הודעה לעיתונות

הדמוקרטיה שלנו בסכנה מיידית! פעולות מחאה בכנסת ומסביב לה ‎

בחודשים לפני הבחירות התקיימו מחאות ליד בית ראש הממשלה בכותרת "משמרת בלפור - ביבי תתפטר!" 

בשבוע לאחר הבחירות המחאה עברה ליד בית הנשיא בקריאה לנשיא ריבלין לא להטיל על נתניהו הנאשם בשלושה כתבי אישום את הרכבת הממשלה

במצב הנוכחי אי אפשר להמשיך במשמרות ומאהלי מחאה ברחוב - אבל המחאה נמשכת
החומרים להלן נלקחו מקבוצת הוואטסאפ של המחאה - קבוצה מאד מאד פעילה ותוססת 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

*לא נוותר על הדמוקרטיה!*

אני צופה בדמוקרטיה שלנו מתפוררת בתירוץ של ''קורונה'', ולא מוכן לוותר עליה.
בתי המשפט סגורים. הכנסת לא מתפקדת כי אדלשטיין נדבק לכיסא שלו ותוקע הקמת ועדות. ביבי לקח לעצמו ולשריו סמכויות בלתי מוגבלות. השב''כ עוקב אחרי האזרחים. החלטות מתקבלות באישון ליל, בלי פיקוח, כשראש ממשלת המעבר הנהנה העיקרי.

אם לא נפעל עכשיו, ישראל תעבור מחר לדיקטטורה, כמו טורקיה, בה הכח מרוכז בלעדית בידי ממשלת הביבים, לאזרחים אסור יהיה לצאת מהבית (כי ''קורונה''), אסור למחות, אסור לערער. רק ביבי יקבע. וכולנו יודעים שהוא מסוגל ורוצה.

זה לא יעצר מעצמו. הקורונה תשאר איתנו הרבה זמן, ואם לא נתעורר - גם הדיקטטורה.
זו ההזדמנות האחרונה שלנו, הציבור, ללחוץ להעיר ולהזיז את נבחרינו, ובראשם בני גנץ, לעלות לכנסת ולממש את המנדט שקיבלו. להיות ריבון נבחר וחוקי, לפקח על הממשלה ולשמור על הדמוקרטיה ועל המדינה שלנו. 

מתחילים היום, *יום חמישי ה19 במרץ, ב10:00 בתחנת הדלק על כביש 6 דרומה* (צפונית למחלף ניצני עוז) בשיירת רכבים *עם דגלים שחורים*, ועולים לירושלים, לכנסת. ניסע 60 קמ''ש, כחוק, ונצבור משתתפים כל הדרך לבירה. נעדכן על מיקום השיירה בשידור חי ברשתות. 

*אדם אחד ברכב, מוגן מחשיפה, לא מתוכננת התקהלות רגלית, הכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות*.

"קוּם כִּי עָלֶיךָ הַדָּבָר וַאֲנַחְנוּ עִמָּךְ חֲזַק וַעֲשֵׂה!" (עזרא, י, ד)
*להפיץ להפיץ להפיץ"

-------------------------------------------------------------------------------------------

*מחטף חמור באישון לילה, בחסות נאשם בפלילים*

לאחר שפוזרה הכנסת האחרונה, באישון לילה, כשכולם כבר ישנים, העביר הנאשם נתניהו באמצעות ממשלת המעבר היוצאת, תקנות לשעת חירום הכוללות גם את *הפעלת כלי המעקב הדיגיטליים על אזרחי ישראל*. כל זאת בניגוד מוחלט לועדת *הכנסת המתאימה שלא אישרה את המהלך*.

הנאשם משתמש בעובדה שהכנסת (והועדה המתאימה) פוזרה ומחליט להעביר את התקנה בדלת האחורית, דרך ממשלת המעבר המשיחית.
ps://chat.whatsapp.com/G6OzKulgKX0ELDmMNKCCvH

 -------------------------------------------------------------------------------------------

ערב טוב בסיומו של יום ארוך שטרם הסתיים.

על רקע משבר הקורונה התפתח היום בכנסת משבר חמור שמאיים על יסודות הדמוקרטיה הישראלית. יו"ר הכנסת סירב לאפשר היום את הקמתה של וועדה מסדרת שהיא נקודת המוצא לעבודתה של כל כנסת חדשה. בלי הוועדה הזו אין אפשרות להקים וועדות כנסת למניהן (חוץ וביטחון, כספים, וועדה מיוחדת לנושא הקורונה וכו'), אין אפשרות לקדם חוקים (כדוגמת אלה שכחול לבן הניחה אתמול על שולחן הכנסת) ואין אפשרות לפקח על עבודת הממשלה.

יו"ר הכנסת גם אימץ גישה מחמירה יותר מהוראות משרד הבריאות (שלמעשה התיר להחריג את הכנסת בהיותה מוסד חיוני) ובכך לא מאפשר כרגע גם התנהלות תקינה כלשהי. אין היערכות להצבעה מרחוק, אין אפשרות לקיים דיונים וכו'. אני מפנה אתכם לפוסט חשוב שיאיר לפיד פרסם הערב בנושא הזה. 

בימים אחרים ההתנהלות הזו היתה מרעידה את אמות הסיפין של מדינת ישראל וממלאה את כל מרקעי הערוצים השונים בתיאורי בלהות על המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית. דמיינו לכם טורי חיילים שנכנסים לכנסת בהוראת שליט רודן ומונעים התנהלות דמוקרטית של המשכן, זוהי ההקבלה הנכונה למה שקרה היום בחסות משבר הקורונה.

אבל אזרחי ישראל טרודים בדאגות קיומיות אמיתיות לא פחות - בריאות, כלכלה, פרנסה, אי וודאות קשה שעלןלה להחמיר מאוד בימים/שבועות הקרובים. וקשה אפילו לעורר את תשומת ליבם של רוב תושבי המדינה, שמתייחסים לדרמה הזו במשיכת כתף, כמעט בפיהוק. ליתר דיוק, רוב תושבי ישראל מלאי כעס על התעסקות הפוליטיקאים בדברים קטנים כמו דמוקרטיה, כשהבית בוער. זה כולל רבים ממצביעי כחול לבן.

מה בכל זאת עשינו? פעלנו בערוצים שונים כדי להכריח את יו"ר הכנסת לאפשר הצבעה כבר מחר על וועדה מסדרת. זה כולל לחצים פוליטיים, הכנת עתירה לבג"ץ ועבודה מול ערוצים פרלמנטריים כאלה ואחרים. נכון לשעה זו מסתמן שמחר אולי אפשר יהיה לקדם את הנושא, אבל כאמור הערב עוד צעיר.

הקמת ממשלה: אני מניח שכבר שמענו כולנו כל גירסה אפשרית וכל תרחיש אפשרי. לא הספקתי לקרוא כאן הכל (מתנצל) אבל אני מנחש שרבים מכם חיוו את דעתם בנושא. זה מה שהעסיק את בני גנץ ואנשי המו"מ במשך שעות רבות היום. השורה התחתונה היא שאין כרגע שורה תחתונה. נתניהו היה מעדיף בחירות רביעיות מתישהו, כחול לבן מונעת זאת בתוקף ואין כרגע מספיק תמיכה באף אופציה אחרת. זה אומר המשך עבודה קדחתנית בימים הקרובים כשהנחת המוצא היא שחייבים למנוע בחירות ומשבר הקורונה עלול להחריף מאוד כבר בימים הקרובים (למקרה שיש כאן אנשים שפספסו את המופע היומי של נתניהו).