הודעה לעיתונות

אנו באים לחבק את משפחת אל-חלאק - ולדרוש צדק! היום, רביעי 2.9 בשעה 18:00‎

צדק לאיאד العدالة لأياد

אנו באים לחבק את משפחת אל-חלאק - ולדרוש צדק! היום, רביעי 2.9 בשעה 18:00‎

לציון שלושה חודשים ליום בו נהרג איאד אל-חלאק בעיר העתיקה בירושלים - נגיע להפגין מול משרדי מח״ש. נגיע כדי לדרוש דין צדק לאיאד, לאימו רנא, אביו חייר, אחיותיו וכל בני משפחתו ואוהביו. נגיע כדי לדרוש שחומרי הצילום וממצאי החקירה יחשפו בפני משפחתו של איאד ובפני הציבור.

ניפגש היום, רביעי, 2.9 י״ג באלול, בשעה 18:00, מול משרדי מח״ש בהר חוצבים, ירושלים.
הציבור הישראלי מוזמן, כל מי שאכפת לו או לה - ואמצעי התקשורת מוזמנים לבוא ולסקר!

*********************************************

קראו את דבריה של פרופ׳ רוחמה וייס:

״לא נשאיר אותם בלי חיבוק אנושי. בואו. בבקשה בואו. האסון השני בחומרתו להריגה עצמה, הוא שהורגים להם גם את הסיפור. מה שנותן לנו כוח בחיים הוא היכולת לבחור איך לספר את סיפור החיים שלנו. ראנה, אימא של איאד, גידלה אותו כמו ילד קטן שלושים שנים והסיפור שלהם היה סיפור של נתינה אינסופית, של ביטויי אהבה הדדיים, של עמל יומיומי, של סודות קטנים ומתוקים, של צפייה משותפת בתום וג'רי, של אוסף הסוכריות המדהים של איאד, של הבגדים הרבים שהיא קנתה לו, של הטיפוח, של ההבנה שהם אחד לשנייה עולם ומלואו. עשרה כדורים טועים, מאוד טועים הפכו את סיפור האהבה הזה לאפר, לאבק. כאילו כל פרטי החיים האלה לא ראויים, כאילו לא היה מגיע לאיאד ולראנה מחשבה שנייה, זהירות, אכפתיות, בדיקה חוזרת.

גרירת הרגליים של המדינה מעמיקה את התחושה שהם לא ראויים ליותר. שמותו של איאד לא מרעיד את הנשמה של מקבלי ההחלטות. אין רמיסה קשה יותר מזו - לקחו להם את הילד ומבקשים גם לקחת את משמעות מותו.

יחד עם המשפחה נזעק 'צדק לאיאד' עד שיהיה צדק. עד שידעו כולם שאי אפשר לשים למרמס את האהבה של משפחת אלחלאק.

ביום רביעי הקרוב 2/9 בשעה 18.00 תתקיים הפגנה מול משרדי מח"ש. אמא של איאד, ראנה, ואחותו ג'ומנה, יגיעו לשם (הבטחתי שנבוא לקחת אותן. הן הבטיחו שיבואו). זאת לא רק הפגנה, זה חיבוק למשפחה שחייבת לשמוע מאתנו שאנחנו יודעות ויודעים כמה הם אהבו, כמה איאד היה פרח, כמה כואב ונורא שהוא נהרג. בואו לחבק אותם. זה לא פוליטי זה אנושי. כל הפרטים בקישור. אנא הירשמו להפגנה. שתפו, בואו, אסור לנו להשאיר אותם בלי חיבוק אנושי.
בתמונה - 'צמח איאד' - הסקולנטים שאיאד כל כך אהב, בעציצים שנתנה לי אמו. העציץ הרביעי, גם הוא עם צמחי איאד, יונח ביום רביעי עם מכתב בקשה בכניסה למח"ש בבקשה שיראו שחייו של איאד יקרים גם בעיניהם ומותו מדיר שינה בעיניהם. בואו. בבקשה בואו.״

יום רביעי, 2.9 י״ג באלול, בשעה 18:00, מול משרדי מח״ש בהר חוצבים, רחוב הרטום 8 ירושלים.

לאירוע בפייסבוק >> לחצו כאן

אנו מודים לכולכם/ן על התמיכה וקוראים לכם/ן להמשיך לעקוב ולהצטרף
לאירועי תג מאיר

*********************************************

סנ״צ גואטה תקף מפגינים, אבל במקום להדיח אותו מפקד מחוז ירושלים הודיע שגואטה יחזור לבלפור במוצ״ש. קו אחד מחבר בין הירי באיאד אלחאלק וסלומון טקה לאלימות חסרת הרסן של גואטה - חייבים לעצור את הטירוף.

בשבוע הבא נגיש למח״ש ולמשטרה את אלפי החתימות של פעילות ופעילים שקוראים להדיח את גואטה ולעצור את האלימות. כדי שלא יוכלו להתעלם מאיתנו, נקיים במקום מיצג מחאה ונביא את הפנים והסיפורים של קורבנות האלימות המשטרתית על גבי כרזות.

מסרטוני מצלמות האבטחה של הירי באיאד אלחאלק ש״נעלמו״, דרך הירי בשיראל חבורה ויהודה ביאדגה - מתמודדי נפש שנורו בידי שוטר - ועד ליעקוב אבו אלקיעאן שנורה למוות באום אל חיראן - מח״ש סוגרת את התיקים מבלי להביא את האחראים למשפט, והאלימות חוגגת. בשבועות האחרונים המשטרה מפעילה אלימות קשה על המפגינות והמפגינים בבלפור, ולמרות התיעוד, מח״ש שוב מנסה לטייח - החל מטענות שהמפגינים תקפו את גואטה ועד זימונים לחקירות שנועדו להפחיד מפגינים. חייבים לעצור את זה.

בשבוע הבא נגיע ישירות למשטרה ולמח״ש, עם החתימות של אלפי הפעילות והפעילים שדורשים להדיח את סנ״צ גואטה ולהרחיק אותו מבלפור, ועם מיצג שיביא את הקול המושתק של קורבנות האלימות המשטרתית. לקראת הפעולה, בכוונתנו לתלות כרזות עם הפנים של קורבנות האלימות ליד תחנות המשטרה בירושלים.

הקהילה שלנו לא שותקת מול האלימות המשטרתית. לפני כשנה, קראנו יחד לשחרר את תיעוד הירי בסלומון טקה, ובחודשים האחרונים הצטרפנו לדרישה לצדק לאיאד, נמשיך לפעול כדי לעצור את האלימות המשטרתית.

בנחישות,

קרני וכל צוות זזים - אלי, מעין, רלוקה, לביבה, גלעד, חן, סרוג׳ ויונתן