הודעה לעיתונות

יום הדין - מגפת הקורונה הכלכלית

הכותב: יהודה עירוני, מתכנן ויועץ עסקי [email protected]
== יום הדין קרב ==

אני יודע שמי שצריך קורא את הדברים שלי. אני יודע שאני לא מספיק מפורסם או בעל תואר דוקטור או פרופסור שראוי שיקשיבו לו או כזה שמוזמן לשבת באולפנים. אני עוסק בעסקים קטנים ובינוניים באופן אובססיבי כבר כ- 24 שנים. לא באקדמיה, לא בתיאוריה אלא בחיים עצמם.
אני קורא למי שיכול, מבין ורוצה להתייחס ברצינות לנתונים ולדברים. להפיץ. אני רוצה שקברניטי האוצר יתייחסו גם לקורונה הכלכלית באותו אופן בו מתייחסים לבריאות. אני רוצה לדעת בכל יום נתונים על מספר העסקים עם תסמינים, כמה חולים, כמה במצב קשה, כמה מונשמים וכמה מתו או צפויים למות אם לא תמצא התרופה או החיסון המעכב מוות.
אני רוצה לדעת מי שמכם שם באוצר להחליט את מי מנשימים ואת מי לא, מי זכאי לתרופות ומה הם הקריטריונים על פיהם אתם מקבלים החלטות הרות גורל הנוגעות ללמעלה מ 4 מיליון מועסקים בישראל. אני רוצה לדעת מדוע אתם חושבים שרק 280,000 "עצמאים" זכאים מתוך 470,000 עסקים "עצמאיים" ל"מענק" ולמה המענק הממוצע הוא רק כ - 4,000 ₪ (...כפי שהדיוק הערכתי אתמול טרם שפורסם היום הנתון). אני רוצה לדעת למה עד היום רק ל 72,000 "עצמאים" אושר המענק ואיך מ 80 מיליארד ₪ רק 300 מיליון ₪ עד עכשיו אושרו כמענקים ישירות לעסקים. אני מבקש לדעת מדוע אתם חושבים שכוסות רוח למת בדמות הלוואות הם הפתרון לעסקים ומדוע מ 80 מיליארד החלטתם שיותר מ 30 מיליארד יינתנו ל...בנקים כערבויות וכתשלומי ריבית בגין הלוואות אלו. האם הבנקים הם שפתחו תסמיני קורונה והם זקוקים לחמצן? ואיך בדיוק, מתי וממה יחזירו העסקים את ההלוואות. אני מבקש לדעת גם מאותם אלו שאחראים על מכונות ההנשמה לעסקים מדוע הם החליטו או חישבו או השד יודע מה של כ 320,000 עסקים לא מגיע דבר בגלל משהו שהומצא על ידכם בכישרון מפוקפק רב, גיל, צורת התאגדות, שנת פעילות, גובה הכנסות, תאריך שרירותי קובע ועוד כאלה.
אני יודע שיש לרשות המסים כל נתון שהם צריכים על כל עסק. מערכת מקוונת מפוארת. הם ממש התכוננו למגפה. ואם הכל ידוע מדוע אין קריטריון שיודע לתת סיוע לכל ה 600,000 ויותר עסקים שחוו תסמינים של ירידה בהכנסות כתוצאה מהחלטות על סגירה וצמצום הפעילות שנתקבלו על ידי המנשימים עצמם.
רבותי המנשימים והמחליטנים, היועצים והדוקטורים, פקידים בשירות המדינה, אני מזהיר. אתם תדרשו למתן הסברים ואף יותר מכך,מכאן ועד הודעה חדשה, יתקפו אתכם יותר מאשר את ביבי וליצמן, תדרשו להסביר איך ללמעלה ממיליון מובטלים אין מקומות עבודה לחזור אליהם, איך לא שמתם לב ש 250 עד 300 אלף עסקים נסגרו, איך קטנו הכנסות המדינה ביותר מ 20 מיליארד ₪ לחודש, איך לביטוח הלאומי אין כסף לשלם דמי אבטלה, למה צריך לבצע קיצוץ רוחבי ולפטר עשרות אם לא מאות אלפים בשירות הציבורי, איך אתם השכירים הבכירים, לא קיצצתם בשכרם שלכם בעתות המשבר. אלו רק בקטנה. יהיו דברים חמורים הרבה יותר. הלוואי ותתעשתו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יען פרוייקטים בע"מ.