צביקה גולדרייך-מנכ"ל אופיסופט. צילמה: אפרת קופר
צביקה גולדרייך-מנכ"ל אופיסופט. צילמה: אפרת קופר
לוגו אופיסופט
לוגו אופיסופט
הודעה לעיתונות

נציבות שירות המדינה, האגף הבכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע, העלה בהצלחה מערכת AI בשיתוף מומחי חברת אופיסופט

המערכת נועדה לסייע בניהול נכון יותר של 23,000 העיסוקים הקיימים היום בשירות המדינה. היקפו הכספי של הפיתוח לבדו נאמד בכמה מאות אלפי ₪

אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של נציבות שירות המדינה מפעיל את מערכת מהו"ת שנבנתה בשיתוף חברת אופיסופט, מקבוצת SQLink. מערכת מהו"ת משרתת את כלל משרדי הממשלה ומאפשרת לכל סמנכ"לי משאבי האנוש בנציבות לקבל תמונת מצב מלאה עבור עובדי המשרד ואודות סטאטוס המשרות: פעילים, חל"ת, משרות פנויות, תקציב, תקנות, נוכחות, היעדרות ועוד.

לאחרונה, אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של נציבות שירות המדינה, יחד עם חברת אופיסופט שזכתה במכרז כדין, פתחו מערכת AI שתרחיב את יכולותיה של מהו"ת ותאפשר לנציבות שירות המדינה יכולות תחזית וניתוח במטרה לנהל נכון יותר את 23,000 העיסוקים הקיימים כיום בשירות המדינה. היקפו הכספי של הפיתוח לבדו נאמד במאות אלפי ש"ח.
מערכת ה-AI החדשה מאפשרת חיפוש בטקסט חופשי ובמסננים מובנים בכל מאגר העיסוקים, בסגנון של "גוגל" – שורת חיפוש בעברית, כמו גם לבצע השוואות בין עיסוקים, בסגנון דומה ל"זאפ", ומחלקת את העיסוק למרכיביו, גם אם הוא נכתב בטקסט חופשי ולא באופן מובנה.

ניתן להגיע מכל עיסוק לכל המשרות המקושרות אליו ("המשרות שיושבות על העיסוק") בכל המשרדים. כל משרד יוכל לראות מי מאייש את המשרות בעיסוק הרלוונטי.
המערכת מפעילה רכיב Artificial Intelligence + MACHINE LEARNING (AI+ML) אשר מסווג את העיסוקים לאשכולות עיסוקים. זהו מודל ניסיוני שישופר לאחר קבלת משובי המשתמשים.

רוויטל ויצמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בנציבות, אומרת: "במהלך השנים התרבו העיסוקים ונוצרו כפילויות רבות, עד כדי עיסוק למשרה במשרות בעלות מאפיינים דומים לגמרי. הסיבה העיקרית למצב זה הייתה היעדר יכולת חיפוש עיסוקים באופן נוח ומציאת העיסוק המתאים, כך שכותבי העיסוק במשרדים והרפרנטים בנציבות יוכלו להיעזר בה. דוחות עיסוקים היו דוחות מוגבלים שאפשרו קבלת תיאור עיסוק בודד בכל דוח והוא פורסם כחלק מהמכרז המפורסם למועמדים ומערכת חיפש עיסוקים זו, באה לתת מענה לפער זה".

צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופיסופט, אומר: "מודול העיסוקים הינו בשורה חדשנית ונדבך חשוב במערכת "מהות" (שאף היא פותחה על ע"י צוות הפרוייקט) ונמצאת בשימוש הנציבות מזה כשנתיים. הרצון המתמיד של אגף הטכנולוגיות בנציבות שירות המדינה להובלת חדשנות והידע והניסיון שצבר צוות הפרוייקט בהובלת מרינה שניר, מנהלת הפרוייקט מטעם אופיסופט, לאורך השנים אפשר לנו לחדש ולקדם את יכולות מערכת מהו"ת תוך שילוב של טכנולוגיות AI ו-ML המתקדמות ביותר כיום. אנו גאים לקחת חלק בעשיה זו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- טל סופר ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור.