מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 14/10/2020 18:05
עדכון: 18/10/2020 12:43
נושא: בריאות, משפחה
הזמנה לכנס
הזמנה לכנס
הודעה לעיתונות

פרופ' מריאן פרקש מאוניברסיטת בוסטון, וסיגל וקס, מחלוצות השיקום הנפשי בישראל הן המרצות המרכזיות בכנס המקוון של מרכז יה"ל

פרופ' מריאן פרקש מאוניברסיטת בוסטון, וסיגל וקס, מחלוצות השיקום הנפשי בישראל הן המרצות המרכזיות בכנס מקוון בין יומיים של מרכז יה"ל -מרכז יעוץ לבני משפחה של מתמודדים בתחום בריאות הנפש
21 ו27 באוקטובר, בין השעות 18:00 ל20:00. בשידור חי בזום ובתרגום לעברית

בתאריכים 21.10.20 ו-27.10.20 יארח מרכז יה"ל – איכות בשיקום,בכנס און ליין בן 2 מפגשים, את המרצה המובילה בתחום השיקום, בעלת שם בינלאומי ומקימת מרכז לאומי בארה"ב לתמיכה במשפחות - הפרופ' מריאן פרקש, ביחד עם סיגל וקס למפגש עם בני משפחות של מתמודדים בבריאות הנפש (כולל תרגום).. הנושא במפגש יהיה: "מהי מוכנות לשיקום ואיך בני משפחה יכולים לסייע?

המפגש הראשון שיתקיים ב21 באוקטובר יפתח בפרידה מהגב' דינה ברק - אחראית תחום משפחות במשרד הבריאות, שמסיימת בימים אלו את תפקידה.
שני המפגשים יתקיימו בין השעות 18:00 ל20:00

אחד מהתנאים המרכזיים והחיוניים לתהליך שיקום הוא מידת המוכנות של האדם המתמודד להצבת מטרות שיקום ולשינוי הנגזר מכך . השימוש במודל המוכנות לשיקום נועד לתת תמונה ברורה באשר לנכונות האדם לקבוע מטרה משמעותית עבור עצמו.

כפי שכבר ידוע, למשפחה ישנה חשיבות רבה בתהליך שיקום שאדם עם קושי נפשי עובר, ובמקביל ניצבת המשפחה עצמה באתגר ההתמודדות . ההבנה של המשפחה את התנאים ההכרחיים לשיקום, חיצוניים ופנימיים יסייעו לה להתמודד ולהטיב עם המשתקם ולעצמה כמערכת.

פרופסור מריאן פרקש. אחת ממובילותיו של המרכז לשיקום פסיכיאטרי באוניברסיטת בוסטון, נוהגת לבקר בישראל ולקחת חלק בכנסים וימי למידה של אנשי שיקום באקדמיה, בשדה ובמשרד הבריאות. פרופ' פרקש היא חוקרת מובילה במכללת סרג'נט ובאוניברסיטת בוסטון. היא כתבה למעלה מ -100 מאמרים בעיתונים מקצועיים, 4 ספרי לימוד, למעלה מ -20 פרקי ספרים ו -7 תוכניות הדרכה.

במשך למעלה מ- 35 שנה עבדה פרקש בתפקידים שונים בתחום השיקום וההחלמה הפסיכיאטרית. בין תפקידיה הרבים במתן הכשרה, מחקר וייעוץ, היא הייתה אחראית על המרכז לשיתוף פעולה של ארגון הבריאות העולמי בשיקום פסיכיאטרי ופיתחה מתודולוגיות הדרכה, ייעוץ ושינויים ארגוניים לתמיכה בתוכניות ובמערכות אינטגרטיביות במאמציהם לאמץ חידושים לשיקום ולהחלמה פסיכיאטרית ברחבי העולם.

סיגל וקס היא בוגרת תואר שני בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה, עוסקת בתחום השיקום בבריאות הנפש מזה 11 שנים. כיום היא מלמדת את תחום בריאות הנפש בחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו ועומדת בראש פורום המרפאים בעיסוק בשיקום פסיכיאטרי בקהילה. מדריכה צוותים מקצועיים בתחום השיקום בכלל ובתחום השיקום התעסוקתי בפרט.

מרכז יה"ל הוא מרכז בעל 4 סניפים ומספר שלוחות הממומן ומפוקח על ידי משרד הבריאות

המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.

בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי.

במרכז מתקיים דיאלוג מלא פתיחות והקשבה לצרכי המשפחה, כמו כן ניתנים מענים לצרכים ולציפיות של משפחות ממגזרים ותרבויות שונות כגון: דוברי רוסית, יוצאי אתיופיה, המגזר החרדי, אוכלוסיות מוחלשות והמגזר הערבי.

מרכזי יה"ל פועל להוביל ולקדם שינוי מערכתי וחברתי בנוגע לבני המשפחה ולסטיגמה החברתית המוטלת על מתמודדים עם הפרעה/מחלה נפשית ועל בני משפחותיהם.

לשירות המרכז זכאים בני משפחה – הורים, בני זוג, בנים ובנות, אחים ואחיות, וכו' של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית וכן מי שנחשב "אדם משמעותי אחר" עבור המתמודד.

כפר סבא-09-7402223 [email protected]
אשדוד-08-9333858 [email protected]
חדרה-04-6367686 [email protected]
ראשון לציון- 03-7164474 [email protected]
מענה טלפוני ארצי- 03-9559596

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.