מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 14/05/2020 10:10
נושא: דתות, חדשות, יהדות
ערוץ שלנו בשידור
ערוץ שלנו בשידור
מוזיקאים מופיעים בערוץ שלנו
מוזיקאים מופיעים בערוץ שלנו
צוות פיקוח בערוץ "שלנו" - 182 בהוט
צוות פיקוח בערוץ "שלנו" - 182 בהוט
ערוץ "שלנו"
ערוץ "שלנו"
הודעה לעיתונות

פגיעה חמורה בחופש הביטוי: איום של מועצת שידורי הכבלים והלוויין לסגור את שידורי ערוץ "שלנו" בחסות God T

מנהלי ערוץ GOD TV שבחסותה ערוץ "שלנו" המשודרת בשפה העברית בערוץ 182 בהוט הופתעו מהתראה ששלח היום אשר ביטון, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין לחברת הוט שממנה עולה כי הוא שוקל התליית המשך שידורי הערוץ שהחל לשדר מיד לאחר יום העצמאות לפני שבועיים. בהתראה מתבקשת חברת הוט להציג עמדתה עד ה- 19 במאי.GOD TV היא חברת מדיה נוצרית פרו-ישראלית, אוונגליסטית, המשדרת תכנים לכ- 300 מיליון בתי אב ברחבי העולם עם קהל צופים של למעלה ממיליארד איש. התכנים מועברים באופן מקוון ברשתות החברתיות לכ -5.8 מיליון איש, זאת בנוסף להפצת דואר יומי באמצעות "PRO-ISRAEL ו " "Insider Israel".

"חברת הוט פנתה אלינו בשנה שעברה כדי לבדוק אם GOD TV מתכוונת לחדש את שידוריה בישראל. שאלנו מיד אם נוכל לשדר תכנים בעברית לקהל הרחב והם ענו בחיוב. כך החלה שותפות כנה עם הוט שפנתה למועצה על פי בקשתנו. הפניה של חברת הוט למועצה מעולם לא הוצגה לנו ולא ראינו אותה. חברת הוט רק הודיעה לנו שבקשתנו התקבלה. אנו מקווים כי כל סוגיה שצריכה להיפתר בין הוט למועצת שידורי הכבלים והלוויין תיפתר במהירות, על מנת לשמור על חופש הביטוי וחופש העיתונות שלנו" - אומר רון קנטור, המנהל בישראל של GOD TV.

ההתנגדות לערוץ התעוררה ככל הנראה בגלל סרטון התרמה שגוי. מנכ"ל GOD TV, וורד סימפסון, הביע צער על הסרטון הזה. "במשך 25 השנים האחרונות GOD TV היא ידידה ותומכת מושבעת של ישראל. מאכזב מאוד לשמוע ולקרוא את אי ההבנות הללו. בהתרגשותי ובלהיטות שלי להציג את החדשות הגדולות האלה על האישור, היו דברים שנאמרו ויכולים היו להיאמר בצורה אחרת. על כך אני מתנצל שוב ומבין למה זה היה פוגע. כששותפינו היהודים המשיחיים העירו על כך הורדנו אותו באותו היום. לעולם לא היינו עושים במכוון כדי לפגוע במערכת היחסים המצוינת בין מאות מיליוני הנוצרים האוונגליסטים ברחבי העולם לבין ישראל והעם היהודי. הצופים שלנו אוהבים את ישראל, תומכים בה ומעריצים את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו והעם היהודי. ל GOD TV ולערוץ "שלנו" אין כל כוונה לנסות להמיר יהודים לדת אחרת ולא להשתמש בכל סוג של כפייה. אנו מבינים את החוקים בישראל ומכבדים אותם. אין לנו גם רצון להסלים את המתחים עם מועצת שידורי הכבלים והלוויין ואנו מצפים לעבוד עם המועצה במציאת החלטה חיובית – מבהיר וורד סימפסון, מנכ"ל GOD TV.

"לדעתנו יש איום רציני על חופש הביטוי בחברה הדמוקרטית הפלורליסטית שלנו. ערוץ "שלנו" אינו שונה מערוצים המשדרים כיום תכנים ייעודיים לקהילה האתיופית, למגזר הרוסי או הערבי בישראל. זה אבסורד שתכנים אנטי-ישראלים ואנטי-ציוניים משודרים מדי יום בחופשיות בטלוויזיה בכבלים בישראל, וערוץ ציוני פרו-ישראלי כמו שלנו נבדק" - אמר אבי מזרחי, חבר מועצת "שלנו". "עלינו להיות חופשיים לשדר גם תוכן של הקהילה שלנו."

"כישראלים, אנו מבקשים כי החוק יוחל עלינו בדיוק כפי שהוא חל על מאמינים אחרים. זה יהיה יום עצוב אם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תמנע את חופש הביטוי של היהודים המשיחיים בישראל. אנו משלמים מיסים, בנינו ובנותינו מגויסים לשרת בצבא הישראלי, אך כשמדובר בחופש הדיבור, אחדים רוצים להשתיק אותנו. הטלוויזיה שלנו מספקת תוכן לאלפי יהודים משיחיים, ישראלים וערבים נוצרים בסיוע של צוות פיקוח ישראלי שנוקט אמצעים מחמירים כדי להבטיח שהערוץ יעמוד בתקנות ", אומר קנטור.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.