מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 09/03/2020 08:03
נושא: אינטרנט ודיגיטל
הודעה לעיתונות

דוח מצב קוד פתוח בארגוני אנטרפרייז לשנת 2020: עלייה בשימוש בקוד פתוח וירידה בשימוש בתוכנות קנייניות

רד האט (Red Hat) – חברת קוד פתוח ארגוני הגדולה בעולם, פרסמה את 'דוח מצב קוד פתוח ארגוני 2020(Enterprise) ' שלה; זאת אחרי שבשנה שעברה היא בחנה מה חושבים מנהלי IT בכירים על קוד פתוח, למה הם בוחרים בו ומה הם מתכוונים לעשות איתו בעתיד. התוצאה הייתה דוח רד האט על מצב קוד פתוח ב- Enterprise - -2019 . הממצאים היו חד משמעיים ואישרו את מה שקורה בתעשייה. פתרונות הקוד הפתוח הפכו לברירת מחדל של פיתוח התוכנה והתשתיות בגופי IT ברחבי העולם.
לקראת השנה השנייה של הסקר רצתה רד האט לצלול עמוק יותר לאופן בו השתנו מגמות השימוש וצורות המימוש של קוד פתוח בארגוני ה- IT. לשם כך נערך סקר בקרב 950 מנהלי IT בכירים בארבעה אזורים בעולם. מהמשיבים נדרשו היכרות מסוימת עם פתרונות קוד פתוח והתקנות מערכת הפעלה לינוקס בשיעור מינימלי של 1% בארגון שלהם. המשיבים לא היו בהכרח לקוחות של רד האט, ולא היו מודעים לכך שהחברה הזמינה את הסקר, מה שאיפשר לקבל מבט יותר כן ורחב על מצבו האמיתי של הקוד פתוח לארגונים.

בין הממצאים בדוח רד האט על שימושיות קוד פתוח ארגוני 2020:

  1. קוד פתוח ארגוני ממלא יותר ויותר תפקיד אסטרטגי במימושי התוכנה, ובמקביל חלה ירידה בצריכה של תוכנות קנייניות;
  2. מחשוב ענן וקוד פתוח ארגוני הולכים יד ביד;
  3. מנהלי IT בכירים בוחרים בקוד פתוח ארגוני בזכות האיכות הגבוהה יותר של התוכנה שמפותחת באמצעותו;
  4. אבטחת מידע ועמידה ברגולציה ממוקמות בראש סולם העדיפויות של מנהלי IT בכירים בשימוש בקוד פתוח.

קוד פתוח מקדם את האסטרטגיה
המספרים מציגים את חשיבותו של קוד פתוח: 95% מהמשיבים (גידול מ- 89% לפני שנה) אמרו כי לקוד פתוח יש חשיבות אסטרטגית לאסטרטגיית תוכנת תשתית ארגונית הכוללת של ארגוניהם.
לא רק שמנהלי IT אלה מאמצים קוד פתוח, אלא הם גם רואים בחיוב את אימוץ קוד פתוח בארגוניהם. המשתתפים אמרו כי הם מזהים שקוד פתוח מאומץ על ידי החברות החדשניות ביותר (80%).
השימוש בקוד פתוח ארגוני צפוי לגדול במהלך השנתיים הבאות, ובמקביל שימוש בתוכנה קניינית צפוי לקטון. בעוד שבשנה שעברה 55% מהתוכנות בהן השתמשו המשיבים היו קנייניות, השנה ירדה כמות המשתמשים בהן ל- 42%, כאשר בעוד שנתיים מצפים המשיבים שהשימוש בתוכנה קניינית יירד ל- 32%. בניגוד לכך, משיבים אמרו כי היום 36% מהתוכנה של ארגוניהם הינה בקוד פתוח ארגוני, והם מצפים לגידול ל- 44% בתוך שנתיים.

קוד פתוח ארגוני והענן ההיברידי
מחשוב ענן הפך לחלק אינטגרלי מאסטרטגיה עסקית ומארכיטקטורות IT עבור ארגונים, וענן היברידי הופך לגישת ענן המובילה.
54% מהארגונים מתכננים שתהיה להם תשתית ענן היברידי בתוך 24 החודשים הבאים. ענן היברידי הינו הענן הדומיננטי מסיבות רבות, במרכזן שליטה על אופן הצריכה ו"החופש לבחור" את השירותים מספקי ענן שונים. לא כל פעילות מחשוב מתאימה היטב לסביבות ענן ציבורי, אך גישת ענן היברידי שיכולה להקיף החל מנקודות קצה ושרתים בודדים ועד למספר עננים ציבוריים (Multicloud), יכולה להציע למשתמשי קצה את הבחירה והגמישות הרבות ביותר.
עם התפקיד הגדל שהענן ממלא ב- IT, מנהלים בכירים פונים לקוד פתוח שיסייע להם בבניית הפלטפורמה שלהם. 83% ממנהלי IT אמרו כי לקוד פתוח ארגוני היה תפקיד מכריע ביכולת ארגוניהם ליהנות מיתרונות ארכיטקטורות ענן.

יתרונות מעבר לחיסכון בעלויות
תוכנות קוד פתוח נחשבות כבר זמן רב כאופציה חסכונית עבור ארגונים, אך זה לא הגורם המכריע בבחירה.
ארגונים המשתמשים בקוד פתוח ארגוני מזהים שפע יתרונות. משתמשי הסקר אמרו כי איכות גבוהה של תוכנה (33%) הייתה הסיבה העיקרית לבחירתם כקוד פתוח, אחריה עלות בעלות כוללת – TCO (30%), ואבטחת מידע טובה יותר (29%).

היכן משתמשים בקוד פתוח ארגוני?
יש מקומות מסורתיים בהם מצפים לראות שימוש בקוד פתוח – בחדשנות ובענן, אולם יותר ויותר רואים שימוש בכל התחומים, כולל החלפת מערכות קנייניות. מנהלי IT בכירים שהשתתפו בסקר אמרו כי שלושת התחומים העיקריים בהם התשתית שלהם מבוססת היום על פתרונות קוד פתוח ארגוני, הם אבטחת מידע (52%), כלי ניהול ענן (51%), ומסדי נתונים (49%).
ממצאים אלה ורבים נוספים ניתן למצוא בקישור דוח רד האט על שימושיות של קוד פתוח ארגוני 2020. בדוח המלא ניתן ללמוד יותר על כיצד ארגונים פונים לכלי קוד פתוח עבור מודרניזציית גישת ה- IT שלהם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.