מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 02/10/2020 12:48
נושא: בידור ופנאי, מסעדות, תיירות
השף אורי ירמיאס
השף אורי ירמיאס
מסעדת אורי בורי
מסעדת אורי בורי
מנות  מהתפריט
מנות מהתפריט
הודעה לעיתונות

מסעדת אורי בורי בעכו - חוויה קולינרית מהנה שאסור לפספס ומומלץ לשלב בביקור בעיר ובצפון

אחת החוויות הגסטרונומיות המשובחות שבהן התנסיתי היתה ארוחה במסעדת אורי בורי בעכו. מסעדת השף של אורי ירמיאס האגדי, הפכה זה מכבר למוסד קולינרי והיא פועלת כבר 31 שנה במשכנה במבנה עות'מאני בן 400 שנה ששופץ ונציב במלוא תפארתו עם 3 קשתות מפורסמות מול חומות עכו ונוף מקסים לים. המקום הפך לאתר מורשת של העיר וזוכה בציונים לשבח ובמקומות הראשונים כמסעדה מספר אחת בישראל ובחמישייה הראשונה של המסעדות במזרח התיכון.

יצאנו אל אורי בורי באמצע השבוע, ערב הסגר ולפני ראש השנה ליהנות מארוחת הטעימות המפורסמת ולא הופתענו כשלצידנו ישב זוג שהגיע במיוחד מהרצליה על אופנוע רק כדי לאכול ולשוב הביתה. התופעה מוכרת – מגיעים למסעדת השף להתענג על ארוחה טובה ומשלבים אותה בביקור בעיר המקסימה עכו. מטבע הדברים, חובה להזמין מקום מראש למוסד הקולינרי אורי בורי, התמיד מלא באנשים, השומר כבר עשרות שנים באדיקות על איכות מעולה, שירות אדיב במיוחד ומנות שהן תאווה לעין ולחיך. מקום עם אוירה המציע חוויה אינטימית ועכשווית עם נוף הים וחומת עכו ועם ריח הדגים והשום.

מה מזמינים – אל תתלבטו – ארוחת טעימות. אם יש מקום בארץ שאפשר להפקיד את גורלך בידי השף והמלצרים האדיבים – אורי בורי זה המקום. כאן המנות קטנות אבל זורמות וכל מנה היא תענוג בפני עצמו. קחו את הזמן, תיהנו מכל רגע. פז, המלצרית המקסימה שלנו, התאימה את הארוחה במיוחד עבורנו והמליצה לפתוח בשתי מנות פתיחה - סביצ'ה עם צלפים ובצל סגול שהיתה מרעננת, לימונית ונפלאה. יחד עמה ניסינו את הברוסקטה עם קרם חצילים שרוף, דג ים מעושן וקצח ומנות קטנות וטעימות להפליא של אבטיח ממולא בלבנה ובזיליקום וקוקי ספרולינה על מצע פירה ארטישוק ירושלמי ואצה טרייה.

מנה נוספות שניסינו ומומלצת מאוד הן הסשימי סלמון – פרוסות סלמון נא ברוטב סויה ווסבי והמנה המשובחת ביותר לטעמי היא טונה עם יוגורט – קוביות טונה צרובה עם בצל סגול, פלפל חריף, כוסברה ושמן זית פיקנטי. לאוהבי פירות הים מומלץ לנסות גם את מנת השרימפס בחמאה עם ארטישוק כורכום, לימון, טימין ואטריות אורז שחורות או מנת תמנון עם זוקיני, ערק ושמן זית. למעוניינים יש כמובן גם שלל מנות צמחוניות וטבעוניות.

בין המנות, ולא פחות אטרקטיבי, הוגשו לנו בספלונים קטנים מרק פטריות מוקרם ומרק דגים על בסיס חלב קוקוס, ג'ינג'ר, קרי בזיליקום וכוסברה. את הארוחה ליווינו ביין גמלא שרדונה וקינחנו במבחר גלידות וסורבה, כולן תוצרת בית ובמיוחד מומלצים המרציפן בטעם ערק והטירמיסו. איזה אושר.

