מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 17/06/2020 12:51
עדכון: 21/06/2020 12:35
נושא: ספרות
עיצוב: יאנה סגל
עיצוב: יאנה סגל
הודעה לעיתונות

ישראל היפה, הצנועה, המפזמת, המענישה והמרחיקה בקובץ סיפורים חדש

קובץ הסיפורים "ההצגה של מיסיס לורה", היוצא לאור בימים אלו בטוטם ספרים, הוא כקפסולת זמן שנותרה ללא דופי במשך עשרות שנים. זהו פוקוס על ארץ ישראל של פעם על כל הטוב שהיה בה
ובכל זאת, לא נעדרים קולם של הילד המנודה, החריג, המוכה או המהגר.

"בני כיתתי גדלו בשיכונים ובבתים משותפים שנבנו בתקופת הצנע, אבל הודות למיסיס לורה הרגשנו להרף עין נסיכים בממלכה אחרת - קרירה ומפוארת".
בסיפור ששמו כשם הספר, "ההצגה של מיסיס לורה", מבקרת כיתה בביתה המפואר − לפי אמות המידה בשנים ההן – של המורה לאנגלית. גיבורת הסיפור מבחינה להרף עין, במדרגות הבית, בילד קטן וביישן, בנה של המורה האהובה. לימים תפגוש הילדה שהפכה לאישה באותו ילד שהתבגר אף הוא, ובאחת תראה באור לגמרי את המורה האהובה – וכמוה גם את ההצגה שלימדה בימים הרחוקים את ילדי הכיתה המוקסמים.
ספר הביכורים של חנה קב רוט, "ההצגה של מיסיס לורה", כמוהו כקפסולת זמן, שנותרה שמורה ללא דופי במשך כמה עשרות שנים. בקול אותנטי ובצבעים עשירים הנאמנים למקור פורצים מתוכה סיפוריה של חנה קב רוט, המתרחשים בימים שאחרי קום המדינה – במושבה ובקיבוץ, בתנועת הנוער ובצבא. קב רוט מכניסה אותנו לעולם שהיה ואיננו עוד – ארץ ישראל היפה, הצנועה, העובדת, המפזמת והשרה. הגם שהסיפורים מתרפקים על ישראל הישנה והטובה של פעם, בוקע מהם גם קולו של הילד המנודה, החריג, המוכה או המהגר.
סיפוריה של קב רוט קטנים, עדינים, כמו צוירו בצבעי אקוורל – לעתים הם תופסים תמונה חולפת, דילמה או פגישה המזכירה נשכחות, אך בסופם נדמה שהקורא עובר מטמורפוזה; בין השאר אחראים לכך חוכמת החיים הצלולה והמפוכחת והתפנית העלילתית המרבה להפתיע בהם.

חנה קב רוט. "ההצגה של מיסיס לורה". סיפורים. הוצאת טוטם ספרים. עורכת: לילי פרי. עיצוב כריכה: יאנה סגל. 265 עמ'. מחיר: 88 ש"ח. https://tinyurl.com/y7pxme6m

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.