ערוץ שלנו
ערוץ שלנו
מוזיקאים מופיעים בערוץ שלנו
מוזיקאים מופיעים בערוץ שלנו
אולפן ערוץ שלנו, 182 בהוט בחסות GOD TV
אולפן ערוץ שלנו, 182 בהוט בחסות GOD TV
סמל ערוץ שלנו
סמל ערוץ שלנו
הודעה לעיתונות

ההליכים כנגד ערוץ הטלוויזיה "שלנו" המשדר לנוצרים ויהודים משיחיים פוגעים באופן לא מידתי בחופש הביטוי והדת.

== ההליכים כנגד ערוץ "שלנו" בחסות GOD TV פוגעים באופן לא מידתי בחופש הביטוי ובחופש הדת. ההתנהלות של יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין כלפי שידורי הערוץ היא דרמטית, חסרת תקדים ודרקונית – טוענים היועצים המשפטיים של הערוץ במכתב תשובה המלווה בחוות דעת מקצועית
==

היועצים המשפטיים של מנהלי ערוץ GOD TV שבחסותה ערוץ "שלנו", המשודרת בשפה העברית בערוץ 182 בהוט, שלחו היום למנהל רגולציית השידורים של חברת הוט, את תגובת ערוץ "שלנו" למכתב ההתראה בטרם ההחלטה על התליית אישור הערוץ.

היועצים המשפטיים הנעזרים בחוות דעתה המקצועית של הגברת יסכה הרני, מומחית ויועצת לארגונים ומשרדים ממשלתיים בנושא נצרות, מנחה ויועצת לענייני נצרות בתוכניות טלוויזיה, מדגישים כי ערוץ "שלנו" לא שינה את אופיו או את תוכנו וכי התכנים המשודרים בערוץ הינם תכנים "יהודים משיחיים" ונוצרים במהותם כפי שהוגדר במסמכי הבקשה לערוץ וחשוב יותר, כפי שהוגדר באישור הערוץ מאת יו"ר המועצה.

הרני, שצפתה בתכני הערוץ, מדגישה בחוות דעתה באופן מפורש כי התכנים המשודרים בערוץ הינם תכנים נוצריים, בדיוק כפי שפורטו בבקשת הוט האחרונה ובאישור הערוץ האחרון וכי "הערוץ אינו חורג ממה שהוצג בבקשה לרישיון הערוץ ומאישור הערוץ שניתן".

בתגובתם מדגישים היועצים המשפטים של ערוץ "שלנו" כי ההליכים הדרמתיים אשר נקט כבוד יו"ר המועצה אינם מידתיים: הוצאת מכתב התראה על "התליית הערוץ" בלא שנערך דיון לגופו של עניין, בלא שהוצגו קודם לערוץ הכשלים לדעתו בשידורים, בלא שניתנה ההזדמנות לערוץ להתייחס ו/או לתקן את התכנים לפי הצורך וכיוצ"ב, מהווים פגיעה מהותית בעקרון המשפט המנהלי של מימוש ההליכים ומתן הזדמנות נאותה.

מבדיקה שערכנו עולה כי מעולם לא ננקטו פעולות מסוג זה כנגד ערוץ כלשהו. נקיטת פעולה דרסטית כזו כשלצידה איום בסגירת הערוץ – כלומר סנקציה בלתי הפיכה, בהינתן העבודה שזהו ערוץ נוצרי אוהב ישראל, לא יעשה, ואם יעשה כאמור לעיל עלול להוות הפליה בוטה על בסיס דת. לדעתנו, מדגישים היועצים המשפטיים של ערות "שלנו" ההתנהלות של יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין כלפי שידורי הערוץ היא דרמטית, חסרת תקדים ודרקונית.

לדבריהם "מכתב ההתראה כמו גם חוות הדעת של אברמזון מנוסחות באופן שבו ניתן להבין כביכול שהחלטה כבר נקבעה, החץ כבר פגע, ועכשיו נותר רק לצייר את המטרה מסביבו. למען הכבוד לא נצטט מתוך הכתובים. אם נדרש נעמוד על כך גם". עוד מבהירים היועצים המשפטיים של הערוץ כי הם שומרים על זכותנו להופיע בפני כבוד יו"ר המועצה ו/או בפני מליאת המועצה בטרם תתקבל כל החלטה בעניין הערוץ.

שידורי ערוץ "שלנו" בחסות GOD TV החלו לשדר מיד לאחר יום העצמאות לפני כחודש.GOD TV היא חברת מדיה נוצרית פרו-ישראלית, אוונגליסטית, המשדרת תכנים לכ- 300 מיליון בתי אב ברחבי העולם עם קהל צופים של למעלה ממיליארד איש. התכנים מועברים באופן מקוון ברשתות החברתיות לכ -5.8 מיליון איש, זאת בנוסף להפצת דואר יומי באמצעות "PRO-ISRAEL ו " "Insider Israel".

חברת הוט היא שפנתה לפני כשנה והציעה ל GOD TV לשדר תכנים בעברית לקהל הרחב. כך החלה שותפות כנה עם הוט שפנתה למועצה וקיבלה את אישורה. "אנו מקווים כי כל אי ההבנה בין הוט למועצת שידורי הכבלים והלוויין תיפתר במהירות, על מנת לשמור על חופש הביטוי וחופש העיתונות שלנו" - אומר רון קנטור, המנהל בישראל של GOD TV.

ההתנגדות לערוץ התעוררה בגלל סרטון התרמה שגוי. מנכ"ל GOD TV, וורד סימפסון, הביע צערו על הסרטון כשאמר "במשך 25 השנים האחרונות GOD TV היא ידידה ותומכת מושבעת של ישראל. מאכזב מאוד לשמוע ולקרוא את אי ההבנות הללו. בהתרגשותי ובלהיטות שלי להציג את החדשות הגדולות האלה על האישור, היו דברים שנאמרו ויכולים היו להיאמר בצורה אחרת. על כך אני מתנצל שוב ומבין למה זה היה פוגע. כששותפינו היהודים המשיחיים העירו על כך הורדנו אותו באותו היום. לעולם לא היינו עושים במכוון כדי לפגוע במערכת היחסים המצוינת בין מאות מיליוני הנוצרים האוונגליסטים ברחבי העולם לבין ישראל והעם היהודי. הצופים שלנו אוהבים את ישראל, תומכים בה ומעריצים את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו והעם היהודי. ל GOD TV ולערוץ "שלנו" אין כל כוונה לנסות להמיר יהודים לדת אחרת ולא להשתמש בכל סוג של כפייה. אנו מבינים את החוקים בישראל ומכבדים אותם. אין לנו גם רצון להסלים את המתחים עם מועצת שידורי הכבלים והלוויין ואנו מצפים לעבוד עם המועצה במציאת החלטה חיובית – מבהיר וורד סימפסון, מנכ"ל GOD TV.

"כישראלים, אנו מבקשים כי החוק יוחל עלינו בדיוק כפי שהוא חל על מאמינים אחרים. זה יהיה יום עצוב אם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תמנע את חופש הביטוי של היהודים המשיחיים בישראל. אנו משלמים מיסים, בנינו ובנותינו מגויסים לשרת בצבא הישראלי, אך כשמדובר בחופש הדיבור, אחדים רוצים להשתיק אותנו. הטלוויזיה שלנו מספקת תוכן לאלפי יהודים משיחיים, ישראלים וערבים נוצרים בסיוע של צוות פיקוח ישראלי שנוקט אמצעים מחמירים כדי להבטיח שהערוץ יעמוד בתקנות ", אומר קנטור.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.