מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 03/06/2020 17:20
נושא: ספרות
ציור העטיפה: מיקי קרני, "ניחוחות פריז". עיצוב העטיפה: אלה רסקין
ציור העטיפה: מיקי קרני, "ניחוחות פריז". עיצוב העטיפה: אלה רסקין
הודעה לעיתונות

ספר שירה שהוא מזמור אהבה לחיים

"ערב של פריז", ספר שיריה ה-11 של המשוררת עדנה מיטווך-מלר, זוכת פרס האישה היוצרת, פרס קרן תל אביב לספרות ועוד ראה אור בהוצאת צבעונים.

ספרה החדש של המשוררת המוערכת עדנה מיטווך-מלר הוא מזמור אהבה לחיים המקיף מישורים נרחבים ביחסי אנוש ובקשרי אהבה. בשבעת שעריו הוא מוליך את קסמי פריז לתל-אביב בזכות סיפור אהבה, חגיגה צבעונית לאוהבים באשר הם. ואולי בזכות ספר זה - כדברי המשורר האנגלי תומאס פָּארנֶל: "אֵלֶּה שֶׁלֹּא אָהֲבוּ עַד כֹּה / יֹאהֲבוּ עַכְשָׁו מֵהַיּוֹם. / אֵלֶּה שֶׁתָּמִיד אָהֲבוּ /יֹאהֲבוּ עַכְשָׁו עַד תֹּם" .

לדברי פרופ' הלל ברזל: "השירים כתובים בקוד השירה הקלסית בהקפדה על מצלול, מקצב וחריזה, מה שתורם להם גם נופך מוזיקלי ומסביר את עובדת הלחנתם של כמה מהם. שיריה של מיטווך-מלר, כמו גם אישיותה הספרותית, מלווים אותנו בנאמנות במשך עשרות בשנים. תרומתה לשירה העברית מעוגנת היטב בנוף היצירה הישראלית ובקרב שכבות ציבור נרחבות."

לדברי פרופ' רפי וייכרט: "מי שהחלה לפני כמעט יובל שנים בסדנת השירה של יהודה עמיחי, משורר האהבה והיופי, המשיכה בנאמנות בדרכו של מורהּ ורבהּ. הקורא יפגוש כאן שירי אהבה ליריים המתנגנים במנגינת הלב, רגעי לילה סהרוריים של האוהבים, הקשבה לצעדים המתגנבים בלאט בסמטאות ערים, וייכנס בשערי "הפקולטה למדעים שמימיים".

עדנה מיטווך-מלר ילידת תל אביב, בת למשפחת משכילים מסורתית מברלין. לצד בעלה המנוח המוזיקאי עמוס מלר היא ממחדשי המדיה התלת-ממדית "השוברטיאדה" (שירה, מוזיקה ואומנות פלסטית). תרגמה מן השירה הקלסית והמודרנית (אנגלית, צרפתית וגרמנית).

שירתה שולבה במערכת החינוך המיוחד בארץ. שיריה הולחנו ותורגמו לכמה לשונות.

מיטווך-מלר משמשת בתפקידים בכירים באגודת הסופרים העברים. זכתה בפרסים ומענקים ספרותיים בהם "פרס האשה היוצרת" 1996, פרס קרן תל אביב לאמנויות 1997; אות יקיר אגודת הסופרים העברים 2014. אם ללארה ולאדם. נוסף על ספרי השירה פרסמה גם ספר קלטת שירה ו-3 אנתולוגיות שערכה עם גילה אוריאל ז"ל.

"ערב של פריז", מאת עדנה מיטווך-מלר. העורכת: לאה צבעוני. הוצאת צבעונים . עמ' 196; המחיר 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים ובאתר ההוצאה בלינק: https://tinyurl.com/y942mq4t

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.