הודעה לעיתונות

לעצור את הטירוף! לא לדיקטטורת הקורונה! נתניהו מנסה לבצע הפיכה שלטונית ולחרב את יסודות הדמוקרטיה בחסות הקורונה.

צווי חירום שנחתמים באישון לילה, הקפאת פעילותם של בתי המשפט, אמצעי מעקב אחר אזרחים ועוד... 

בחסות ממשלת המעבר והתפשטות נגיף הקורונה - נתניהו מנצל את המצב לטובתו האישית כדי להתחמק ממשפט, ומוביל את כולנו לנקודת האל-חזור. 

התפרצות נגיף הקורונה היא משבר עולמי שחייבים להיאבק בו. אלפי מתים, סגירת בתי ספר - ערים ומדינות שלמות בהסגר. 

זו מציאות קשה מאד, כמעט בלתי נתפסת. אין ספק שמנהיגות אחראית צריכה לנקוט בצעדים על מנת להתמודד עם המשבר- אבל במקום לדאוג לאינטרס הציבורי, נתניהו מנסה לבצע הפיכה שלטונית ולחרב את יסודות הדמוקרטיה.

ללא ממשלה מתפקדת, מול הפרדת רשויות שקורסת ומערכת איזונים ובלמים שהופרה לגמרי - כל אחת ואחד מאיתנו צריך לבחור: האם נעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה, או האם נצפה מהצד בראש ממשלה שמנסה לדרדר את כולנו לתהום - והכל כדי להימנע ממשפט.  

אנו קוראים לעצור את הטירוף ולצאת להגנת הדמוקרטיה. אנו קוראים לאזרחי ישראל להצטרף אל הקריאה:  

לכבוד נשיא המדינה ראובן ריבלין וכל חברי הכנסת - אל תתנו לנתניהו לנצל את התפשטות נגיף הקורונה לטובתו האישית ולהתחמק ממשפט. עצרו עכשיו את הטירוף, ועשו הכל כדי להגן על הדמוקרטיה שלנו!  

תנועת "זזים"

ראו קישור 
https://act.zazim.org.il/sign/covid_democracy_he?wa=4

==================================================================

להילחם בקורונה - לא בדמוקרטיה

הכוונה לעקוב אחרי תושבי ישראל באמצעות איכון הטלפונים, ואף - כך על פי חלק מהפרסומים - הפעלתו של שירות הביטחון הכללי במעקב זה מהווה אמצעי קיצוני שעלול להוות צעד אל חזור בהפיכת אופי המשטר בישראל.

זהו שימוש מניפולטיבי בחששות הציבור שיעילותו – כך על פי איגוד רופאי בריאות הציבור – מוטלת בספק כאשר חולים רבים כלל אינם מאובחנים בגלל התשתית המעבדתית החסרה.

אם נביט אל המלצות הגורמים המקצועיים כמו איגוד רופאי בריאות הציבור, שיודעים דבר או שניים על הטיפול במצבי חירום בבריאות הציבור, הרי שלעיתים הפאניקה שצעדים כאלה גורמים בציבור מסוכנת יותר מהנגיף עצמו.

בשעת משבר מסוג זה, ראוי היה לנקוט באמצעים הסבירים והחיוניים של מיגון הצוותים הרפואיים – כך שאלה לא ידבקו ויוכלו להמשיך ולהעניק טיפול רפואי ולהגדיל את מספר הבדיקות כדי להבין עד כמה הנגיף התפשט במדינה.

רוב הציבור בישראל מציית להוראות הבידוד – אין צורך בהפעלת אמצעים לא דמוקרטיים כדי להשיג מידע שניתן לקבל מהחולים בהסכמה וברצון. במקביל כולנו חייבים לבדוק כיצד לסייע למי שזקוקים לנו ביותר, הקשישים והמוחלשים – כאזרחים וכארגונים כדי שכשנביט לאחור נדע שבמאבק בנגיף לא איבדנו את עצמנו.

בברכה,
הדס זיו,
מנהלת תחום אתיקה וחינוך בארגון רופאים לזכויות אדם.