לוגו מקימי
לוגו מקימי
הודעה לעיתונות

מקימי משגרת מכתב לנגיד בנק ישראל "הבנקים חופרים בורות ללא תחתית, איפה אתם?"

== בימים אלו, היציאה מהקורונה בעיצומה, הבנקים וגופי הלוואת יוצאים בקמפיינים עצומים ללקיחת הלוואות, ללא כל הגבל מבנק ישראל. משפחות רבות בישראל מתפתות לפרסומים, ונכנסות לחובות ללא כיסוי, ללא יכולת החזר בלי אחריות הבנקים. עמותת מקימי המשקמת משפחות במשברים כלכליים ללא עלות, משגרת מכתב לנגיד בנק ישראל ירון אמיר, במכתב מציגה מקימי תוכנית לרגולציה על הבנקים.
==

הבנקים מציעים הלוואות לכל דורש ללא הבחנה, למרות נתוני ה-BDI. נתוני ה-BDI רק משמשים כבסיס לגובה הריבית מהלקוח. הלקוח "החלש" או "הנזקק" יותר בגלל מצבו הדחוק והנחות, מתפתה לקחת את ההלוואה, למרות שברוב המקרים אינו יכול לעמוד בתשלומים. עקב כך, כעבור זמן מה הלקוח "יוכרח" לקחת הלוואה נוספת לכסות את משיכת היתר שעברה את המסגרת האשראי שהבנק העמיד לרשותו. כלומר במקום לקבל עזרה מהבנק , הבנק חפר לו בור כמעט ללא תחתית. מכאן התוצאה ברורה. מי שלא יכול לעמוד בתשלומים, והבנק לא מוכן להעמיד לו אשראי נוסף, פונה לאפשרויות (פחות טובות) - שוק האפור למשל - ע"מ לעמוד בהוצאות השוטפות. ותשלומי החזרי ההלוואות. התוצאה היא תחילת סחרור של אבדן שליטה.

אביאל אריה ליבמן מנהל פרויקטים במקימי מספר לנו: שבתקופה הזו ישנה עליה עצומה במשפחות שמגיעות לעמותה לאחר שלקחו הלוואה ללא כיסוי בתקופת הקורונה ואף ממש בימים אלו, "משפחות רבות נחשפות לפרסומים הללו, ללא כל הבחנה בין טוב לרע, הבנקים וגופי ההלוואות נכשלים בלפני עיוור לא תיתן מכשול, ופוגעים בעשרות אלפי משפחות בישראל, הנמצאות בשלב כלכלי לא שגרתי ולוקחות הלוואות ללא הרף, ללא ביקורת, ואיפה בנק ישראל?"

בנוסף אנחנו במקימי מעמידים לרשות האתרים וגופי התקשורת תוכן וטיפים שעוד לא פרסמו, ליציאה מהקורונה. ניתן להשתמש תחת קרדיט. כל הקודם זוכה!

1. אסטרטגית היציאה ממשבר הקורונה
https://bit.ly/3d58yAd

2. 'ויהי אור' יוצאים מהקורונה
https://bit.ly/36jGCpz

תוכן נוסף שכבר פורסם באתר הבית שלנו
https://www.mekimi.org.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מקימי - השער לכלכלה נבונה.