הודעה לעיתונות

ללא נימוק, הצבא ביטל ברגע האחרון מסיק מתואם עם חקלאי כפר קליל

על פי החלטת בג"צ משנת 2005 חייבו השופטים את המדינה והצבא לאפשר לחקלאים הפלסטינים לעבד את אדמותיהם באשר הן, מתוך הבנה שזו זכותם הבסיסית להנות מפרי עמלם.

בית המשפט נעתר לבקשת המדינה לקבוע כללים מיוחדים לפיהם אדמות חקלאיות המצויות בקרבת הגדרות של התנחלויות יעובדו על ידי החקלאים בתאריכים מתואמים מראש כדי לאפשר לכוחות הבטחון להיערך למניעת חיכוך בין מתנחלים לחקלאים הפלסטינים.

גורמי הרשות הפלסטינית וארגוני 'קואליציית המסיק' המורכבת מפעילים ישראלים קבלו את הגזירה, מתוך תקווה שצבא הכיבוש יעמוד בהתחייבותו להגן על החקלאים הפלסטינים ולמנוע ממפגעים זדונים לתקוף חקלאים, לכרות ולהצית עצי פרי ולבזוז פרי כאוות נפשם.

למרות ההבטחות והציפיות, הצבא מגלה אזלת יד במניעת התופעות ההרסניות שמנינו לעיל ומדי שנה בשנה החקלאים חוזים וחווים את אותן עוולות מדי שנה בשנה.

מאחר ואנו עוסקים בכופור קליל לא נאריך עוד בפירוט כללי של כל העוולות שעיניו ראו ואוזנינו שמעו.

לחקלאי הכפר נקבע ביום יום מסיק מתואם. בבוקרו של יום הגיעו המוסקים עם יריעות, סולמות וכל הכבודה לעבודת יומם. לא עבר זמן וכוחות צבא הגיעו לכרם ודרשו מהחקלאים להתפנות מיד מהמקום. לא עזרו בקשות ושאלות - הפקודה בוצעה .

מסיק מתואם נוסף נקבע ליום שבת 7.11 . החקלאים למודי הסבל פנו לארגוני קואליציית המסיק להטות שכם כדי שניתן יהייה לסיים את המסיק בטרם יבוא הגשם וישחית את הפרי .

קבוצת מתנדבות/ים מישראל נענתה לאתגר. נעשו כל ההכנות, החל מסיור שטח מקדים וכלה בכל הלוגיסטיקה השגורה להגעה ביום המסיק לכרם .

בשעת ערב מאוחרת הגיע מחברנו ההודעה: 'ראש מועצת הכפר הודיעני שגורם צבאי מוסמך הודיע על ביטול המסיק מחר ללא נימוק' - כזה ראה וקדש.

מתוסכל וחפוי ראש שואל החקלאי מתי יקבע יום מסיק נוסף ואם עד אז יישארו בכלל בכרם זיתים למסוק?

וגם אנו שואלים עד מתי המדינה וצבא הכיבוש יתעלמו מאמנות בינלאומיות וימשיכו להתעלם עד אין קץ מחובותיהם לשמור על הזכויות המוקנות של האזרחים הפלסטינים החיים תחת שלטון הכיבוש ?

לפרטים:
יעקב מנור 050-573-3276 [email protected]
דורון מיינרט 050-555-4375
שוקי רוטפרב 052-663-3168 [email protected]