הודעה לעיתונות

יד ביד מתגברים על הקורונה - מרצים למען העובדים המנהליים במכללה האקדמית צפת

המרצים והנהלת המכללה האקדמית צפת, החליטו לנקוט ביוזמה של 'עזרה הדדית' ולהקים קרן כספית, שתסייע לעובדים המנהליים של המכללה להתגבר על המצוקה הכלכלית שחלק מהם נקלעו אליה, בעקבות יציאתם הכפויה לחל"ת.

שלומי בן נון מנכ"ל המכללה האקדמית צפת "זו העת לסולידריות וערבות חברתית. סגל המרצים במכללה הפגין דוגמא ומופת לעזרה ותמיכה בשעה קשה זו, כשרבים מעובדי הסגל המנהלי נדרשו לצאת לחל"ת. אנחנו גאים בעובדי המכללה ובטוחים שיחד נעבור את המשבר בשלום ונחזור לעשייה החשובה של הכשרת מאות סטודנטים כצוותים פארה רפואיים: כרפואת חירום, אנשי מעבדה רפואית ועובדים סוציאליים ועוד, הנמצאים היום בחזית המלחמה בנגיף הקורונה".

בעקבות פריצת מגפת הקורונה והוראת השעה של משרד הבריאות לצמצם את העובדים במשק ב-70%, הוצאו עשרות מהעובדים המנהליים של המכללה האקדמית צפת לחופשה ללא תשלום והצטרפו למעגל האבטלה. עובדים אלה, שהעבודה במכללה היא הכנסתם היחידה, עשויים להיקלע תוך זמן קצר לקשיים כלכליים, למרות שחלק מהכנסתם ממשכורת מובטחת מדמי האבטלה שישולמו להם ע"י הביטוח הלאומי. רבים מהם שאבדו כרגע את הכנסתם הקבועה, הביעו דאגה על כך שיתקשו לממן את הוצאות המחייה הבלתי צפויות שנכפו עליהם בעקבות שהייתם הממושכת בבית וכן, ההוצאות הרבות הצפויות להם לקראת חג הפסח הממשמש ובא.

מרצי המכללה ביוזמתה של ד"ר אתי בהם-ביב, מרצה בחוג למדעי ההתנהגות, החליטו להתגייס למען העובדים המנהליים והקימו קרן כספית ייחודית המורכבת מתרומות אישיות שתסייע לעובדים, בה תהיה שותפה גם הנהלת המכללה. הכספים שיצטברו בקרן המשותפת יופנו לרווחת העובדים אשר יבקשו סיוע כלכלי ויהוו עבורם מענה ראשוני. כמו כן, תסייע הקרן להוצאות אישיות חריגות ובלתי צפויות של משפחות העובדים בתקופה זו של משבר עולמי.

ד"ר אתי בהם-טביב "בשעה זו שבה אנו מדברים על "ריחוק חברתי", יש חשיבות רבה שנאתר דרכים ללכידות, אחריות חברתית וסולידריות. משפחות רבות נמצאות במצוקה פיזית, אישית, חברתית וכלכלית, וזה הזמן שנתגייס איש למען רעהו ונושיט יד תומכת".

אין ספק, כי הסיוע עשוי לחולל שינוי גדול במצבם של העובדים ובאווירה הכללית בה הם נתונים, ולהפיח מעט תקווה בלב.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.