מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 14/10/2020 16:03
נושא: ספרות, פלילים
עיצוב כריכה: אלה רסקין, ורה רידר
עיצוב כריכה: אלה רסקין, ורה רידר
הודעה לעיתונות

העובדת הסוציאלית שכתבה ספר מתח אפל

מעולם העבודה הסוציאלית לעולם המשטרה, הרצח והספרות – רומן הביכורים של אפרת כהן תופס את הקורא מזווית חדשה שפחות נחקרה בז'אנר!

מה הקשר בין רומן מתח אפל ועולם הטיפול? אפרת כהן מראשון לציון שעסקה בעברה בטיפול באנשים וראתה הרבה מצוקות, יוצאת ברומן ביכורים על מקרי מוות, בחור תימהוני ושוטרת אחת המתמודדת עם עברה.דווקא עכשיו, כשחייה האישיים של רב-פקד מאיה קוטלר עולים על שרטון, פוקד את המרחב שהיא אחראית לו גל מקרי מוות שלכאורה אינם קשורים זה לזה. אלא שממצא שנחשף במקרה בנתיחה שלאחר המוות, גורם למאיה לחשוד שלא כך פני הדברים.
בשכונות תל-אביב רוכב על אופניו בחור גבוה, שתקן וחיוור פנים. הוא מנסה בכל מאודו להיטמע ברחובות העיר, להיות שקוף, לא ליצור קשר עם אף אחד, אך למרות מאמציו, אותו בחור שקט מדיר שינה מעיניהם של רב-פקד קוטלר וכל צוות החקירה. מאיה נאבקת כדי לפענח את הפרשה, ותוך כדי כך עולה ומציף אותה עברהּ, שאותו ניסתה להדחיק כל השנים ואיתו היא צריכה סוף-סוף להתמודד.
בגיל 23 חשבה מחברת הספר, אפרת כהן שעבודה סוציאלית היא המקצוע בשבילה. תמיד היא עזרה
לאחרים, תמיד לקחה ללב את מצוקותיהם. תוך כדי לימודים עבדה כהכשרה בבית חולים, ברווחה ובמועדון לחברים עם תסמונת דאון. היא סיימה בהצטיינות, אך לאחר מספר שנים, בשל נסיבות אישיות עזבה את המקצוע ופנתה לדרך אחרת.
במשך שנים כתבה שירים וסיפורים קצרים למגירה, אך רק בעלה ידע מכך. בשיחה מקרית עם חבר על מיצוי החיים, שכנע אותה לכתוב פרק ראשון "של משהו". באורח פלא הדף התמלא במילים. היא המשיכה לכתוב בלי לשתף אף אחד מלבד את משפחתה עד שהגיע הזמן להוציא את הספר לאור. "דרך הכתיבה" היא אומרת "הצלחתי להגיע להרבה אנשים, לרגש אותם, לסקרן אותם ובאיזשהו אופן לגעת בנפשם"

"משימה אחת יותר מדי" מאת אפרת כהן. הוצאת "ספרי ניב", 343 עמודים. מחיר 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה https://nivbook.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.