מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 02/08/2020 11:15
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

להתראות פליני מאת: רירי סילביה מנור בהוצאת פרדס

ציפי לוין יחסי ציבור
[email protected]

"זו אוטוביוגרפיה יפה מאד...קראתי בענין...אני אוהב את הסוגה הביוגרפית והאוטוביוגרפית ואולי קצת משוחד, אבל גם אם תנכו עובדה זו מסך השבחים שאני מעניק לספר, אני מתעקש לקבוע שהוא ראוי לכמה שעות קריאה."
ירון לונדון

חדש בהוצאת פרדס
להתראות פליני
מאת: רירי סילביה מנור
עריכה: עינת יקיר וורד זינגר
*****
362 עמודים, 88 ש"ח

להתראות פליני אוצר עולם שלם של דמויות ססגוניות ברומן כתוב בגוף ראשון; אוטוביוגרפיה מחוץ לקופסה, אשר הופכת לספרות. זהו ספר הפרוזה הראשון של רירי סילביה מנור, אשר פורסם לראשונה ברומניה, ושם זכה לפרס הספר הטוב של השנה מטעם השבועון אובסרבטור קולטורל והפך לרב מכר.
רירי סילביה מנור היא פרופסור לרפואה, בעלת שם עולמי בנוירו-אופתלמולוגיה וכלת פרס מפעל חיים ברפואת עיניים (2015). כותבת ספרות יפה בשתי שפות: רומנית ועברית. פרסמה שני ספרי שירה: נדודי ערות (2000, ספרית הפועלים) והגיל המדומה (2014, הקיבוץ המאוחד). על שיריה – שתורגמו לשפות רבות – כתב נתן זך: "מנור היא אחת מהמשוררות הטובות הכותבות היום שירה עברית."

"להתראות פליני הוא ספר מלא אהבה, מבריק, נפלא באנושיותו, זורם כמו החיים עצמם. צ'כוב ופליני משוטטים בין דפיו כמו חברים קרובים, באים ולוחשים את הדברים הנכונים ברגע הנכון. ספר שהוא מתנה לכל מי שקורא אותו."
יהושע סובול

"דמותה של האם מיוחדת במינה, והיחס בין שתי הגיבורות החזקות של הספר, האם ובתה, הוא כמעט פסיכואנליטי, רומן נדיר שישי בו חומר לסרט גדול."
סטפן בוליה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.