לקראת סיום הארוחה הכרנו את אורי ירמיאס, האיש והזקן. אורי עסוק בימים אלה במיזם חדש ובהוצאת ספר ביוגרפיה נוסף בגרמנית. "אני מגיש רק דברים שאני אוהב לאכול אותם בעצמי" הוא מבהיר, מיד כשהוא מצטרף לשולחן. "אני אוהב אוכל, גם פלאפל, אבל לא אוהב להגיש או לקבל מגדלים בצלחת. מה שאני מחפש במנה זה את ה..וואוו...לא את המעניין. יש חשיבות לנראות. כל מנה כאן מורכבת מ 8-9 מרכיבים. המנות כאן קטנות וניתן להזמין חצאי מנות". השיחה עימו קולחת, הוא מספר בהנאה על ההיסטוריה שלו, איך גדל כנער עם הפרעת קשב וריכוז, מה שהפך ליתרון והוביל אותו ליצירתיות במטבח, לפני שפצח בקריירה הנוכחית הוא טייל, אחרי שירות צבאי כמכונאי מטוסים , במשך ארבע שנים בוואן מהמבורג להודו. "שם למדתי על הבישול כמגנט חברתי". אחר כך עוד סחר באבני חן לפני שהקים את מסעדת אורי בורי, לראשונה ב – 1987 בעיר מגוריו נהרייה ומ – 1989 במיקומה הנוכחי בעכו.

בתום הארוחה אורי לוקח אותי לסיור במטבח שלו, מכיר לי את אנשי צוות המטבח, עליהם גאוותו. אנחנו מסיירים בין מקררי הדגים, מקרר הגלידות תוצרת בית, שולחן ההגשה, מחסן הירקות הטריים ועוד. "אין דג רע, יש טבח רע" הוא מבהיר ומדגיש שאין צורך בהוספת לימון לדג, אם הוא טרי וטעים – אל תקלקלו אותו".

את הביקור במסעדת אורי בורי תוכלו לשלב, כמונו, בטיול בגליל המערבי בכלל ובעכו העיר בפרט. הגליל המערבי הוא המקום המועדף עלי לחופשה בישראל, שילוב בין ים, עיר עתיקה, ישובים קטנים, נופים, הרים וירוק בעיניים. כאן אני ממליץ במיוחד על טיול יומי בעיר עכו כולל אולמות האבירים – מסע במנהרת הזמן לתקופה הצלבנית של העיר, הגן הקסום של עכו בכניסה הצפונית של העיר, ביקור בחאן אל עומדן שמגדל השעון המפואר שלו נראה מכל מקום בעכו, מסגד אל ג'אזר שבלב העיר העתיקה בעכו וכמובן הנמל והשוק של עכו העתיקה המתפתל בין סמטאות צרות ובהן עשרות דוכני פירות וירקות, דגים טריים, מאפיות, חנויות תבלינים, דוכני מיצים טבעיים, בתי קפה ושלל מסעדות וחנויות ממתקים.

מי שמעוניין בפינוק יוכל ללון במלון הבוטיק האפנדי בעיר עכו. אנחנו בחרנו ללון בבית ספר שדה חוף אכזיב. הקרבה לים היא אחת המעלות המרכזיות במקום שמאפשר לינה בחדרים מוקפים מדשאות.

במסגרת הביקור מומלץ לבקר בראש הנקרה ולא לפסוח על המערות הימיות המדהימות. רצוי לנסות את הרכבל המשמש לרדת למטה. עוד מומלץ ביקור בשמורת הטבע ובחוף אכזיב, טיול לאורך החוף בטיילת שמתחילה בנהרייה ועימה ניתן להגיע דרך חוף אכזיב וחוף בצת עד לשמורת ראש הנקרה. הים מזמין מתמיד, במיוחד בעונה זו ולניצולי סיני יש תחליף לא רע בחופים אלה.

אם לסכם זוהי המלצה למסעדה מהנה וייחודית שניתן לצרף לביקור בה יום טיול בעכו, בנהרייה ובצפון או חופשה של מספר ימים. נסו ותיהנו.

כתב: יצחק רביחיא, צילום : נורית גופן

כתובת: מסעדת אורי בורי. רחוב ההגנה 93 עכו

שעות פעילות: פתוח כל ימות השבוע החל מהשעה 12:00

טלפון להזמנות: 04-9552212

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.