הודעה לעיתונות

המשורר שמואל ירושלמי: ממשלת חירום נגד הקורונה צריכה לכלול גם את המשותפת

המשורר והפעיל החברתי תושב באר שבע שמואל ירושלמי מגיב על הצעתו של ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלת חירום לאומית, על רקע הבהלה
בעקבות התפשטותו של נגיף הקורונה.

בהודעתו אומר ירושלמי: "אינני רופא או איש מחקר בתחום הוירולוגיה. עם זאת, כולנו רואים את הבהלה שבכל העולם (כולל, בישראל) יצרה מגיפת הקורונה שבמקומות שונים ברחבי העולם כבר הספיקה לגבות קורבנות רבים בנפש. ברור, שהמעמדות השליטים בארץ ובארצות אחרות (כפי שזה קורה תמיד בעתות פורענות ומצוק) ינצלו את התפשטות המגיפה העולמית הזו להישרדות פוליטית וביצור מעמדם בשלטון.

ביממה האחרונה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מציע ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ להרכיב ממשלת חירום לאומית על מנת להיאבק בתוצאות ונזקים (וקודם כל, נזקים כלכליים) של הקורונה בישראל. אני אישית תומך בשתי ידי בהצעתו של נתניהו, אולם אך ורק בתנאי אחד - שממשלת חירום לאומית (כיאה לעתות חירום) תכלול ממש את כל סיעות הבית, (כפי שהציע גנץ. השאלה האם הוא יעמוד על כך עד הסוף) על בסיס שוויוני לגמרי, כולל, את הרשימה המשותפת עם מינוי שרים מטעמה של הרשימה הזו בהתאם למספר המנדטים (15) שהיא קיבלה בבחירות שנערכו בתחילת החודש הזה. בתנאי כזה, אני אתמוך בשתי ידי בממשלת חירום לאומי, אפילו אם כולנו יודעים שנתניהו מנצל את המצב להישרדותו הפוליטית".

לסיכום הודעתו הדחופה בנידון, שמואל אומר: "בהקשר ממשלת חירום אותה מציע נתניהו ברצוני לציין, שאני הצעתי ממשלת חירום לאומית (לא בעקבות הקורונה שעוד לא התפרצה אז) מיד עם סיום הבחירות בחודש אםריל שעבר. אז הצעתי ממשלת חירום חברתית לטיפול ופתרון המצב החברתי והכלכלי הקשה במדינת ישראל.

הצעתי בדיוק מה שכעת מציע בני גנץ לנתניהו - ממשלת חירום שתכלול על בסיס שווה לגמרי את כל המפלגות שנבחרו לכנסת - משמאל ומימין, חילוניות ודתיות (כולל, את חד"ש והמפלגות הערביות (בבחירות של אפריל 2019 המפלגות האלה התמודדו בנפרד). היום, זאת הזדמנות לממש את הצעתי מלפני שנה וזאת גם הזדמנות - הן לממשלה והן לאופוזיציה, על ידי שילובה השווה לגמרי של הרשימה המשותפת (עם הענקת תפקידי שרים לנציגים מטעמה) בממשלה, להתחיל בתהליך לשילובה המלא והאמיתי של האוכלוסייה הערבית
בישראל בחיי החברה הישראלית" מסכם שמואל ירושלמי את הודעתו.