הודעה לעיתונות

ארה"ב הסירה את הסנקציות נגד האלוף (מיל') ישראל זיו

משרד האוצר האמריקני הודיע על הסרה מלאה של הסנקציות שהוטלו על האלוף (מיל') זיו וקבוצת גלובל שבבעלותו, בגין טענות למעורבות בסחר בלתי מורשה בנשק בדרום סודן, טענות אשר בקשר אליהן לא הוצגו כל ראיות. האלוף (במיל') זיו: "הצדק יצא לאור"

בתום הליך מנהלי שהתקיים מול מחלקת הנכסים הזרים במשרד האוצר האמריקאי (OFAC), האלוף (במיל') ישראל זיו וקבוצת גלובל שבבעלותו הוסרו באופן מלא מרשימת ה-SDN ובוטלו הסנקציות שהוטלו עליהם. הסנקציות הוטלו בטענה למעורבותו לכאורה בפעילות מכירה בלתי מורשה בנשק, במסגרת המאבק בין הצדדים בדרום סודן, תחת הכסות של פרויקט חוות חקלאיות שהקים וניהל שם. מקור הטענות הללו והבסיס העובדתי עליו נשענו, למרות בקשות חוזרות ונשנות, מעולם לא הוצגו לזיו, ואף לא לרשויות בישראל.
בעקבות הפרסום, האגף לפיקוח על היצוא הבטחוני במשרד הבטחון אף ביצע תשאול לזיו, ומשלא נמצאו להאשמות כל בסיס, לא ננקט שום הליך נוסף נגדו. צוות מומחים מטעם מועצת הבטחון של האו"ם בדק את הטענות ולא מצא שום ממצאים ועדויות לסחר בנשק בדרום סודן בשנים האחרונות. צוות מומחי האו"ם אף שיבח את שיתוף הפעולה והשקיפות של האלוף (במיל') זיו וקבוצת גלובל, והדגיש כי פרויקט החוות החקלאיות שהקים וניהל זיו הוא אמיתי וחיוני.
האלוף (במיל') ישראל זיו: "אני שמח מאד שהצדק יצא לאור. לפני כשנה ללא כל התראה מוקדמת ניחתו עלי כרעם ביום בהיר, האשמות שהכתימו את שמי הטוב ופגעו קשות בי ובעסקיי ללא עוול בכפי. הזמן שנדרש לניהול הבירור מול הממשל האמריקני והקשיים הנוספים שהערימו עלי גורמים בארץ בוודאי לא סייע. ואולם, לכל אורך הדרך הייתי משוכנע, מעל לכל ספק, שאין כל בסיס להטלת הסנקציות, שמקורן במידע מוטעה וכי לבסוף הגינותן ואמינותן של הרשויות האמריקאיות יובילו אותן למסקנה הנכונה ולאמת- כפי שאכן קרה בעצם הסרתי מכל רשימה וביטול הסנקציות.
חשוב לציין כי אני והחברות שברשותי, לא עסקנו ואיננו עוסקים במכירת נשק או באף פעולות בלתי חוקיות. עצם ההחלטה על הסרת הסנקציות והסרתי מכל רשימה שחורה בתוך כחצי שנה ממועד תחילתו של הליך רשמי מול הרשויות האמריקאיות, מהווה הוכחה ברורה לצדקתי כנגד כל אלו שטענו אחרת. אני מודה על האמון והסיוע שקיבלתי, מהרשויות בישראל, ולכל מי שסייע לעשיית הצדק, בישראל ובארה"ב.
מעל לכל, אני שמח שכעת אוכל לשקם את הפרויקט החקלאי שעליו עמלנו והקמנו בדרום סודן. זהו פרויקט המייצר פרנסה ותזונה לאלפי אנשים במדינה מוכת גורל. זהו מיזם ישראלי לתפארת".

לברורים נוספים, שאלות, שיחה או ראיון נא לפנות לעמית לבני 052-8000488

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמית לבני - יועץ תקשורת.