מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 22/03/2020 11:12
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

ממש כאילו כמוני מאת סופי רחלנקו

ציפי לוין יחסי ציבור
רח' סוקולוב 52א' תל אביב 6228406
טל' 03-6042210, פקס 03-5467465, פלאפון 050-5400379
[email protected]
חדש בהוצאת אצבעוני
ממש כאילו כמוני
וגם קצת אחרים
ספר ילדים
כתבה ואיירה: סופי רחלנקו
******
37 עמודים, 68 ₪

בספר "ממש כאילו כמוני וגם קצת אחרים" 26 סיפורים קצרצרים ומחורזים. הקוראים הצעירים מוזמנים לעזוב לשעה-שעתיים את הסמארטפונים, ולהתוודע לסיפורים על ילדים אחרים. החוויות המתוארות בספר מעולמם של הילדים, והתחושות משותפות לכולם.
בין הנושאים בולטת ההתייחסות לטבע ולידידות, ובין החברים מופיעים הולכי על ארבע רבים. לא נעדר משם גם התוכי הפטפטן, שלא טומן את מקורו בצלחת, ושגם לו יש מה להגיד!
כתבה ואיירה את הסיפורים המחורזים סופי רחלנקו, שזהו ספרה השביעי. החריזה קולחת, והאיורים החינניים הם הרחבה צבעונית, שמשאירה פתח לדמיונם היצירתי של הילדים.
"ממש כאילו כמוני וגם קצת אחרים" נבדל מעט מספרי ילדים שרווחים היום. הוא אולי קצת אחר, אבל דווקא בהיותו כזה, הוא מאיר עיניים ושובה את הלב.

על סופי רחלנקו
אמנית, סופרת ומורה, בת למשפחה של אמנים אמה ציירה ופיסלה וסבה צייר פורטרטים. היא עצמה התבלטה בציור כבר בילדותה והציגה במהלך השנים שש תערוכות יחיד בארץ ובצרפת. בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות, תואר ראשון בתרבות צרפת ואמנות התיאטרון ותואר שני בספרות צרפתית. במשך 34 שנים עסקה בהוראת השפה הצרפתית ותולדות האמנות.
זכתה במילגה מטעם ממשלת צרפת ולמדה בפריז במשך שנה במרכז לחקר והוראה של השפה הצרפתית והפצתה בעולם.
ילידת 47, בלבוב שבברית המועצות (כיום אוקראינה). בגיל 13 עלתה עם משפחתה לארץ למעברת נוף ים, שם שהתה כ-6 שנים. בהיותה בת 18 נפטר אביה והיא ואמה עברו להתגורר ברמת אביב בה היא חיה עד היום.
את תלאותיה של המשפחה בדרכה לישראל ואת השנים הראשונות בארץ תיארה סופי בספרה "התכתבות בכיוון אחד". כמו כן, הסיפור המשפחתי שלה שכולל 132 תצלומים, תועד במאגר המידע של בית התפוצות.
זהו ספרה השביעי – החמישי בעברית. שני ספריה הראשונים ראו אור בצרפת.

עוד על סופי רחלנקו:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99_%D7%A8%D7%97%D7%9C%D7%A0%D7%A7%D7%95

ניתן לרכוש את הספר בהוצאת 'אצבעוני'
טלפון 036874267 מייל [email protected]

משבחי הביקורת על ספריה הקודמים

על "חוויה עם מכחול בצהוב אדום וכחול"
"ספר קסום, רבגוני, מרגש מסחרר, מלהיב... שוש להב, פורטל Good Times

"ספר ססגוני בעל שילוב ייחודי של צבעי מים ושירים קצרים מחורזים... סופי רחלנקו, המחברת והמאיירת, פותחת בפני האמנים הצעירים אשנב לאין-ספור אפשרויות הבעה בצבעים ובמילים. לספר מצורף נספח ובו הצעות לפעילות יישומים ומשחקים מעניינים שתורמים לזמן איכות הורה-ילד ללא מסכים" אתר מאמי

"הפתעה נעימה היה לי הספר. עריכת הספר, עיצובו, נייר האיכות עליו הודפס וכריכתו מלאת הביטוי מזכירים לי ספרי אמן. ואכן, מעין ספר אמן הוא. נעים לגעת בו, נעים לפתוח, נעים לעין ולאוזן והתהודה המתקיימת בין הטקסט בחרוזים לבין הציור המובנה הצמוד לו מעוררת רגשות חמים... הספר מסתיים בהצעת פעילויות ומשחק צבע וציור, פעילויות המחזקות את הלמידה, מעודדות יצירתיות ופותחות אופקים. והעיקר – הכל אפשרי! הספר מאפשר ציור ולא כופה אותו, ידידותי ומעודד היפתחות ליצירה. אהבתי!"
אהובה אוברשטיין, אתר נוריתה

