מפרסם: רשות מקרקעי ישראל
תאריך: 04/11/2020 20:11
נושא: נדל"ן
קרדיט: חברת האדריכלים "קשת"
קרדיט: חברת האדריכלים "קשת"
הודעה לעיתונות

אושרה תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת קמפוס רפואי בסמוך לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב

התכנית משתרעת על שטח של כ- 413 דונם המיועד לקמפוס הרפואי המרוכז שיכלול את בית החולים הכללי אסף הרופא, בית החולים הגריאטרי, בית החולים לבריאות הנפש באר יעקב, המעבדות הלאומיות והמכון לרפואה משפטית (אבו-כביר)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז, החליטה לאשר ב 2020. 11 .01 את תכנית בית חולים אסף הרופא, המתפרסת על פני 413 דונם.

ההחלטה ליזום ולקדם את תכנונו של בית החולים, באה על רקע תכניות הפיתוח של מדינת ישראל שיוסיפו בעשורים הקרובים מאות אלפי יח"ד ברחבי הארץ. במסגרת פעלו ברשות מקרקעי ישראל ליזום תכניות מפורטות להרחבת בתי חולים קיימים ולהקמת בתי חולים חדשים. תכניות אלו מקודמות בהתאם לראייה כלל-ארצית, ומתוכננות בתיאום עם משרד הבריאות, מינהל התכנון וצוות תכנית המתאר הארצית למוסדות בריאות.

התכנית למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא צופה פני עתיד ומבקשת להרחיב את בית החולים הקיים עבור היקף האוכלוסייה הצפוי באזור לאור פינוי שטחי מחנה צריפין הצפוי בשנת 2045.

התכנית מאפשרת ריכוז שירותי רפואה המפוזרים באזור על ידי יצירת קמפוס רפואי אחד, ובכך משפרת את איכות הטיפול הרפואי וכן מייעלת את השימוש במשאב הקרקע.

הקמפוס הרפואי המרוכז יכלול את בית החולים הכללי אסף הרופא, בית חולים גריאטרי, בית החולים לבריאות הנפש באר יעקב, המעבדות הלאומיות והמכון לרפואה משפטית (אבו-כביר).

כמו כן, התכנית כוללת את העתקת מנחת המסוקים הקיים למיקום חדש ועדכון מישורי הגבלות בניה לגובה לצורך בטיחות הטיסה.

להבטחת יישום התכנית צורפו לשטח בית החולים כ-150 דונם, כך שסך שטח הקמפוס הרפואי ישתרע על כ-413 דונם, כשהיקף הבנייה המקסימלי יהיה כ-1.1 מיליון מ"ר.

במסגרת הניתוח הפרוגרמטי נבחן הצורך למקם בבית החולים התמחות מיוחדת ברמה הארצית או האזורית. לפיכך הוחלט לתכנן את המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא כמרכז כלל ארצי לחקר המוח.

כמו שאר התכניות למוסדות הבריאות, גם תכנית זו מתאפיינת בכך שהיא משאירה שיקול דעת וגמישות עתידית להנהלת בית החולים, לאור צרכים רפואיים דינאמיים ומשתנים. לאור זאת, הוקצה בתכנית שטחי רזרבה לשימושים רפואיים, מעבר לפרוגרמה הרפואית הנדרשת, כדי לאפשר פיתוח עתידי של המרכז הרפואי לטווח הרחוק, עד לשנת 2065.

לתכנית מצורפים נספחי בינוי שנועדו להנחות את הבניה העתידית בכפוף לרמת הגמישות שניתנה בתכנית, הקובעים עקרונות לפיהם יבוצע התכנון המפורט של המבנים הרפואיים.

התכנית מתייחסת לכלל הנושאים הנדרשים מתכנית מפורטת על פי הנחיות מינהל התכנון, ובכלל זה, נגישות לתחבורה ציבורית ולמערכות הסעת המונים המתוכננות בסמוך לבית החולים, פיתוח שטחים ירוקים וניהול מי נגר, התאמת הבינוי למרקם העירוני הקיים והמתוכנן, שימור מבנים היסטוריים והתייחסות להיבטים סביבתיים.

הקמפוס נמצא במרחב המרושת בתחבורה ציבורית עתידית, אשר תאפשר נגישות מיטבית עם פיתוח ובניית המתקנים החדשים כביש 44 המשודרג עם נתיבי תחבורה ציבורית ממזרח, תחנה מטרו עתידית (תתל/101 א) מצפון לקמפוס הרפואי עם גישה מתוכננת למתחם, וקו תחבורה מערכת להסעה המונית (תת"ל /72 ב) אשר חוצה את הקמפוס.

רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, בירך על ההחלטה לאשר את התכנית וציין:" מדובר בתכנית חשובה אשר מטרתה תכנון בית החולים שמיר אסף הרופא הקיים ועיבוי השירותים הניתנים בו עבור היקף האוכלוסייה הצפוי באזור. ניכר כי התכנית מאפשרת ריכוז שירותי רפואה המפוזרים באזור על ידי יצירת קמפוס רפואי אחד ובכך משפרת את איכות הטיפול הרפואי ומייעלת את השימוש במשאב הקרקע. הצרכים עליהם עונה התכנית ניכרים במיוחד בתקופה זו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רשות מקרקעי ישראל.