אמבולנסים לטיפול נמרץ של חלק מהחברות שישתתפו בהכשרה. קרדיט: איחוד האמבולנסים בישראל
אמבולנסים לטיפול נמרץ של חלק מהחברות שישתתפו בהכשרה. קרדיט: איחוד האמבולנסים בישראל
לוגו איחוד האמבולנסים בישראל
לוגו איחוד האמבולנסים בישראל
אמבולנס איחוד האמבולנסים בישראל, צילום: דוברות איחוד האמבולנסים בישראל
אמבולנס איחוד האמבולנסים בישראל, צילום: דוברות איחוד האמבולנסים בישראל
הודעה לעיתונות

מונופול הפעלת האמבולנסים לטיפול נמרץ נשבר וכעת החברות הפרטיות מצטרפות ויגדילו את השירותים ברפואה הדחופה בישראל

מונופול הפעלת האמבולנסים לטיפול נמרץ (צוות רפואי בראשות פראמדיק) שהיה בבלעדיות עד היום רק על ידי מד"א עובר מהפך ורגולציה.

באוניברסיטת אריאל בשומרון יחלו להכשיר צוותים של החברות הפרטיות לקבלת אישור בהפעלת אמבולנסים לטיפול נמרץ ובכך יוכפל הכח הרפואי הטרום אשפוזי במדינת ישראל.

את ההכשרה יעברו הצוותים הרפואיים של החברות הפרטיות, שאושרו על ידי משרד הבריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון.
מערך ההכשרה יצא לאור הודות להבנה בדרישה להרחבת השירותים בתחום הרפואה הדחופה לאזרחים ובשיתוף פעולה יוצא מן הכלל בן ארגון איחוד האמבולנסים בישראל לתחום מערך ההצלה במשרד הבריאות.

כבר השבוע התבשרו החברות הפרטיות, שהגישו בקשה להפעלת אמבולנס לטיפול נמרץ ואושרו, הודעה על פתיחת הקורס מורשי אט"ן באוניברסיטת אריאל שיימשך כשבועיים ימים.

על ידי הרחבת מתן השירותים לאמבולנס טיפול נמרץ בחברות הפרטיות במשק, האפליה הקיפוח של המגזר העסקי והפרטי שהיה עד היום לא קיים יותר. בהרחבת נותני השירותים לאזרח והגברת התחרות ייהנו האזרחים ויקבלו במדינה שירות מהיר יותר, מקצועי יותר ואישי יותר.

באיחוד האמבולנסים בישראל ביקשו לציין ולהדגיש: "בכך אנו מתקדמים שלב נוסף במאבק החשוב שאנו מובילים להפעלת אמבולנסים לטיפול נמרץ בחברות הפרטיות, אשר יעניקו לאזרחים שירות מקצועי וטיפול טרום אשפוזי מהיר יותר במדינת ישראל".

אפי פלדמן, מנכ"ל איחוד האמבולנסים בישראל: "בשם חברות האמבולנסים הפרטיות בישראל אני רוצה להודות לאנשי משרד הבריאות ובראשם למנהל תחום ההצלה החדש במשרד, מר יאיר חברוני, אשר קידמו צעד מבורך זה בדרך להפעלת אט"נים גם בחברות הפרטיות, דבר אשר יאפשר לתת שירות איכותי וטוב יותר לטובת אזרחי מדינת ישראל".

מאוניברסיטת אריאל נמסר שבמרכז הסימולציות הרפואיות באוניברסיטה יפתח בקרוב קורס ראשי צוותים(מורשה אמבולנס טיפול נמרץ):
"המצב כיום בישראל מאפשר לחברות אמבולנסים פרטיות להפעיל ניידות טיפול נמרץ רק כאשר נמצאים על האמבולנס פראמדיק ורופא, למעט מד"א שמבצעת קורס פנימי ומאיישת את ניידות טיפול הנמרץ שלה בפראמדיקים.

יוזמה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת למרכז הסימולציות באריאל בלעדיות לביצוע קורס מרוכז שבמסגרתו יוכשרו פראמדיקים כראשי צוותים ויוכלו לאייש את ניידות הטיפול הנמרץ של החברות הפרטיות ללא נוכחות רופא".

נריה נסים אחראי מרכז הסימולציות הרפואיות באוניברסיטת אריאל: "אנחנו מברכים על היוזמה ושמחים שמשרד הבריאות בחר בנו לביצוע קורס חשוב זה שעתיד לשפר את הטיפול בטרום בית חולים".

ניתן לתאם ראיון בתיאום מראש, משרד 'לסקר את יעקב'.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.