"התחושה הראשונה שאחזה בי בסיום הקריאה – כל רצוני היה להחזיק דף ומכחול ולתת דרור לדמיון, לצייר, למלא את הדף בצבעים. קיבלתי אנרגיות ויצירתיות... האיורים מאוד מרשימים ונראים כמו יצירות אומנות הנעים בין הדיוק למופשט. הקריאה מהנה בפעם השנייה כמו הראשונה. מומלץ – קריאה מהנה" יעל צין, אתר נוריתה

"חוויה עם מכחול הוא ספר עליז וצבעוני יש בו שירים יפים ותמימים על צבעים ועולם מרגש ומלהיב... יופי של שירים מכיל הספר, בהם משובצים צבעים מרעננים הנימוחים על הלשון... הציורים היפים והצבעוניים מוסיפים רבות לתוכן השירים... יופיו של הטבע הזוהר בא לידי ביטוי בספר נפלא זה... ספר מקסים וצבעוני. ממליצה!" סיגי קדוש, אתר נוריתה

"הספר הזה הוא חגיגה של צבעים, ציורים ושירים על הצבעים" אריק בלום, אתר נוריתה

"כשאמנית, סופרת ומורה שספגה אומנות ממשפחתה כותבת ומאיירת ספר, התוצאה מקסימה... חוויה גם לילדים וגם להורים" בלוג 'גלית מספרת'

"צבעוני, עליז ועושה חשק לאחוז אותו ביד, להקריא, לקראו ולספר... ספר נהדר, ממליצה בחום" הבלוג של שחרזדה

"נהניתי מהאיורים העדינים שדרכם אפשר לראות את דרכו של המכחול"
אילנה בטאן, מועדון קריאה לאוהבי ספרים

"ספר מקסים שמעודד יצירתיות" שירה מילר, אתר פינוקים

"ססגוני בעל שילוב ייחודי של צבעי מים ושירים קצרים מחורזים" מקומון גבעתיים פלוס

"ממליצה מאוד" סיון שמש, אתר נוריתה

על "משם ומכאן"
"אותנטיות והרצון לשמר ולהנציח, הם הכלים הספרותיים המניעים את הרומן הרגיש של סופי רחלנקו "משם ומכאן"... אמנותה ניכרת בכל תו ותו בסגנון כתיבתה הייחודי, הכן והישיר... האישי בסיפורה מאיר באור מופז ועצום על הכלל ונוגע בכל אדם ואדם אשר עבר אי-פעם בחייו מדינה – או כל מקום שהוא, לשם העניין – ובכך ייחודיותו הרבה של ספר שובה לב זה." דורון בראונשטיין, בלוג 'חי תרבות'

"סופי רחלנקו יודעת לכתוב. הספר קריא ומשרטט בצורה מעניינת את החיים שעברה את הדמויות שליוו אותה בתקופת חייה. את קשייה ואהבתה לשפות לארצות ולדמויות"
שרה מלול, אתר נוריתה

"אני ממליץ על הספר הקליל הזה לכל מי שרוצה לחוות במעט את האווירה ודרך החיים במעברות של שנות ה-60" אריק בלום, אתר נוריתה

"ספר זיכרונות מיוחד באופן כתיבתו קולח זורם... מתעדת תקופה לא פשוטה שכמעט לא מדברים ולא מלמדים עליה. נהניתי מאד ולמדתי המון"
שחרזדה, פורום ספרות ילדים ונוער

"הספר מעניין ואני ממליצה לקראו" חרצית10, פורום ספרות ילדים ונוער

"'משם ומכאן' הוא ספר זיכרונות מיוחד באופן כתיבתו האישי והישיר"
דיויד עזרן, חדשות הגליל

"ספר זכרונות אישי שהוא תיעוד של תקופה רחוקה-קצרה, שידבר לכל מי שמכיר מעצמו ומהסביבה את התקופה ואת האווירה... ספר שנעים לקרוא. גם אם לא חווית מעבר לארץ אחרת, לתרבות שונה, הסתגלות, הוא מכניס אותך לעולם אחר, להבנת המשמעות של הגירה, אך מהצד הטוב. המקבל והאוהב" נאוה וינגרטן, אתר "מה ולמה"

"'משם ומכאן' הוא ספר זיכרונות מיוחד באופן כתיבתו האישי והישיר... מעבר להיותו ספר זיכרונות, "משם ומכאן" הוא תיעוד של תקופה קרובה-רחוקה, ששובה הלב באותנטיות ייחודית" גלית מספרת, בלוג זמן קריאה

"סיפורה של סופי מתואר בכנות שובת לב ובפתיחות רבה... קראתי בעניין רב את הספר, שמתאר תקופה שנכתב עליה רבות, אך מנקודת מבט שעדיין לא יצא לי להיתקל בה – של משפחה אשכנזית מברית המועצות ששוכנה במעברה... מרתק לקרוא, להביט בצילומים ולדמיין את התקופה" שירה מילר, אתר פינוקים

אחד מארבעה ספרים מומלצים שיעזרו לעבור את הסופ"ש בכיף
יעל חן, אתר ספוט איט לייף סטייל

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.