מפרסם: רשות מקרקעי ישראל
תאריך: 23/09/2020 11:21
נושא: נדל"ן
קרדיט: אורי הורביץ- " גורדון קורן הורביץ"
קרדיט: אורי הורביץ- " גורדון קורן הורביץ"
הודעה לעיתונות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז המרכז החליטה על הפקדת תכנית נחלת עלית בראשון לציון, אשר קודמה על ידי רשות מקרקעי ישרא

התוכנית משתרעת על שטח של כ-622 דונם ותכלול 4,500 יח"ד, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני קהילה וציבור, שטחים ציבוריים, שבילי אופניים וגשרים למעבר הולכי הרגל.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, החליטה להפקיד ביום שלישי (22.09.2020)
את תכנית 413-0400531 " שכונת נחלת עלית" המתפרסת על כ-622 דונם. הפרויקט ממוקם בין כביש 4 במערב לדרך היובל במזרח, מחלף הסיירים החדש בצפון ודרך הציונות מדרום.

שכונת נחלת עלית בראשון לציון נועדה לתת מענה לפרויקט פינוי- בינוי המתנהל ברמת אליהו. התוכנית מייעדת מגרשי השלמה אשר יתמכו בהתחדשות העירונית, בשכונת רמת אליהו הסמוכה, תוך התחשבות בצפיפות הנכונה . כמו כן, הוחלט לנתב חלק מן הדיירים בשכונה לנחלת עלית, אשר יחד עם המשפחות החדשות יהוו את גרעין השכונה החדשה.

במסגרת התוכנית, השכונה תחובר ברמה האורבנית "לנחלת צפון" ממזרח ו"לנחלת מערב" מדרום. מצידה המערבי יוקם פארק עירוני בהיקף של כ- 150 דונם, אשר במסגרתו יינתן מענה לבעיות ניקוז מי נגר האזוריות. התכנון האורבני של השכונה מבוסס על הולך הרגל ומתחמי המגורים על תפיסה קהילתית אשר מדגישה את הקשר המיוחד בין האדם לסביבתו ויצירת שייכות מקומית תוך זיקה לזהות אורבנית ייחודית. ההפרדה המוטורית מהולכי רגל מאפשרת תנועה חופשית בנגישות גבוהה אל מוסדות הציבור ואל הפארק העירוני, וכן אל השכונות הסמוכות.

מבני המגורים המוצעים בבניה מרקמית ברובה בגבהים של 6-8 קומות ובתמהיל דירות מגוון בין דירות בנות 80 מ"ר ועד דירות בנות 120 מ"ר. בכך, תתאפשר התפתחות קהילה הטרוגנית בקרב תושבי השכונה. בנוסף, במרכז השכונה מתוכננת שדרה מסחרית עם עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה ופנאי.

ממעוף הציפור, ניכר כי שכונת נחלת עילית מציעה תפיסה תכנונית חדשה מן הקיים, תוך מתן דגש על בנייה ירוקה וקהילתית אשר במרכזה הולך הרגל. בכך, עתידה להיות למודל המקיים את הקשר המיוחד בין האדם לסביבתו הטבעית והאורבנית.

התכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, נערכה על ידי האדריכל דוד כנפו וקודמה על ידי אינג׳ אורי הורביץ ממשרד "גורדון קורן הורביץ".

רפי אלמליח מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י ציין:" מדובר בפרויקט אשר נועד לתת מענה לצרכי הדיור בראשון לציון. בתכנית קיימת שימת לב מרובה על בניה ירוקה וקהילתיות אשר במרכזה הולך הרגל. שכונת נחלת עילית עתידה להוות דוגמה לקשר בין האדם לסביבתו הטבעית והאורבנית."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רשות מקרקעי ישראל.