד רפואי כולל קביים, כסאות גלגלים, הליכונים, מכשירים למדידת לחץ דם וכן חלוקה של משקפי ראיה וקריאה בערים אשקלון, אופקים, עדו, נתניה ועוד, שוברי אוכל, בגדים, נעליים, רהיטים, טיולים ואירועי תרבות וסיוע לניצולי שואה וותיקי מלחמת העולם השנייה.

לוק גשיורובסקי, מנהל עמותת יד עזרה לישראל, מסר כי למעלה מ 150 אלף ניצולי שואה חיים כיום בישראל ורבע מהם חיים מתחת לקו העוני. עמותת יד עזרה לישראל מסייעת במיוחד לאוכלוסיה זו שמרביתה, יוצאת מדינות מזרח אירופה במטרה לשפר את איכות חייהם ורווחתם ככל שניתן ולסייע להם בצרכיהם הבסיסיים כמו גם בקבלת מלוא זכויותיהם – מדגיש גשיורובסקי שמגלה כי היום, 75 שנה לסיום המלחמה, ממוצע גילם של ניצולי השואה הוא 83 שנים.

קואליציית יד לעזרה ישראל (Helping Hand Coalition ) הינו ארגון הפועל לסייע לניצולי שואה ברחבי הארץ במגוון פעולות ואמצעים ובהם פרויקט בית שלום, הפועל בוילה בקיסריה ומוקדש למפגשים של ניצולי שואה ותיירים מרחבי העולם לארוחות, אירועי תרבות מוסיקה וקירוב לבבות. הארגון פועל מאפשר לניצולי שואה ליהנות מארוחות חמות, מפגשים חברתיים, חלוקת מזון ותלושי מזון, תיעוד זיכרונותיהם של ניצולי השואה, מוקד עזרה רפואית, ייזום חגיגות בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג זאת בילדותם, סיוע והשתתפות במצעד החיים, פרויקט סיוע לחיילים בודדים בצה"ל באזור הצפון ועוד עשרות פרויקטים נוספים.

לאחרונה החליטה העמותה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים החיים ברחבי הארץ ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור מגוריהם ברחבי הארץ.

לפרטים על פעילות העמותה ברחבי הארץ טלפון: 04- 6897030

יחסי ציבור : יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.