מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 07/07/2020 11:41
עדכון: 27/07/2020 09:51
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

גורלות מאת גבי זיו בהוצאת פרדס

ציפי לוין יחסי ציבור
רח' סוקולוב 52א' תל אביב 6228406
טל' 03-6042210, פקס 03-5467465, פלאפון 050-5400379
[email protected]

"ספריה של זיו ממקמים אותה כסופרת בלתי שגרתית, עמוקה, פיוטית ומרתקת" רבקה שאול בן-צבי, מקור ראשון

חדש בהוצאת פרדס
גורלות
מאת: גבי זיו
עורכת: עינת יקיר
*****
95 עמודים, 79 ₪

בלילות אני חולם על דסטניה. אני רואה אותה בספינה עם נער הזהב ומרגיש כאב חד בלב. בחלומות היא מסתכלת עליי בעיניים הגדולות ומושיטה לי ידיים. אני מלטף את התלתלים הרכים שלה ומחבק אותה חזק. כל האיברים שלי זזים בתשוקה ואז אני מתעורר.
מיגל ודסטניה, שתי נשמות אבודות, נפגשו במבט עיניים. מכורח המבט הזה נולד מסע הדדי, רגיש ומכמיר לב למציאתו של המבט מחדש. בעולם של גבי זיו מבט כזה הוא משנה חיים, משנה גורלות, פוער לתמיד את רעבונה המודחק של האהבה.
מיגל ודסטניה מחפשים זה את זה במסורג. מתוך קולותיהם השונים, המשיקים לא אחת על אף שונותם, נולדת התשוקה. מסעם המייסר הוא מסע טרנספורמטיבי; מסע זאבי שהופך ממטפורה לממשות. בעיניים פקוחות לרווחה ומתוך סקרנות גדולה למסורת הספרות האקספרסיבית-פנטסטית והאקזיסטנציאליסטית ממשיכה זיו לבחון גם כאן את מחירי האהבה והחריגות. הפעם מתוך התבוננות בתמת האדם-זאב כמקור של אנושיות, על אזורי הדמיון הפראיים והמסעירים שבין האדם לחיה. התום, שהיא בוראת בכתיבתה כסוד החיים, מוליד גם הפעם רגעים יפים להכאיב, ההופכים את כוחה של האהבה ליסוד קיומי שאין בלתו.
גורלות הוא ספרה הרביעי של גבי זיו. ב2011 יצא לאור ספרה הראשון "מ. וילדת הירח" (הוצאת "גוונים") ולאחר מכן "יורי" ו"צללים", שניהם בהוצאת "פרדס". את כל ספריה ערכה עינת יקיר.

"הארץ ספרים", עלית קרפ על "צללים":
"צללים הוא יצירה יוצאת דופן בנוף הספרותי העברי... נושאו החריג וכתיבתה יוצאת הדופן של גבי זיו, הופכים אותו ליצירה ספרותית מרעננת... חשוב לקרוא אותו."

"מקור ראשון", רבקה שאול בן-צבי, על "צללים":
"ספריה של זיו ממקמים אותה כסופרת בלתי שגרתית, עמוקה, פיוטית ומרתקת... ספריה של זיו שונים מאד ממה שאנו רגילים להגדיר כ"רומן" ויש בהם מימד של כתיבה ניסויים וחתרנית... אווירה חלומית נסוכה על כל הרומנים של זיו וסגנונה הרגיש עשיר בתמונות חזקות. זהו סגנון פשוט ומורכב, פיוטי וסוריאליסטי, ובעיקר ססגוני ורב הבעה".
"הומניות עמוקה שורה על "צללים" ועל ספריה האחרים של הסופרת. נראה שהמחברת המודעת לזדון ולהרס, מעדיפה להעצים את כוחות האהבה, החסד, ההתגברות..."
"דרך הגיבורים בעלי הרגישות מכמירת הלב, נבחנים מופעים אנושיים מגוונים שנעים על הרצף שבין החסד לרוע..."

גבי זיו – קורות חיים

בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים בסוציולוגיה, חינוך ועבודה סוציאלית.
בתחילת דרכה עסקה בהוראה (זכתה בפרס חינוך על יצירת משחקים לימודיים לגיל הרך) והתמחתה בטיפול בילדים חריגים , הנחיית קבוצות ועוד.
פעלה בתחומים שונים של עבודה סוציאלית (ביניהם בבית חולים במחלקה פסיכו-אונקולוגית) והתמחתה בבריאות הנפש (ביניהם טיפול במשברי חיים של העלייה הרוסית).
בד בבד הייתה מעורבת בתחומים מיסטיים רבים ועסקה ביעוץ וטיפול אישי. ביעוץ שילבה ידע טיפולי עם כירולוגיה ( קריאה בכף היד) וקריאת מפה אסטרולוגית. הייעוץ התמקד בטפול קצר טווח והתערבות במשבר.
ילידת חיפה. בת יחידה להורים יוצאי רוסיה. עד גיל חמש לא דיברה עברית, רק רוסית. בילדותה הייתה מוקפת בסיפורים מיסטיים, אומנות וספרות.
מזה כעשרים שנה מתגוררת בתל אביב אחרי שהתגוררה שנים רבות בירושלים.
אם לשלושה ילדים בוגרים, בעלת אוסף של בובות עתיקות , המבטא את התעניינותה באומנות ותאטרון.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.